lees dit AUB,iemand ervaring??

A

Anoniem

Guest
hallo,ik weet dat deze topic niet hier hoort,maar mischien dat jullie   goede tips voor mij hebben.
mijn baby van 4 maanden,wil allen met mij in bed slapen,niet in zijn bedje,als ik hem in zijn bedje legt begint ie ontroostbaar te huilen,en hij wil ook allen met mijn borst in zijn mond in slaap vallen,zoniet kan het uren duren voodat ie gaat slapen,dit van allen met borst in de mond in slaap willen vallen vind ik HEEL erg zwaar en vermoiend.ik slaap amper,want als hij eventjes wakker is,zoekt ie gelijk de borst op,ik mis het zo erg om   al is het maar voor 1dag lekker te slapen,want hij was al vanaf begin best wel moilijke baby.hij is in de dag echt klaarwakker,het lijk wel of hij   al vanaf   2 maanden de dag/avond ritme al wist.heeft AUB iemand tips voor? of dit ook meegemaakt?

He meid,

Wat naar dat je kind alleen aan de borst in slaap wil vallen. Soms als mijn dochter de slaap niet kan vatten leg ik haar aan de borst en dan doe ik halverwege stiekem de speen in maar houd haar tegen mijn borst aan zij ruikt mijn borst(denk ik dan maar) en ik hou haar dan even vast en leg haar dan in bed. En dat werkt bij mij 99 van de 100x. Wat ook wel eens hielp als ze niet gelijk in slaap viel dat ik in de kamer bleef en als ze huilde zei is ssssssssst of aaide ff over haar bolletje en na een poosje was dat niet meer nodig even valt ze zelf in slaap.

Succes meid en imk hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Gebruik je eigenlijk een speen??

Groetjes Bizu

misschien helpt het om een gedragen t shirt van jezelf bij hem te leggen als hij slaapt. als hij dan slaapt ruikt hij je onbewust

Ik zou als ik jou was eens met het CB overleggen of inbakeren een optie is.
Met de daarbij behorende regelmaat, zeker als je kindje overdag amper slaapt.
Dan leert je kleintje een manier om zelf in slaap te vallen.
Dit houd niemand vol! Want als ik het zo lees ben je meer een "menselijke fopspeen" geworden en das volgens mij niet helemaal de bedoeling van borstvoeding

Groetjes Saskia

hoi
Als ik jou verhaal begrijpt ligt hij dus heel veel aan de borst, en dan drinkt hij ook neem ik aan want dat zuigreflex gaat dan wel door.
Krijgt hij ook wel genoeg voeding binnen door jou borstvoeding, want dan wil hij natuurlijk aan de borst gelegd worden als hij honger heeft en word het een gewoonte dat hij dan in slaap valt als hij drinkt,
Ik weet bij mijn zusje lag haar dochtertje ander half uur te drinken aan de borst en een uur later kwam ze weer. Haar dochertje kreeg gewoon niet genoeg binnen en na dat ze flesvoeding is gaan geven werd dr kindje ook veel meer tervreden.
Borstvoeding blijft natuurlijk moeilijk omdat je niet weet wat ze binnen krijgen.
Ik ben zelf gestopt met de bv en nu heeft mijn kindje veel meer regelmaat en slaapt ze ook veel beter.

ook denk ik wat hierboven ook al geschreven werd om eens te over leggen om je kindje in te bakeren, Daar heb je tegenwoordig ook speciale slaapzakjes voor. Je kan eens google op pukababy.

hoop dat je snel een oplossing vind want je eigen nachtrust en ook overdag wat rust is wel heel fijn en belangrijk
veel succes
liefs jolanda

Dit is echt te vermoeiend en hoe langer je zo doorgaat, hoe moeilijker het wordt om dit patroon te doorbreken. Inbakeren is al een paar keer genoemd... maar dat is maar een tijdelijke oplossing. Beter is om een heel strak ritme aan te nemen. Ook lastig, want je moet je eigen dag er naar indelen. Maar je krijgt wel zelf rust, en daardoor zal je veel meer van je kindje kunnen genieten en hopelijk ook de borstvoeding langer volhouden. Het kan zijn dat je niet genoeg voeding hebt. Maar mijn advies is in eerste instantie:
Eten, spelen, slapen! Voorbeeld van een ritme is. Je kindje wordt wakker, leg hem aan de borst (let erop dat hij goed krachtig drinkt, als hij gaat sabbelen moet je hem loshalen) 2 keer 10 minuten is meestal voldoende, maar hij moet een borst iig goed leeg drinken. Daarna speel je even met je kindje. Na een tijdje laat je hem even zelf spelen (in de box ofzo) Merk je dat je kindje moe wordt (gaat in oogjes wrijven oid) dan breng je hem naar bed. Geef hem eventueel een speentje of een knuffel. Ga in eerste instantie weg. Blijft hij huilen dan  ga je elke 10 minuten bij hem langs, geef hem een aai over zijn bolletje en zeg dat ie lekker moet gaan slapen. Wees duidelijk en vastbesloten! Lukt het echt niet om zelf in slaap te vallen blijf dan bij hem, zing een liedje of praat tegen hem maar haal hem niet uit bed. Hij moet van jou het vertrouwen krijgen dat hij zelf in slaap kan vallen!
Als het goed is zal het steeds beter gaan. Tenminste als er niet iets anders aan de hand is. Het kan nutuurlijk dat er een andere reden is dat hij niet kan slapen. Dan is het verstandig om met het CB of de huisarts af te spreken. Succes!
Jolanda

hoi,,

Dit is niet vol te houden voor jou lijkt me, en voor de kleine is het uiteindelijk ook niet goed, moet toch leren om zelf in slaap te vallen.
Ik heb een boekje geleend van het consultatieburo REGELMAAT BRENGT RUST en hier heb ik ontzettend veel aan gehad.
Het is wel even doorbijten, en je moet er 100% voor gaan, maar het gaat nu erg goed:)
Je kunt het boekje ook via internet bestellen; op bakermat.nl

hoop dat je er wat aan hebt.

greoten truus

Hoi,

Ik wil nog even zeggen dat je soms je kindje ook even moet laten huilen.
Ik vond dat altijd heel zielig, maar mijn dochter bleef ook huilen en viel niet in slaap.
Samen met inbakeren en regelmaat en rust moest je je kindje dus ook even laten huilen.
De eerste keer heeft het 30 min geduurd. We gingen iedere keer na 10 min kijken, speen erin aai over dr bol en weer weg. Niet uit bedje halen.
Op een gegeven moment lieten we haar 20 min huilen voor we gingen kijken en al vrij snel kreeg ze door dat ze zelf moest gaan slapen.
Momenteel heeft ze ineens 's nachts een moment van huilen en krijsen en niet willen slapen.
We gaan 2x kijken en daarna laten we haar gewoon huilen. En dan valt ze vaak na een half uur weer in slaap. Doen we dat niet, of halen haar uit haar bedje, dan zijn we de halve nacht met haar bezig!
Heel veel succes en sterkte ermee.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan