Lekkende borsten: wat valt er aan te doen?

Hallo!

Ik gebruik ook lilypadz, idd die werken redelijk als je maar niet teveel lekt. 's morgens gebruik ik vaak wegwerpzoogcompressen, die kunnen meer opvangen. Vaak verwissel ik ze halverwege de voeding, omdat ik er door gelekt ben!
Sarah is nu ruim 3 maanden, maar het lekken wordt niet minder, helaas!
Ik neem ook altijd een extra shirtje mee, als ik weg ga, het gaat nog regelmatig mis!

Liefs van Liset, mama van sarah 20 april 07

Hallo,

Ik geef nu 4,5 maand BV en gebruik nog dagelijks zoogcompressen van Premaman.   Ik woon in België en weet niet of jullie ook zo'n winkels hebben in Nederland.       Je kan de compressen vergelijken met die van Avent.       Er zit gel in en absorberen ongelooflijk en lekken niet door.       Kruidvat en Hema - zoogcompressen zijn een pak goedkoper maar kan je absoluut niet vergelijken met deze.       Als je 2 compressen boven elkaar moet doen of ze telkens vervangen na elke voeding, waar is je profijt dan?       Ik neem nieuwe 's morgens en doe er tot de volgende morgen mee.       Ze kosten 13 € voor 70 stuks.

Groetjes
Katrien

Hoi!

Mijn dochter is vandaag precies 10 weken oud en ik lek ook veel. Mijn toeschietreflex is best hevig en dan begin ik toch te lekken! Nu vang ik de melk die uit mijn vrije borst komt op in een flesje en vries die per dag in. Zo kom ik dagelijks op zo'n 40 á 50 cc die ik in kan vriezen en dat kost me helemaal niks. Geen energie om het af te kolven en geen volle compressen! In plaats van regelmatig op een dag, hoef ik nu maar eens per dag mijn compressen te vervangen en vaak (als ik de hele dag heb kunnen opvangen) dan zijn ze nog helemaal schoon!

Overigens is het wel voormelk die je opvangt. Dat is mogelijk bevordelijk voor de darmkrapjes, dus ik vries ze in als voorraad wanneer mijn dochters darmkrampjes voorbij zijn!

Als je het niks vindt om op te vangen of je bent niet thuis, dan kun je met je vinger op je tepel drukken. Vaak helpt het om de melk er niet uit te laten stromen.

Succes!

Liefs,

Sil mv Judith (29-05-07)

Terug
Bovenaan