lekker!?

Haha mama van Myron! Denk dat jij binnen een week met een Hema hotdog rondloopt he. Die saus vind ik ook subliem.

Van de week vnd ik ook ineens brie zoooo lekker, terwijl ik dat normaal niet echt een verwennerij vind.

Is het niet zo dat brie eigenlijk niet gegeten mag worden tijdens de zwangerschap?? Of bestaat daar ook gepasteuriseerde van? Zou het zelf niet weten, want ik lust het niet haha. Maar ik weet niet beter dan dat in brie de listeria-bacterie voor kan komen.

Hee butterflyJess;
de meeste brie is tegenwoordig gemaakt van gepasteuriseerde melk, de meeste kazen trouwens. Vaak alleen de echt verse kazen (dus niet de vacuum verpakte). Maar het staat er wel op, dus gewoon even lezen..
Liefs!

heeeel veel fruit, en bruine boterhammen!!
daar integen ook heel veel zin in pizza en de mac..
ach dan compenseerd dat weer een beetje hihi..
voor de brie heb ik van de vk gehoord beter te vermijden, weet ook niet of die gepasteuriseerd is, ik eet het iig niet voor de zekerheid
xxx

Tegen mij werd inderdaad ook gezegd dat ik brie beter kon laten staan, vandaar dat ik het me afvroeg. Voor mij erg makkelijk, lust het toch niet. Maarja, vond sowieso even dat ik het moest melden... gun niemand nare complicaties natuurlijk, vandaar :)

Dank voor je tip Butterlfy, ik let er inderdaad op of er lait cru (fout) of lait paterisee (oke) opstaat.

Gisteren een totale chocoladeaanval gehad: kwam thuis van de winkel met chocomuffins, chocomelpakjes en een raap cote d'or melk.

Een vraagje: bemoeit jullie vriend zich ook met wat je eet? Met die van mij al een flinke discussie gehad. Ik voel me ter verantwoording geroepen als hij steeds iets zegt over wat ik eet. Zijn schrikbeeld is dat ik heel dik word en blijf. Voel me dan best eenzaam dat hij die zorg zo uit zijn verband trekt. Roep dan 'doe niet zo egocentrisch, ik ga verdorie mijn hele lijf opofferen aan ons kind, steun mij'

dat is vervelend vinka, dat is nu het laatste waar je je zorgen over wilt maken toch.. er zullen zoiezo wat kilo's aankomen en blijven (bij de meeste dan)..
maarja die kun je daarna ook weer voor een groot deel eraf krijgen..
hopen dat hij dat ook gaat inzien!!
als ik dit hoor ben ik blij dat mijn man dat gelukkig niet heeft en lekker met me mee eet, kunne we straks na de bevalling samen aan de slag hihi..

mijn mening is lekker blijven eten waar je zin in hebt, zijn tenslotte de hormonen!! sterkte meis

Ze zeggen dat wat jij eet tijdens je zwangerschap ook voor een gedeelte invloed heeft op wat de baby straks wel en niet lust, ook in zijn of haar latere leven. Of het nou waar is of niet, lijkt me sowieso een mooi excuus voor ons naar de mannen toe haha! Alles voor de baby ;)

Daarbij heb je in mijn ogen niet voor niets dan weer een vreetbui vol muffins en dan weer vol patat (noem maar wat). Slecht of niet, er zit altijd wel iets in wat je lichaam kan gebruiken.

Terug
Bovenaan