Leeg vruchtzakje

Ik heb een vraagje... misschien heel stom... maar... ik ben nu bijna op 6 wkn..
had in het begin het idee dak het wel voelde aan mn lichaam... mn borsten..
echt vreselijk moe.... en misselijk gevoel..... maar..... ik heb nu al 2/3 dgn het
idee da ik helemaal nix meer voel................. ik heb echt totaaaaaaaal niet het
idee da ik zwanger ben........... kun je het ook voelen???? en............... kun
je pas met 11 wkn echo??????? want......... ik las bij de verloskundige waar
ik naar toe wil dat je al met 7 wkn een eerste afspr kon maken... maar kan ik
dan gelijk vragen voor een echo???

-x-

Hoi Carla,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het koud op je dak valt zo'n bericht. Ik had misschien het 'voordeel'   dat ik er al heel erg over twijfelde of het wel goed zat. Bij mij was het meer zo van 'zie je wel'. Neemt niet weg dat ik het ook heel erg vond.
Ik ben meteen na de curretage weer zwanger geworden. Was niet helemaal de bedoeling want meestal raden ze aan om 1 menstruatie af te wachten. Ik heb ook veel bloedingen gehad nu bij mijn tweede zwangerschap. Ze hebben nooit kunnen aantonen dat het kwam door de curretage; ik zal het ook nooit weten. Echter, ik denk dat het toch wel verstandig is om 1 cyclus af te wachten. Enne, ik denk ook wel dat als je lichaam er nog niet aan toe is, je toch niet zwanger wordt.
Daarnaast ben ik ook van mening dat je pas weer een volgende poging moet ondernemen als je daar zelf helemaal aan toe bent.
Ik merk dat het voor mij misschien iets te snel is gegaan waardoor ik echt in een achtbaan van emoties ben beland. Zeker omdat het begin van mijn tweede zwangerschap niet zo denderend verliep. Ik vind het moeilijk om er nu van te genieten omdat ik veel te onzeker ben over hoe alles nu gaat (zie mijn berichtje in dit forum 'onzeker en piekeren').
Dus luister ook goed naar jezelf en geef jezelf de tijd om aan het idee te wennen dat je toch niet zwanger bent.

Sterkte!

Hoi Missy L,

In principe krijg je je eerste echo inderdaad pas bij 12 weken. Ik heb destijds bij mijn miskraam een echo laten maken bij een mevrouw die dat op afspraak deed en dus wel tegen betaling (soort prive echoscopiste). Ik was toen 9 weken zwanger. Ik ben er blij mee dat ik dat toen heb gedaan anders had ik nog een paar weken rondgelopen met een leeg vruchtzakje in mijn buik.
Ik twijfelde al een aantal weken voordat ik die stap heb genomen. Dus ik zou zeggen, kijk het nog even aan. Als je blijft twijfelen zou je kunnen proberen bij de verloskundige een doorverwijzing te kunnen krijgen voor een echo. Helaas lukte dat bij mij niet maar niet elke verloskundige is hetzelfde.
Succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan