Lege borsten?

Tasja

New member
Mijn zoontje is nu 3 weken en 2 dagen.
Afgelopen weekend ging het nog goed met de borstvoeding, ik had genoeg en hij was verzadigt.

Echter, sinds gisteren lijken mijn borsten gewoon... leeg... Hij drinkt max 5 minuten, waarbij ik hem ook hoor slikken en hierna is het klaar. Hij zuigt wel nog maar er komt niets. Hij lijkt ook niet verzadigt, waardoor ik mijn kleine voorraad in de diepvries moet gaan aanraken om hem bij te voeden.
Ik heb zelfs al kunstvoeding gehaald voor het moment dat dit op is, om hem daarmee bij te kunnen voeden..
Hij komt ook veel vaker voor een voeding waardoor mijn borsten zich niet meer goed kunnen vullen en hij dus ook maat kleine beetjes kan drinken..

Ik maak me hier best ongerust over.. Bij de eerste had ik overproductie en nu lijkt ik gewoon opgedroogd binnen een dag?

Ik ben begonnen met Fenegriek capsules en borstvoedingsthee om het te stimuleren en leg hem wel gewoon aan; maar zoals hierboven beschreven is hij niet verzadigr en lijkt mijn productie (heel snel) gekelderd..

Kan dit zo snel? Is er een reden voor? Of is dit normaal rond deze leeftijd?
Gisteren heeft hij een BV fles gehad en heeft hij iets langer geslapen en leek een borst wel iets voller. Maar 1x drinken en het was alweer knudde..

Hij slaapt ook minder nu, maar dat is te begrijpen als je honger hebt...
Help! Ik word hier ontzettend onzeker door en maak me ontzettende zorgen dat ik mijn BV avontuur nu weer (net zoals bij de eerste: die had KMA) vervroegd moet stoppen..
 
Bel vooral even een lactatiekundige, die kan meekijken. Wordt niet altijd vergoed door de verzekering.
 
Die is toevallig afgelopen week al geweest..
Heb je misschien naar aanleiding van dat bezoek iets veranderd, waarna het opeens misging?

Een uurtje plat liggen, helpt normaal wel om je borsten te vullen. ( niet op je borsten liggen uiteraard. Bij mij was de borst aan de zijde waarop ik sliep, duidelijk minder productief dan de andere borst.)
 
Heb je misschien naar aanleiding van dat bezoek iets veranderd, waarna het opeens misging?

Een uurtje plat liggen, helpt normaal wel om je borsten te vullen. ( niet op je borsten liggen uiteraard. Bij mij was de borst aan de zijde waarop ik sliep, duidelijk minder productief dan de andere borst.)
Ja, zij gaf het advies om per 2 uren 1 borst te geven.
Eerst deed ik om en om..
Maar het is de dagen daarna wel nog goed gegaan. Het is iets van de twee laatste dagen
 
Dat is een normaal advies bij (verborgen) reflux. De bedoeling daarvan is wel dat de overvloed afneemt. Misschien dat het bij jouw te veel afneemt? Als dat het is, wellicht toch weer even om en om. Of een tussenweg, niet 2 uur per borst, maar slechts 1 uur per borst.
 
Terug
Bovenaan