Leeftijdsverschil te groot?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik lees al een tijdje mee en het leek me wel gezellig om nu ook eens mee te gaan kletsen. Ik ben mama van een zoontje die in oktober 3 wordt. Ik heb altijd graag mama willen worden van een 2e kindje, maar mijn man heeft hier wat langer over moeten nadenken. In december afgelopen jaar wilde hij het toch ook heel graag en zijn we weer voor de echt gaan oefenen...In maart was het weer raak, helaas na 5 weken misgegaan...Nu zitten we weer in juli en helaas niks gebeurd verder  Het ergste vind ik nu dat het leeftijdsverschil zo groot wordt tussen nummer 1 en nummer 2....soms neem ik mijn man dat stiekem een beetje kwalijk, erg he??! Zo van, als hij niet zo lang had gewacht, was ik nu misschien al lang zwanger geweest. Ik ben zo bang dat ze straks niks meer aan elkaar hebben...zijn er meer mama's die hier ervaring mee hebben?? Speelt ook nog eens mee dat ik voor mijn zoontje ook 2 miskramen heb gehad, dus wie weet wat ons nog te wachten staat...

Aan de andere kant probeer ik het te relativeren; we moeten het toch nemen zoals het komt...

Liefs, Cori

hoi cori

mijn zoontje word in augustus 3 jaar en wij zijn inmiddels al 1,5 jaar bezig voor nummer 2, wij wilde ook het liefste niet dat er een te groot verschil aan leeftijd zou zijn maar helaas gebeurd dat dus wel, ik heb geen eisprong uit mezelf, of zeer zelden, en ik heb nu 6 rondes met clomid erop zitten en met de 6 de ronde afgelopen mei raakte ik zwanger alleen bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en werd met spoed geopereerd en is mijn eileider weggehaald, Ik heb het de afgelopen maanden heel moeilijk gevonden dat ik nog steeds niet zwanger ben, en ik was er een hele dag mee bezig, nu kan ik het sinds een maand of 3 makkelijker loslaten en ik zeg nu zelf tegen mezelf dat het allemaal wel goed komt, en ik heb me erbij neergelegd dat er een groteer leeftijd verschil tussen zit, nu denk ik weer als ik zwanger mag raken zit mijn zoontje ondertussen op school en begrijpt meer van dat hij niet meer alleen alle aandacht krijgt enz,
succes met zwanger worden en ik hoop dat het snel gaat gebeuren meid

groetjes linda

hallo Cori,

Mijn zusje en ik verschillen 5 jaar.
Daarnaast heb ik nog een halfbroertje die 10 jaar jonger is dan ik ben.
We hebben er nooit last van gehad. Elke leeftijd heeft zo zijn voor en nadelen.
Daar hoef je dus echt niet bang om te zijn.
Het gezin waar ik dus uit kom heeft daar helemaal geen last van gehad.
Mijn zusje en ik kunnen het samen heel goed vinden.
Als jullie graag nog een 2e willen dan is daar niks mee.
Bovendien als je straks dan van een 2e bevallen bent, dan heb je gelukkig maar eentje die nog in de luiers zit..

Zo zie je maar weer, elk nadeel heb zijn voordeel..

Hoi Cori,

Ik wilde ook altijd graag dat het leeftijdsverschil tussen de eerste en tweede ongeveer twee jaar zou zijn. In augustus wordt mijn dochter drie en sinds kort heeft mijn man aangegeven ook graag een tweede te willen. Nu is het dus ook maar hopen dat het niet te lang duurt voordat ik zwanger raak anders wordt het schil alleen maar groter.

Soms zie ik er ook wel voordelen in. Mijn dochter wordt nu in aardig wat dingen zelfstandig en dat is ook makkelijk. Dan heb je niet twee kindjes waar je alles voor hoeft te doen.

Debbie

hoi,
Ik kom van het zomer 2006 forum en kom ook meekletsen.
Ik begrijp je verhaal heel goed.
wij zijn ook voor ons tweede kindje bezig maar het wil nog niet zo vlotten.
Ik had dit niet zo verwacht,soms denk ik als ik dit had geweten dan was ik eerder gestopt..ik heb steeds hele lange cyclussen.
Wat je zegt is wel waar,het komt als het goed is vanzelf,maar het is gewoon zo moeilijk soms..
succes meid!
laten we het beste hopen voor elkaar.
groetjes piewie.

hoi

lees dit verhaal en komt mij zo bekend voor.
wij hebben een zoontje van 4 moeilijk zwanger geraakt uit eindelijk met iui. toen mij zoontje half jaar was meteen weer begonnen om zwanger te raken maar geen succes heb al 6 keer iui gehad en 1 keer ivf, twee jaar geleden wel zwanger geweest maar is miskraam geworden.

Wilde altijd twee kindjes mijn man ook. en kort op elkaar.
nu als ik nu zwanger zou worden zit er al zeker 5 jaar tussen.
Maar wil het nog zo graag. En mijn zus en ik schelen 4 jaar en zijn nu ook dikke vriendinnen en doen samen veel met onze kindjes.

Er gaan zoveel gevoelens door mij heen en probeer ze langs mij neer te leggen. soms erg moeilijk

groetjes jenny

Hoi Cori,
Ik herken veel in jouw verhaal. Wij wilden ook altijd 2 kinderen en als het aan mij lag, zou daar zo'n 2,5-3 jaar tussen zitten. Maar mijn man ging op een gegeven moment ook twijfelen, of hij überhaupt nog wel een 2de wou! Dit heeft me natuurlijk veel pijn en verdriet gedaan. Maar ik hield de moed erin en maar wachten....en wachten...In het begin dacht ik ook alleen maar "bedenk je nou eens, want het leeftijdsverschil wordt zo groot!" Maar hoe langer ik wachtte, hoe minder het leeftijdsverschil me stoorde, áls er nog maar een 2de zou komen! Gelukkig zijn we er uiteindelijk toch voor gegaan en ben ik nu 16 weken zwanger. Onze oudste dochter is nu 4jr en zal al 5jr zijn als de baby komt. Absoluut niet wat ik altijd in gedachte had, maar zoals al eerder geschreven werd, het heeft z'n voordelen en nadelen!
Ik vraag me af of er een te klein of te groot leeftijdsverschil bestaat...dat is zo persoonlijk! Het is niet te voorspellen hoe de kids, nu of op latere leeftijd, met elkaar om zullen gaan, ongeacht het leeftijdsverschil. En hoe het voor de ouders is..tja...ik kan traks toch niet uit eigen ervaring vergelijken hoe het anders geweest zou zijn! Ik probeer er dus maar vooral de voordelen van in te zien en ervan te genieten dat het nu toch eindelijk zover is!
Groetjes, Edith.

Hey Cori,

Ik ben dan nog wel geen moeder, maar ik heb wel een broertje die ruim 6 jaar jonger is dan ik, en ik heb dat nooit als vervelend ervaren maar juist als fijn.
Door het leeftijdverschil hebben wij bijna nooit ruzie gehad, want het speelgoed waar hij mee speelde was ik te groot voor.
Op een gegeven moment komt er wel een periode dat je "niks" aan elkaar heb, maar die periode gaat ook weer over.
Hij is nu 22 en ik vind het super gezellig om met hem op stap te gaan, ergens een hapje eten, of naar een pretpark ofzo, dat soort dingen.

Liefs Phoebe

Terug
Bovenaan