leeftijdsverschil

Nou, denk maar niet dat je iets kunt plannen. Ik dacht ook na over wat het ideale leeftijdsverschil zou zijn, maar toen ik stopte met de pil gebeurde er niets. Zwanger worden is niet iets wat je zelf doet, je kunt hooguit een poging doen om het niet te worden en anders is het afwachten.
 
Misschien een wat late reactie, maar wellicht heb je (of iemand anders) er nog wat aan :)

Bij mij schelen ze 4 jaar. Ik dacht dat dat een mooi verschil zou zijn. De eerste kan dan genoeg zelf en heeft niet bij alles hulp meer nodig en gaat naar school en zodat ik genoeg tijd over heb voor de ander. Achteraf gezien weet ik niet of het uiteindelijk zo handig is geweest. Ja heerlijk dat ik alle tijd over had voor de kleine terwijl de ander op school zit, maar dat de ander al wat ouder is zorgt ook voor wat meer problemen tussen ouder en het andere kind. Deze wil nl met alles helpen en denkt alles al te kunnen terwijl dat niet altijd zo is. Daar moet je heel goed in kunnen sturen. Jaloezie is (bij mij) vaak aan de orde wat het minder makkelijk maakt Daarnaast is het nu leeftijdsverschil (jongste is 2 en oudste is 6) met spelen vrij groot. oudste wil niet dat jongste meespeelt of juist wel terwijl de jongste er nog te jong voor is.
 
Terug
Bovenaan