legitimatieplicht

Hallo

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen dus probeer ik het maar eens hier.
MOET een baby bijgeschreven worden op je paspoort? Of alleen als je het land uitgaat?

Gr mieke
 
Hoi,
Volgens mij is het nog niet verplicht tot 14 jaar. Maar mocht je het wel doen dan zou ik voor je kind een eigen id kaart nemen. Zeker als je ook op vakantie gaat samen met je kind en man/vriend.

Mocht er iets gebeuren met degene waar bij je kind is bijgeschreven en die moet blijven bv voor ziekenhuisopname dan kan je kind niet terug naar nl.
Met een eigen id kaart wel.

Je je kind ook bij beide laten bijschrijven dacht ik maar dat weet ik niet zeker

succes
 
Hoi

Je hebt gelijk, het is vanaf 14 jaar verplicht, heb het even opgezocht.
Maar dat is inderdaad wel een tip ja, een eigen kaart. Bedankt!]
We gaan dit jaar niet naar het buitenland, lekke reen weekje naar Center Parcs, Esmee is net 4 maanden, maar mochten we nog een keer gaan, dan doen we het zo.

Gr Mieke
 
Hoi,

Een paar maanden hebben wij hier al eens een discussie over gehad dat het zo belachelijk is.
Je bent dus wel verplicht om je kind bij te laten schrijven in je paspoort. Het is alleen zo dat ze tot 14 of 15 jaar geen eigen paspoort nodig hebben.
Wat wij toen zo belachelijk vonden was dat je zelf een pasfoto van je kindje moet laten  maken voor in het paspoort.
En deze moet er 5 jaar in blijven...  Wat heeft dat nou voor nut!!

Groetjes,
Maike
 
Ja, ook al ga je niet naar het buitenland. Anders kan je wel beweren dat het jouw kindje is, maar of het wel zo is... Zo ziet men dat.
Ik vind het in ieder geval maar raar, want wat heb je aan een pasfoto van een baby in je paspoort als je kindje straks een paar jaar oud is. Dan lijkt hij of zij er ook niet meer op.
Maar ja, de staat moet ook nog een beetje geld aan ons verdienen.
 
Inderdaad belachelijk, en dan moet je kijken wat voor eisen ze stellen aan die pasfoto, recht kijken en weet ik t wat.........en zel ijken er helemaal niet meer op straks....stom he

Ze staat ook in ons trouwboekje bijgeschreven dus op zich is dat al geregistreerd, is het dan ook nodig? en wat zijn de kosten van het bij laten schrijven?

Mieke
 
je kan het ook even bij het gemeentehuis even vragen, volgens mij allen als je naar het buitenland gaat moet je kind bijgeschreven worden.
het is inderdaat belachelijk dat er een foto bij moet van z'n kleintje.
 
Terug
Bovenaan