Lengte en gewicht 11 maandse controle

Hoi,

ik denk dat we allemaal weer naar het consultatiebureau zijn geweest, of nog moeten gaan vanwege de 11 maanden controle. Dus de vraag...

- Lengte en gewicht van je kindje?
- Toestand van de ontwikkeling (manier van voortbeweging, pincet beweging bij het oppakken enz.)?
- Voedingsadviezen?

Oftewel goed- of afgekeurd? (sorry voor de bewoording)

Wij gaan vrijdag. Ben wel heel benieuwd of Tijn nu wel een spurt heeft gemaakt (was de vorige keer 7,3 kilo, volgens mijn vader nu al zeker 8)
Over het goedgekeurd of afgekeurd ben ik heel nuchter, zij ook wel, zodra ik dat aangeef (de vorige keer vertikte Tijn het om een blokje of iets anders over te pakken in zijn andere handje en wilde hij alleen maar verzamelen...) Ze geloven mij dan wel als ik zeg dat hij dat doet (scheelt denk ik ook wel dat ik in het onderwijs zit en de arts ken (heb vroeger op haar kids gepast) en ze dus wel van me weet dat ik weet waarover ik praat)
En tja... kinderen zijn geen aapjes he?
Maar goed, hou jullie op de hoogte...

groetjes Natasja

Hoi,

Tijn was goed aangekomen, weegt nu 8,1 kilo. Zal voor een aantal van jullie niets lijken maar ben er zelf wel blij mee (stiekem toch wel). Was 70 cm. Dat vonden ze een beetje tegenvallen. Nu vraag ik me altij al af hoe betrouwbaar de metingen zijn (nu ging het ook weer roef roef en meneer had er geen zin in) en heb ik ook zoiets van: hij groeit wel weer bij...
Verder waren ze erg tevreden over hem. We hebben een foldertje mee gekregen met voedingsadviezen maar daarbij ook dat het maar adviezen zijn en we vooral naar Tijn moeten kijken...
In januari terug voor de prik die hij eigenlijk nu had moeten hebben en vroeg in maart weer (wel fijn, had geteld op 20 maart of zo en das alweer aardig in de buurt van wanneer nummer 2 komt...

groetjes Natasja

oooh ben zo'n ontaarde moeder, ben mijn afspraak vergeten. nou ja, weet echt niet waarom, had de 18e een afspraak voor prik en consult maar had ergens in mijn hoofd gepland dat dat dan dinsdag zou zijn. in ieder geval kwam ik er vrijdagmiddag achter dat ik die ochtend had moeten gaan en nu zijn ze dicht tot na oud en nieuw. dus ff wachten maar voel me heel slecht.

ik was erg benieuwd naar gewicht en lengte maar helaas is mijn mannetje ziek, dus straks naar de dokter ipv consultatiebureau. Kon pas in februari voor een nieuwe afspraak.. helaas

Ppfff, wat moeten jullie lang wachten zeg! Lijkt me ontzettend balen...
Khemam, ik zou me niet te schuldig voelen, kan de beste gebeuren. Ik vergat pas voor de 2e keer achter elkaar de afspraak (gelukkig een belafspraak) met mijn internist. Die heb ik dus ook niet meer gesproken, schaam schaam (moet ze maar niet altijd onder spitsuur bellen, niet zo handig...)

groetjes Natasja

Thomas was met de 11 mnd controle:
81 cm lang
11,3 kg zwaar

Qua ontwikkeling op schema, pakte het propje papier prima op...waarna het in zijn mond verdween tot frustratie van de verpleegkundige. Beweegt genoeg, zit goed enz. reageert goed op bewegingen en geluiden.

Mag nu gewone melk drinken en alles eten wat ik ook eet.

Is nog extra naar de dokter geweest voor een verwijsbrief voor de huisarts. Dit vanwege zijn vuile oogjes, die heeft hij al een jaar lang en dan moet je er wat aan laten doen. Ik heb al het mogelijke al gedaan maar goed. Het advies was nogmaals twee weken 1-2 keer per dag oogjes wassen met babyshampoo, goed de traanbuizen masseren. Nu na twee weken nog niet veel effect. Er komt nog veel prut uit, maar het zal wel een minder vervelende behandeling zijn als dat hij naar de oogarts moet om de traanbuisjes door te laten prikken.

Thomas was met de 11 mnd controle:
81 cm lang
11,3 kg zwaar

Qua ontwikkeling op schema, pakte het propje papier prima op...waarna het in zijn mond verdween tot frustratie van de verpleegkundige. Beweegt genoeg, zit goed enz. reageert goed op bewegingen en geluiden.

Mag nu gewone melk drinken en alles eten wat ik ook eet.

Is nog extra naar de dokter geweest voor een verwijsbrief voor de huisarts. Dit vanwege zijn vuile oogjes, die heeft hij al een jaar lang en dan moet je er wat aan laten doen. Ik heb al het mogelijke al gedaan maar goed. Het advies was nogmaals twee weken 1-2 keer per dag oogjes wassen met babyshampoo, goed de traanbuizen masseren. Nu na twee weken nog niet veel effect. Er komt nog veel prut uit, maar het zal wel een minder vervelende behandeling zijn als dat hij naar de oogarts moet om de traanbuisjes door te laten prikken.

Terug
Bovenaan