Hi allemaal,

Ik zit een beetje in een onzekere situatie en ben benieuwd of iemand dit herkent.

Volgens mijn cyclus zou ik nu ongeveer 6+4 weken zwanger moeten zijn. Wel had ik in mijn vruchtbare periode last van flinke kiespijn en heb ik toen een aantal dagen ibuprofen gebruikt, dus ik vraag me af of mijn eisprong misschien later is geweest.

Mijn eerste positieve test was op 1 april, en die was toen nog heel licht en wisselend.

Vorige week heb ik een echo gehad. Daarop was wel een vruchtzak te zien in de baarmoeder, maar nog geen duidelijke dooierzak of embryo. Het ziekenhuis gaf aan dat het nu een beetje 50/50 is: het kan zijn dat het nog te vroeg is, maar ook dat het mogelijk niet goed ontwikkelt.

Wat het voor mij extra spannend maakt, is dat ik in oktober ook zwanger was. Toen had ik met 6+6 een kloppend hartje, maar een week later bleek dat het was gestopt. In februari is het restweefsel verwijderd via een hysteroscopie.

Ik heb verder geen bloedverlies gehad. Wel heb ik klachten zoals gevoelige borsten, krampen/trekkend gevoel in mijn onderbuik, soms misselijkheid/maagzuur en andere vroege zwangerschapssymptomen.

Ik moet nu wachten tot een volgende echo over ruim een week, maar dat voelt echt als een eeuwigheid.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Dat er rond deze termijn nog weinig te zien was, maar dat het later toch goed kwam? Of juist niet?

Ik hoor graag jullie ervaringen

Terug
Bovenaan