leeftijdsverschil partner en 2e kindje

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Zijn hier ook dames die een groot leeftijdsverschil  met hun partner hebben?

Wij hebben een kindje van bijna 2. Mijn man is 12 jaar ouder en wordt volgend jaar 40. De biologische klok begint voor hem toch wel een beetje te tikken. Ik voel daarom dus ook een bepaalde druk om nu aan een 2e kindje te beginnen. De wens voor een 2e is er bij ons  altijd geweest.  Onbewust voel ik nu toch de druk van zijn leeftijd  meespelen.

Zijn er dames die hier ervaring in hebben. Of ook met deze gedachten "lopen".

Groetjes!

Hoi Sjtumpke,

Ik begrijp dat je daar veel over nadenkt. Het leeftijdsverschil tussen jou en je partner. Maar ik begrijp dat hij ouder is en niet jij. Jij bent dus 27 of 28? Mannen kunnen eigenlijk hun hele leven kinderen verwekken. Voor vrouwen is dat anders. Voor vrouwen tikt de biologische klok. Hoe ouder je bent als vrouw, hoe groter de KANS op een kindje met een afwijking. Maar voor mannen geldt dat niet. Wat natuurlijk wel zo is, is dat je partner al 60 is als jullie kindje 20 is. Dat opzich hoeft niet erg te zijn. Je kent het gezegde toch wel? 'Je bent zo jong als je je voelt!'.

Bij ons is het hetzelfde. Ik ben 31 en mijn man is al 45. Wij hebben een dochter van 4 en ik ben nu 6 weken zwanger van de tweede.

Heel veel succes met jullie keuze en ik ben benieuwd of jullie voor een tweede gaan. Laat je het weten?

Groetjes, mama1977.

hallo
hier ook zo iets mijn man is 37 en ik ben 24 we hebben 2 prachtige dochters en hij doet het super als vader blijft hij jong bij zegt ie
leeftijd maakt eigenlijk nix uit
als je maar gelukkig betn zeg ik altijd maar
ik hoop dat je hier wat an hebt
groetjes

Hallo dames,

Leuk dat jullie reageren. Zo zie je maar weer, dat ik niet de enige ben.

Dus mamma77 jouw man is ook een 40 plus vader en heeft er geen moeite mee. Mijn man heeft er ook helemaal geen moeite mee.  

Wij zijn deze maand gestopt met anticonceptie. Dus het wordt spannend, voor mij hoeft het ook niet meteen allemaal "raak" te zijn. Maar toch ben ik  wel een beetje bang dat het lang gaat duren. T  is meer dat ik meen dat hij voor zijn 40e vader zou moeten zijn.  Maar  van dat idee  ga ik maar eens  proberen af te stappen. We zien wel hoe het gaat lopen.  Ik moet er niet zoveel over nadenken.  

Grtjs

Hallo!

Hier ook een die in hetzelfde schuitje zit. Hij is 41 en ik ben 27, wij zijn nu bezig.... heel hard bezig, zitten in ronde 5 en tot nu toe niets. Wij moeten dus nog beginnen met een eerste en we willen er twee of drie.... Maar goed, mij vliegt het soms wel naar de keel dat het misschien wat langer gaat duren, door zijn leeftijd. Maar goed, de kinderen zullen een jonge moeder en een mentaal jonge vader krijgen (anders was die man toch niet van ons?). Dus ik probeer me toch geen zorgen te maken, over het algemeen is het niet zo raar om met veertig te beginnen als vader, hoor. Ik hoor het toch regelmatig!

Heel veel succes!

Groetjes Mamaita

Ja hoor, die van mij is ook een 40+ vader. Hahaha wat klinkt dat eigenlijk grappig. Ik heb mijn man pas leren kennen toen hij 37 was. Ik was toen 23. In het begin vinden vooral andere mensen dat een beetje vreemd maar als ze je leren kennen vinden ze het ook niet raar meer. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar mijn man heeft geen kinderen uit een vorige relatie. Dat vind ik eigenlijk wel heel fijn. Begrijp me goed, als hij wel al kinderen had waren die natuurlijk welkom. Maar aangezien ze er niet zijn hoef je er ook niet over na te denken. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat kinderen uit samengestelde gezinnen toch problemen daar mee hadden.
Hebben jullie daar ervaring mee?

Groetjes, mama1977.

Hallo.

Mijn vriend is 37 en ik ben 27.
Wij hebben nog geen kinderen, maar willen dit wel graag.
Mijn vriend is helaas onvruchtbaar en bij mij is er ook het een en ander aan de hand dus duurd het nu ook al een tijdje.
Wij zitten in de MM

Ik zit er ook wel eens aan te denken, maar dan meer in de zin dat ik het voor mijn vriend leuker vind als hij niet te oud is als hij zijn eerste kindje krijgt.
Maar dat neemt niet weg dat ik zeker weet dat hij een SUPER papa gaat worden....en hopelijk snel ook :)

Gr. N

Wij hebben ook een leeftijdsverschil. Mijn vriend is 32 en ik ben 23. We zijn nu bezig voor ons eerste kindje. We zouden graag twee of drie kindjes willen, maar we wachten eerst af hoe het met een eerste kindje gaat.

We beginnen heel bewust nu al, omdat hij niet te oud wil zijn en ik ook niet. Als we nog 10 jaar zouden wachten, dan is mijn vriend al 42.. dat vinden we beiden te oud. Zeker als het nu al prima  kan!

Als het allemaal goed gaat met ons eerste kindje, dan zou ik denk ik vlot door willen gaan voor een tweede. Maar dat zien we dan wel weer

Terug
Bovenaan