hey maurilla.
ik weet het, heb zelf ook een ehbo diploma en idd, als nathalia haar kop stoot of wat dan ook, reageer ik er ook niet op. ik hou haar in de gaten, maar laat niks merken. als zij niks laat merken is er niks aan de hand (hoewel ik haar altijd heel goed in de gaten moet houden als het echt een harde klap is, want nathalia is een behoorlijk harde tante!)
en ik weet dat mensen (dus ook kids) zelf een reactie moeten geven en de 5 punten aan houden en alleen oppakken als er gevaar dreigt, maar kan me ook wel heel goed voorstellen dat je daar even niet aan denkt als je je de (piep) schrikt als je kindje valt. dan ren je er toch gelijk naar toe, om haar gelijk vast te pakken.
beetje tegenstrijdig misschien. ik zeg nu wel dat ik haar gelijk zal oppakken, maar ik heb (godzijdank) nog nooit zo'n situatie mee gemaakt. (even heel flink afkloppen want hoop het nooit mee te maken ook) zo vind ik het ook altijd enorm knap dat mijn vader altijd super rustig blijft in dat soort situaties. echt hoor, hoe erg het ook is, hij blijft rustig! (ook volleerde ehbo-er op alle vlakken) toen ik een paar jaar geleden totaloss ben geslagen, was ik er behoorlijk beroerd aan toe. mn moeder in paniek (ook ehbo-er) maar mn vader bleef o zo rustig! ik zag er echt vreselijk uit, was er behoorlijk erg aan toe, maar mn vader hield mij rustig. toen nathalia in het ziekenhuis kwam, was mijn vader daarbij. hij hield mij rustig en hield nathalia en mij heel goed i nde gaten (nathalia was wel in goede handen, maar hij moest het zelf met eigen ogen zien allemaal, wat er gebeurde. maar goed, ik ga er maar weer eens vandoor haha is al weer een lang verhaal.
vind het moeilijk want ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen. heb tot nu toe nooit iemand hoeven helpen, ook mn kind niet. (nogmaals... afkloppen)
liefs, do