Lengte en gewicht 11 maandse controle

Thomas was met de 11 mnd controle:
81 cm lang
11,3 kg zwaar

Qua ontwikkeling op schema, pakte het propje papier prima op...waarna het in zijn mond verdween tot frustratie van de verpleegkundige. Beweegt genoeg, zit goed enz. reageert goed op bewegingen en geluiden.

Mag nu gewone melk drinken en alles eten wat ik ook eet.

Is nog extra naar de dokter geweest voor een verwijsbrief voor de huisarts. Dit vanwege zijn vuile oogjes, die heeft hij al een jaar lang en dan moet je er wat aan laten doen. Ik heb al het mogelijke al gedaan maar goed. Het advies was nogmaals twee weken 1-2 keer per dag oogjes wassen met babyshampoo, goed de traanbuizen masseren. Nu na twee weken nog niet veel effect. Er komt nog veel prut uit, maar het zal wel een minder vervelende behandeling zijn als dat hij naar de oogarts moet om de traanbuisjes door te laten prikken.

Noah is ook vandaag op controle geweest: 8,2 kilo en 74 cm.
Nog steeds op de onderste lijn van de curve dus, terwijl hij de laatste tijd toch echt héél goed eet. Ach ja, het is gewoon zijn bouw denk ik

Groetjes, 10e

Khe'shaun ook op controle + prik gewwest vandaag,
lengte 75,2 en gewicht 10,4 kilo dus dat is erg hard gegaan. alleen hoorde de arts een licht ruisje om het hart en ben ik doorverwezen naar de kinder-cardioloog. volgens haar hoef ik me niet teveel zorgen te maken want qua ontwikkeling is hij ver vooruit en alles gaat goed. afwachten dus maar.

Hoi hoi,

@ 10e:
Noah is niet de enige hoor, Tijn zat er maar 100 gram boven (en een stukje kleiner) en je wil ook niet weten wat die naar binnen stouwt... Als ze maar tevreden zijn en zich ontwikkelen, niet?

@Khemam:
Niet zo leuk om te horen denk ik. Aan de andere kant stellen volgens mij meer dan 90% van de ruisjes helemaal niets voor en kunnen de kids er makkelijk overheen groeien. Fijn dat de cardioloog je ook kan geruststellen!

Natasja

Heb een afspraak voor 26 januari om 10 uur, dan weten we meer. Heb de cardiologe zelf gesproken en ze vertelde me dat ze een echocardiogram gaat maken zodat we gelijk uitsluitsel hebben. gelukkig was ik al een beetje gerustgesteld door jullie berichtjes.
Bedankt meiden!!!!!

Terug
Bovenaan