Leerkracht & corona

Ik snap je angst volledig. Ikzelf ben nu 16 weken zwanger en voel de angst nu niet. Maar als ik die wel ga voelen ga ik ook voor de 28 weken regeling. Mijn collega is nu bijna 20 weken zwanger en zal na de kerstvakantie niet terugkeren voor de klas. Het lijkt me belangrijk dat ieder daarin haar gevoel kan volgen.

Ik snap het! Ik werkte op een bso toen ik zwanger was en corona erg piekte. Ik heb het uiteindelijk ook gekregen toen ik zo'n 32 weken zwanger was. Dat is heel spannend. Dus inderdaad oppassen. Het heeft gelukkig geen effect gehad op mijn zwangerschap.

Gelukkig dat het geen invloed heeft gehad op je zwangerschap!

Over de griepprik: die ga ik ook halen ja! Ik heb de huisarts gebeld en die zei dat ik uitgenodigd zou worden, ondanks dat ik nog geen 22 weken ben. Krijg de prik volgende week donderdag.

Verder heb ik een beetje ‘pech’ met mijn directie. Die heeft heel erg zoiets van: ja, dat jij daar bang voor bent is jouw probleem. (Ze zegt het met andere woorden, maar het komt er wel op neer). We hebben dus ook geen spatschermen oid op school… ?

@MarliesBB volgens mij wordt er van he werkgever verwacht dat hij/zij je beschermt tegen infecties. Dat is hun plicht! 

Ben je ook lid van de bond? Die kunnen altijd erg goed meedenken! Ook qua rechten en plichten. 

Wat goed dat je de griepprik gaat halen! Ik heb er al profijt van gehad. Vorige week de griep gehad. Manlief was hartstikke ziek met 40+ graden koorts en mijn koorts bleef gelukkig lager (39 graden max) ookal was ook ik erg ziek. Ik zat het meest over de koorts in. 

[quote quote=10504773]@MarliesBB volgens mij wordt er van he werkgever verwacht dat hij/zij je beschermt tegen infecties. Dat is hun plicht! 

Ben je ook lid van de bond? Die kunnen altijd erg goed meedenken! Ook qua rechten en plichten. 

Wat goed dat je de griepprik gaat halen! Ik heb er al profijt van gehad. Vorige week de griep gehad. Manlief was hartstikke ziek met 40+ graden koorts en mijn koorts bleef gelukkig lager (39 graden max) ookal was ook ik erg ziek. Ik zat het meest over de koorts in. [/quote]Ja, dat is waar. Nu zit mijn directeur zelf thuis met Corona, dus ergens hoop ik dat ze nu gaat inzien dat ik me er druk over maak ?

Fijn dat je dan net op tijd was met de prik! Alsnog vervelend dat je ziek was, maar klinkt iig beter dan hoe je man het te pakken had!

Hi!

Ik begrijp je zorgen heel goed. Ik heb diezelfde zorgen. Ik werk ook in het basisonderwijs en op dit moment heb ik heel veel kinderen die Corona hebben. Zelf heb ik het twee weken terug gehad. Met 16 weken.
Ik geef les aan kleuters en dan gaat afstand houden echt niet.
Ook ik ben heel erg in dubio om gebruik te maken van de 28 weken regel ondanks dat ik het net gehad heb. Ik hoor nu toch steeds vaker om mij heen dat mensen het voor de tweede keer hebben en ik wil niet weer zo in de rats zitten.

Veel succes met je keuze!

Terug
Bovenaan