Lekkende borsten: wat valt er aan te doen?

Ik geef sinds de geboorte BV, maar heb sinds dag 3 last van lekkende borsten. Momenteel is het zo erg dat ze bijna de hele dag door lekken. Ik heb lillypads geprobeerd; werkt prima mits je niet zoveel lekt. Ook opvangbakjes van avent werken wel redelijk, maar je kunt er niet mee gaan liggen (alleen staan en zitten). Daarom gebruik ik dan maar 'gewone' pads (soort maandverbandjes) maar er gaat minstens een half pak per dag door en dat is dus behoorlijk duur.
Weet iemand een beter alternatief  en of dit nog eens op gaat houden?

Chantal (& Mirte 3w3d)

Ook ik heb BV gegeven en heb een tijdje gelekt, eigenlijk vooral 's nachts. gebruikte ook wegwerp zoogkompressen.
Denk dat het een kwestie van een goed toeschietreflex en misschien wat overproductie is. Bij mij ging het vanzelf over.

Vervelend dat je zo lekt.
Ik voed al 6 maanden en heb er nooit last van gelukkig. Alleen in het begin.
Ik heb het volgende gedaan:

Bij de hema kun je van die antilekmatrasonderleggers kopen voor het ledikantje. Ik weet even niet hoe ze heten, maar ik gebruikte ze vooral toen de oudste zindelijk was maar heel soms nog in bed plaste. Dan hoef je niet alles te verschonen.

Daar knip je cirkels van en 2 lagen cirkels naai je opelkaar.

Die vangen best wat lekvocht op en je kunt ze op 60 graden wassen. Flink veel knippen en het scheelt je veel geld! 1 keer de uitgave van zo'n onderlegger (8 euro geloof ik). Succes ermee!

Hoi;

Ik heb een dochtertje van ruim 13 maanden (10-06-2006), die ik precies 13 maanden gevoed heb. De reden dat ik gestopt ben met BV is, omdat ze zelf niet meer wilde.

Het lekken gaat vanzelf over hoor, ik had er de eerste maanden last van. Ik gebruikte de zoogcompressen van Kruidvat. Alles beter dan je tig keer per dag om te kleden. Als ik erg lekte, gebruikte ik er twee per borst. Bij elke voeding verving ik ze en 's nachts gebruikte ik er ook twee per borst.

Succes!!

Groetjes Finduilas (mama van Jasmijn)

Ik lek ook erg. Ik gebruik wegwerpzoogcompressen (leuk woord voor scrabble!), maar ik geef ook toe dat er heel wat doorheen gaan op een dag... Leuke tip trouwens van dat anti-lek matrasje. Dat ga ik zeker overwegen...

Groetjes, Marisa

Ik heb ook vrij veel gelekt de eerste paar weken, Floor is nu trouwens 5 maanden en het lekken is gelukkig verleden tijd.
Ik gebruikte uitwasbare zoogcompressen van Avent. Zitten per 6 stuks verpakt in een doosje. Ik had aan 12 genoeg, de wasmachine draait hier toch wel dagelijks. Is zo zeker goedkoper dan wegwerpcompressen.
Misschien iets voor jou?
groetjes van Ruth

Hoi Chantal,

ook ik gebruik de avent-zoogcompressen. s'nachts niet, ik heb een matje uit het kraampakket onder mijn hoeslaken gedaan. Stijn is morgen zes weken en het lekken wordt wel iets minder. Dus houd moed. De eerste weken deed ik s'nachts washandjes in mijn beha omdat ik enorm lekte.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan