Leeg vruchtzakje

A

Anoniem

Guest
hey lieve dames,

we zijn vanmorgen naar de 1e echo geweest en kregen te horen dat het vruchtzakje leeg is... die kleine is gestopt met groeien rond 7 weken. De vruchtzak was ook niet mooi rond. Probleem is dat ie niet is afgestoten wat zou worden verwacht rond 11-12 weken en nu duurt het waarschijnlijk nog heel lang. En ik blijf gewoon groeien (hoe oneerlijk)...
We gaan dus waarschijnlijk kiezen voor curretage en dat is een dagopname in het ziekenhuis en een week thuis blijven.
Een kutdag dus vandaag. En we waren met een huis bezig vanwege die kleine en zouden vandaag moeten bieden. Tja wat doe je dan???
We hebben besloten toch maar door te zetten voor later, maar je kan je voorstellen dat het allemaal erg dubbel is.

Liefs,
Carla

Hoi Carla,

Jeetje wat een triest bericht idd... Ik ben zelf net 5,5 wk.. en ben daar ook bang voor..
het is zeker oneerlijk... ben je net ineens een hele andere weg aan het inslaan... en
dan gebeurd er zoiets... Ik hoop dat je het een beetje mee gaat zitten en dat jullie straks
in jullie nieuwe huisje een mooie toekomst tegemoet gaan samen met jullie nieuwe aanwinst...

Heel veel sterkte in de komende tijd en toch ook veel succes en plezier met jullie eventuele
nieuwe huisje (tja.. hoe zeg je zoiets nou... )

Veel liefs... ik wens je het allebeste!!
-x-

Hoi Carla,

Ik weet precies hoe je je voelt; ik heb hetzelfde meegemaakt.
Bij mij was het vruchtje bij 6 weken gestopt. Echter, ik had al heel de tijd het gevoel dat er iets niet goed was. Ik heb toen met 9 weken zelf een echo geregeld waar mijn vermoedens werden bevestigd.
Maar troost je: zoiets heeft geen medische oorzaak. Het gebeurt bij meer mensen dan je denkt. De gynaecoloog zei tegen mij dat je in je vruchtbare periode een kans van 1 op 5 hebt om zoiets mee te maken.
Ik heb ook een curretage laten doen wat me heel erg mee is gevallen. Je hebt op dit forum ook een categorie ' zwanger na een miskraam'. Daar lees je hoeveel vrouwen een miskraam meemaken. Dat gaf mij wel wat troost; dat ik niet de enige was.

Enne, ik ben daarna meteen weer zwanger geworden en ben nu 15 weken op weg! Dus bij jou komt het ook vast goed.

Heel veel sterkte met de verwerking.

Groetjes,
Maike

sterkte met dir bericht!!! hopelijk lukt het huis wel en zal dat snel gevuld worden met de lach van jullie kindje uit volgende zwangerschap!
mira, jan 2007 forum

Hoi Maike,

het is inderdaad zoals je zegt, maar het valt wel koud op ons dak...
hoe snel kun je weer zwanger worden na een curretage? ik kan me voorstellen dat ik eerst moet ontzwangeren, want ik heb al best wel een buik en grote borsten gekregen...

liefs,
Carla

volgens mij mag je al na 1e normale menstruatie zwanger worden.
sterkte nogmaals

Hoi Carla,

Wat vreselijk voor je om dat zo te zien. Je denkt dat je nog zwanger bent en dan dit....

Ik moet zeggen dat ik hier ook wel een beetje bang voor ben... Heb in augustus een spontane miskraam gehad met 8 weken. Nu ben ik ruim 6 weken weer onderweg en zie erg op tegen de komende tijd. Ik voel me vandaag ook minder moe dan de andere dagen en dan ga ik me al weer afvragen..... het zal toch niet. Genoeg over mij.... sorry.

Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk worden jullie snel weer zwanger en groeit er dan een mooi, lief, klein schattig kindje in jullie buik.

Groetjes,
Nathalie

Beste Carla,

Wat een verdrietig bericht! Veel sterkte de komende tijd en doe het  rustig aan!

Liefs Sandra
(april-forum)

Terug
Bovenaan