lekker vers eten en werken

Potjes zijn toch ook goed?? Ik geef ze ook zo vaak, als dat zo uitkomt.
Zelf heb ik wel porties in de vriezer. Even een paar grote pannen klaarmaken en invriezen maar. Kan je zo een paar weken die 2 dagen mee invullen als je liever geen potjes geeft.

Blijft inderdaad best lastig. Ik zou alleen niet 's ochtends al iets klaarzetten. De vitaminen gaan dan toch verloren en kun je beter een potje geven. Zelf werk ik 4 dagen en mijn partner ook. Dat betekent dat we 3 dagen per week laat aan tafel zitten (rond 19:00 uur). We lossen dit op door meteen als we thuiskomen rond 18:15 uur te gaan koken. Ons zoontje gaat tegen het eind van de middag, rond 16:30 uur vaak nog even naar bed op de opvang zodat hij gezellig met ons kan meeëten. Ik vind 3 dagen namelijk teveel om uit een potje en op de opvang te eten....... Als ie niet naar de opvang gaat, eten we ook vaak tussen 18:30 en 19:00 uur alleen heeft ie dan het slaapje aan het eind van de dag niet nodig. Toch rustiger thuis. Maar je moet gewoon doen wat je zelf het handigst vindt, potjes zijn echt niet slecht en een kind heeft niets aan gestresste ouders.

hoi,

Mijn dochtertje eet om half 5 op het kdv en krijgt daar juist eten uit een potje.
Maar je vraag: ik heb een babycoock, dat is een stoom/pureer apparaatje. Je gooit er aardappels groente en vlees in, draait de knop om en verder hoef je niks te doen. Binnen 10 minuten is het gaar en je hoeft er niet op te letten en je kunt ondertussen je eigen eten koken. Het vlees ziet er dan bleek en niet zo smakelijk uit, dus die 2 dagen zou je het ook zonder vlees kunnen doen.
Wel een duur grapje (+/- 100 euro) dus ik zou niet wakker liggen van die 2 potjes.

groeten ELke

Thanks voor alle reacties. Wat grappig dat bij jullie kindjes op het kdv kunnen eten, dat is bij ons niet mogelijk. LUnch en fruit wel, maar avondeten kan niet. Ze zijn ook maar tot 1800 uur open dus altijd haasten om op tijd te zijn, nou ja mijn man, want ik haal het nooit.

Ik denk dat we het voorlopig dan maar op potjes houden. Iemand anders schreef al; straks houden ze het vast langer vol, dus daar hoop ik dan maar op.

Gister was ik zo laat thuis dat Stijn al gegeten had en mijn man en ik het eten zelfs hebben overgeslagen. Vast niet goed voor mijn kindje in mijn buik, slecht slecht slecht!!! dus vandaag veel groente en fruit, net heerlijk worteltjes gegeten

Carina

als ik thuis ben eet aaron gewoon met ons mee en als ik moet werken dan kookt mijn man op tijd,als we het niet redden dan eet aaron potjes maar meestal eet hij wel met ons mee,maar een potje is toch ook oke???!!!!
aaron vind het wel lekker en soms ook niet maar ja wij lusten ook niet alles toch???

groetjes nienke

He Nienke,

Daar heb je absoluut gelijk in. Maar dat is het probleem niet hoor, Stijn eet alles, alle potjes vindt hij even lekker. Het is meer dat ik problemen zie voor de toekomst. Straks is hij vier en werk ik nog en moet hij nog een potje eten omdat we het anders niet redden... hahah

Carina

dan heb je nog even om het afteleren
nee geintje hoor,ik zou het af en toe gewoon proberen en een beetje afwisselen maar niet dwingen,komt vanzelf wel joh!!!

groetjes nienke

dan zou ik gewoon eten klaar maken en in de koelkast een dag bewaren en opwarmen in de magnetron. lekker snel en met die vitamines zit het ook wel goed, want die zitten ook in het fruit en brood enz.

groetjes Elke

Terug
Bovenaan