lekker vers eten en werken

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Hier weer de slechte werkende moeder met een vraag. Hoe doen jullie andere werkende moeders het met vers eten koken. Het gaat gelukkig maar om twee dagen bij ons, maar als we beide hebben gewerkt lukt het mij eigenlijk nooit om het eten op tijd klaar te hebben zodat Stijn ook mee kan eten. We zijn allebei tegen 1800-1815 uur thuis dan snel het eten koken, maar als Stijn van het KDV komt is hij moe en hongerig en dan moet hij toch echt uiterlijk 1830 wel eten en 1900 naar bed. Maar in een kwartier krijg ik echt geen verse maaltijd op tafel, dus meestal eet hij dan een potje. Ook prima, hij eet er goed van en het zal op zich ook prima gezond zijn. maar ik kan moeilijk altijd een potje blijven geven. Ik ben niet het type dat dingen in de vriezer goed kan bewaren dus grotere porties maken heeft eigenlijk geen nut, want dat werkt bij ons toch niet. Gelukkig krijgt hij 5 dagen in de week vers eten, tenzij wij dan nasi oid eten want dat mag natuurlijk nog niet.

Iemand tips

Carina

Misschien een idee om groentes en een aardappeltje 's morgens al in een klein pannetje voor hem alleen klaar te zetten? Over het algemeen is zo'n klein pannetje snel aan de kook dus ook snel klaar. Een stukje vlees lukt misschien wel uit de vriezer, en anders een gekookt eitje erbij of wat tonijn of zalm uit blik?

Nou ik vind je zeker geen luie huismoeder, juist heel veel respect voor de dames die thuis blijven. Een dag thuis kost me minstens zoveel energie als een werkdag. BOvendien toch heerlijk dat je er de hele dag voor je kleine bent!!!

Je mag trots zijn op je zelf! Je verdient een

Carina

PS alle andere werkende en thuisblijf moeders hier ook hoor!

Ik had het als reactie gezegd op jouw: slechte werkende moeder.......
Ach, iedereen maakt een keuze en dat zal voor die persoon de juiste zijn. Heb wel geprobeerd werk en moederschap te combineren maar lukte mij niet..
Thanx voor de pluim!

Maar 2 keer per week een potje is toch helemaal niet zo erg? Gebeurt hier ook als ik moet werken.
En hoe ouder hij wordt, hoe langer hij het ook vol gaat houden en dan kan hij straks wel met jullie mee eten.
Als ik werk, zorg ik overigens wel dat ons eten ook altijd al klaar staat.
Sil

Hoi,

Heather eet warm op het kdv en krijgt bij ons aan tafel nog een danoontje. Wij eten zo laat, da's geen doen en zo houden we haar ritme er in.

Ik kook voor haar, vries het in en daar ontdooit het in de koelkast. Heather is een makkelijke eter en ik geloof dat haar leidsters het ook wel leuk vinden om haar te voeren.

Groetjes, KT

ps, als die twee potjes het probleem is dan zou ik me daar al helemaal geen zorgen over maken! Gewoon lekker makkelijk houden hoor. Het is al genoeg gedoe en olvarit is echt geen febo-voor-babies!

Terug
Bovenaan