Leerkracht & corona

<p>Hoi!</p><p>Ik moet het even van me afschrijven hoor, ik hoop dat jullie een beetje herkenning/tips kunnen bieden…</p><p>Ik werk als leerkracht op een basisschool en vandaag werd bekend dat de meeste coronagevallen zich onder basisschoolleerlingen bevinden. In de klas heb ik een aantal leerlingen in quarantaine (gehad), die vanwege een positief geteste ouder niet naar school kwamen. Maar deze ouders testten hun kind niet, dus ik heb voortdurend met de ‘angst’ gelopen dat er eentje besmet in mijn klas heeft gezeten. Er zijn hier al heel wat zelftests doorheen gegaan kan ik je zeggen!</p><p>Nu was ik er eerder niet zo bang voor om ziek te worden, maar nu ik 18 weken zwanger ben is dat wel even anders. Ik sta echt niet meer lekker voor de klas, durf eigenlijk geen instructie meer bij mij aan tafel te geven en krimp zowat ineen bij iedere hoest/nies van de kinderen (en dat zijn er nogal wat). </p><p>Heeft iemand tips/herkenning/geruststellende woorden voor mij? Ik kan het wel even gebruiken op dit moment… :’)</p>

Hoi!

Wat vervelend dat je je zo voelt! Ik snap je helemaal..
Ik ben inmiddels bevallen, maar tijdens mijn zwangerschap was het zo dat je vanaf 28 weken geen werkzaamheden meer mag doen die een verhoogd risico op een corona besmetting met zich meebrengen. Nu weet ik niet of dat nog zo is. Misschien kun je dat uitzoeken (stond destijds op de site van het RIVM) en dan in gesprek gaan met je leidinggevende? Ik weer dat dat lastig is in jouw bedrijfstak (ik werk zelf in de zorg, ik heb al die tijd met angst gewerkt en achteraf spijt dat ik niet voor mezelf ben opgekomen. Gelukkig is alles goed gegaan).

Veel succes!