Leeftijdsverschil eerste en tweede kind

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal...
Ik zal beginnen mij even voor te stellen; mijn naam is Ilse, ben 24 jaar en woon in Gelderland.
Ben al ruim 3 jaar getrouwd en samen hebben we in april 2008 een zoon gekregen (Sem).
Nu willen wij graag als dit mogelijk is een tweede kind...alleen weten we niet precies hoe lang we er nog mee willen wachten... Wat vinden jullie een mooi leeftijdsverschil en waarom???
Natuurlijk weet ik dan het niet te plannen is, maar wil graag jullie mening hierover...Alvast bedankt voor jullie tijd...

Elk leeftijdverschil heeft zijn voor en nadelen. Het is dus maar net wat bij jullie past. Tussen onze eerste en tweede zit 20 maand. Voordeel ze hebben veel aan elkaar met spelen en ook al heel jong. Je bent ook nog lekker thuis geen gedoe met school enzo. Je bent nog helemaal ingesteld op een kleintje. Nadeel het is wel druk. Toen ze kleiner waren van dat tweelinggedrag.
Tussen tweede en derde zit bijna 3 jaar. Duurt lang voordat ze wat aan elkaar hebben. Begint nu eindelijk een beetje te komen na 2,5 jaar. Voordeel dat de anderen wat zelfstandiger zijn. Doen zelf hun jas aan enzo.
Misschien heb je er wat aan.

Zelf vind ik kleine leeftijdsverschillen wel wat hebben. de kinderen hebben veel aan elkaar als ze klein zijn en later als ze ouder zijn lijkt het mij ook erg leuk. mijn 1e en 2e schelen 20 maanden en de 2e en 3e 27 maanden. In het begin wel erg druk, maar daar wen je aan. Nou succes ermee he.

Bedankt alvast voor jullie reacties! We gaan er samen maar eens voor zitten haha!

Nova is van mei 2008 en juni 2010 verwachten wij ons nieuwe wondertje....

en eh...je moet er niet voor gaan zitten...of eh...wij deden dat in iedergeval anders hahahaha

HEt lijkt mij mooi om een nieuw kindje te krijgen als Lois tussen de 2 en 3 jaar is. Dus dan moeten we voorjaar/zomer 2010 weer wat pogingen gaan doen. Het lijkt me wel weer erg leuk allemaal. Alleen ben er nu nog niet helemaal aan toe. daarom wachten we nog even, mijn man vindt het helemaal prima zo. Nog een kleintje is best heftig en je moet het zelf helemaal zien zitten, vind ik.

Tussen nr en 1 en 2 zit 2jaar4 maanden. Tussen nr 2 en 3 komt 2jr en 8 maanden.
Niet echt te sturen, want ik ben alle keren in 1x zwanger geraakt. Bij ons zit er dus het minimale tussen wat wij wilden (ik heb een jaar herstel voor bekkenklachten nodig voordat ik weer zwanger mag worden)

Onze kinderen schelen 15 maanden. Heel leuk voor hun maar wel zwaar voor de ouders maar dat is tijdelijk!

Terug
Bovenaan