Lekker kopje koffie

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, moest ik fors minder koffie drinken. Dat was ongeveer het moeilijkste van mijn hele zwangerschap, omdat ik een enorme koffieleut ben.

Kennelijk heb ik toch niet genoeg geminderd....

Vanmorgen dronk ik een bakkie koffie en Laura trok de beker (lauwe) koffie naar haar mondje. Toen ik hem scheef hield, dronk ze heerlijk een paar slokjes koffie. Daarna snakte ze naar meer!

Zowel haar vader als ik zijn gek op koffie, dus het is geen wonder, maar ze is nog wat jong voor een bakkie koffie.

Ik vraag me af wat het cb zou zeggen als ze wisten dat Laura haar eerste beetje koffie gedronken heeft .

Hee Ilona,

hahaha lekker bakkie!! Het cb zou zeggen mevrouw daar is uw dochter toch echt nog te klein voor hihihihi.
Ach de een begint met fruit of groenten en ander krijgt koffie hihihi.
Wel grappig dat ze dat lekker vind, Evi vind alles wat anders smaak dan melk vies!! Fruithapje gaat er niet in, ik heb al wat diksap geprobeerd ook dat lust ze niet.

groetjes Sonja

Heej wat grappig! Ikzelf lust niet eens koffie en mijn vriend drinkt af en toe een bakje. ben benieuwd of Quinn het wel gaat lusten.
Fruithapje vindt hij ook niet bijzonder. En sinds 3 dagen zegt hij prrr, pfff en zo, wat dus in combinatie met het fruithapje in een spetterpartij veranderd.
Groetjes Veerle

Hahahaha Veerle, wat moet dat er grappig uit zien! Al zal het na een paar keer de hele boel schoonmaken misschien niet meer zo grappig zijn..hihihihi. Mijn vriend heeft het kleintje van vrienden van ons dat geleerd met vla...ze zijn niet blij met hem!

Ik las net in de Ouders van Nu dat een baby/kleintje een nieuwe smaak (vooral een smaak die anders is dan zoet) 10 keer moet hebben geproefd voordat ze het lekker of echt vies gaan vinden. Dus als ze iets na 1 keer niet lekker vinden dan zegt dat niets...tenminste, dat zeggen zij.

Groetjes, Tess.

Hoi Iloon,

Wat grappig, zeg! Ook knap dat ze zomaar uit een kopje kan drinken! Zelfs bij de fles moet er bij Esther johannesbroodpitmeel doorheen, anders loopt alles uit haar mond. Toen ik nog bv gaf, had ik dus ook overal druipplekken... Drink je melk en suiker in je koffie? Want dat is natuurlijk lekker zoet...

Volgens mij besluiten kindjes heel snel wat ze wél lekker vinden en kun je pas na 10x zeggen of ze iets niet lekekr vinden. Althans, Esther weet heel snel wat ze wel en niet wil. En ook van wie ze het wil hebben: bij papa en oma eet ze niet, als ik haar voer wel...
Het moet niet gekker worden, want dan durf ik niet meer met goed fatsoen weg te gaan. Dus we hebben afgesproken dat mijn man de komende tijd júist vaak de fruithap geeft.

Groetjes,

Eveline

Hoi,
ok 10x dus..... ik zat al op 6 dagen achter elkaar (5 dagen was het advies van het CB), maar dan houden we het nog wat langer bij 1 smaak.
Hij slikt het in elk geval wel door (nadat ik het 3x opnieuw met de lepel van zijn gezicht heb geschraapt en er opnieuw heb ingestopt). Ik probeer vooral niet te lachen als hij het uitspuugd of prrr doet, want zodra hij doorkrijgt dat ik het ook wel grappig vind, dan houdt het niet meer op ben ik bang.
Zo hadden we gisteren een feestje en hij deed daar ook vaak prrr en pfff met lekker veel spuug erbij. Iedereen natuurlijk lachen en hij heeft het echt 10 minuten gedaan. Zo jong als ze zijn hebben ze het al door he!
Groetjes Veerle

Hahahaha, lukt dat bij jou dan, niet lachen? Esther is verkouden en doet bij voorkeur met een mond vol mango (want dat vlekt lekker) haaaaaaaatjsoe (spetterspetter, alle muren oranje...erg jaren '70!). Nou, dan lig ik in een deuk hoor! Of als ze haar mond vol heeft en dan haar vingers erbij propt. Dan probeer ik die hand schoon te vegen om de schade te beperken en dan stopt ze ondertussen haar andere hand in haar mond en aait daarna heel lief over mijn gezicht...appelmoes in mijn oog. Nou dan kun je me echt opdweilen. En tja, dat heeft ze inderdaad nu al door, want dan gaat ze heel hard mee zitten lachen. Dus ik moet ook op gaan passen. Gelukkig vind ik dingen die echt 'stout' zijn niet grappig, dus dat zal me dan ook minder moeite kosten (hoop ik).

Tja, het drinken uit een beker gaat niet geheel zonder problemen, maar die koffievlekken gaan er uit als je die kleren maar snel in de wasmachine hebt.

Laura krijgt geen fruit meer, omdat het niet zo goed ging, groente ging beter, maar dat mocht nog niet ivm voeding, maar morgen beginnen we er weer mee. Dan gaan we ook langzaam over op vaste voeding (spannend).

Ik weet in ieder geval wat ik haar te drinken kan geven: koffie met melk en een zoetje! Vanavond probeerde ze weer uit mijn beker te drinken (dat was het tweede gloednieuwe setje snel in de wasmachine).

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan