Leestips ter voorbereiding ouderschap

Hoi,
Ik ben inmiddels 18 weken zwanger en wil me graag wat meer gaan verdiepen in wat er straks allemaal op me af komt met een baby, zeker in het eerste jaar. Hebben jullie tips voor boeken of podcasts (of andere hulpbronnen) hiervoor?
Ik vind tijdens de zwangerschap het Oei ik groei boek over de zwangerschap zelf heel fijn, vooral om vrijwel alle informatie op 1 plek te hebben. Ik zoek dus het liefst zoiets. Er is een Oei ik groei boek over baby tot peuter, maar die had niet zo heel goede recensies zag ik.
Alle tips zijn welkom, alvast dankjewel :).

Ik vond het oei ik groei boek heel verhelderend. Sommige mensen vinden dat de sprongen die erin omschreven worden niet bestaan.
Bij ons kind waren ze juist bijzonder herkenbaar. En was het heel nuttig om op de kalender over te nemen in welke periode we de sprongen konden verwachten. Dat verklaarde zoveel.

Daarnaast kan het nuttig zijn je in te lezen op het gebied van wat te doen bij krampjes en reflux. Niet alle baby's krijgen daar last van, maar als jullie baby er wel last van krijgt, is het fijn als je meteen weet wat je moet doen.

"Baby in een droom ritme" geeft heel veel informatie over het slaapritme van een baby. De slaapschema's daarin weken sterk af van wat haalbaar was met onze baby. Maar de wetenschappelijke achtergrond informatie bleek wel heel nuttig om uit te puzzelen hoe we de baby wel konden laten slapen.

Terug
Bovenaan