leren doorslapen en los slapen enzovoorts

hallo Dames

nou jullie hebben al vaak van mij gehoord over hoe wisselend Mara is.
Nu willen wij echt werk van gaan maken dat ze gaat doorslapen.
eerst was het in fases en nu lijkt het standaard te worden, rond half 8 fles en naar bed, dan om elf uur avonds fles en vaak om half 3 en half 5 weer en dan tussen 7 en 8 opstaan.
we dubben hier al een tijdje over, is het gewenning, is ze zo hongerig, kunnen wij meer doen om haar een vaster slaapritme en eetritme te krijgen, is het tijd om haar los te laten slapen? enzovoorts.
De hoeveelheden die Mara eet is ook zo wisselend, dan slaat ze fruit over en dan weer niet, dan is het een flesje van 100ml max en dan weer 170ml

Nu werk ik de komende 2 weken maar 1 slaapdienst dus de tijd is rijp om verandering door te brengen denk ik.

We zijn al begonnen met de flesjes na 23 uur alleen te vullen met warm water en vanavond ligt ze in haar slaapzakje zonder safe-t-sleep.
Ik heb ook de tip gekregen om haar fles bij het naar bed gaan zwaarder te maken door ipv kant en klaar papfles nu lepeltjespap of een boterham te geven.
Dat wil ik nog proberen. En natuurlijk gaan we niet bij elk huiltje naar haar toe.

Ik bied haar overdag genoeg aan, ook de CB geeft aan dat ze voldoende binnenkrijgt en in 6 weken was ze 800gram gegroeid! ja de laatste weken was het ook erg met nachtvoedingen dus dat klopt ook wel.

We willen zo graag dat ze gewoon meer vaste regelmaat heeft in de hoeveelheden wat ze eet. Vaste tijden heeft ze wel hoor.
Met slapen willen we graag dat ze de nacht doorslaapt en overdag ook op vastere tijden slaapt. er zit wel regelmaat in maar ik denk dat dat beter kan. maar ja dat is weer afhankelijk van hoe vroeg ze wakker is en hoe goed ze geslapen heeft.

Nu is ze een hele eigenwijze dame, en is het ook zoeken naar wat het is

ach ja ze heeft ook eigenwijze ouders, wie nog tips heeft, ga je gang, wie weet zit er wel het winnende lot bij

oja het ritme wat we nu ongeveer hebben:
half 8 wakker
8-9 uur lepeltjespap (geldt als 200mlfles)
10.00 vers fruit
of 1 uurtje slaap of 2 uurtjes slaap
12.00 1 boterham en 50ml koemelk
15.00 koekje en drinken (paar slokjes)
of 1 uurtje of 2 uurtjes slaap
17.30 warme maaltijd (met de pot mee want potjes zit te weinig in) dan 100-150ml toetje
19.15 in badje
19.45 150ml kant en klaar pap uit fles en naar bed
23.00 max 150ml kant en klaar pap uit fles
nachts alleen nog maar warm water flesjes van 100ml

groetjes sabine

nog geen reacties van jullie helaas
maar mara lijkt het wel fijn te vinden om los te slapen, ze probeert alle mogelijke slaaphoudingen uit. nu ze nachts alleen water krijgt dronk ze vandaag ook ineens 100ml appelsap uit de fles. Dat is ook een verbetering.
nu de rest van de week maar afwachten.
vandaag geen overdagdutjes want ze was zo eigenwijs maar daarentegen lag ze om 6 uur in bed, ook prima

groetjes Sabine

Hi,

Hoezo lag ze nog vast?

Denk dat je ff een paar nachten moet doorbijten meid...ik zou 's nachts echt proberen (en de laatste voeding ook) die te laten...overdag is voor eten en drinken en 's nachts moeten ze slapen...

Ze zal echt wel een paar nachten protesteren maar de aanhouder wint zeg ik altijd en in deze zijn dat de paps en mams...

Wat is kant en klaar pap?

Ik zou haar de laatste pap-fles om 19:30-20:00 geven en dan gewoon 1 van 200 of meer...

En Lasse gaat na het brood en melk naar bed voor 2 uur...al is ie wakker...ik laat hem liggen, hij leert vanzelf wel in slaap te vallen...

Succes!!!

hoi randy

je hebt pakjes met kant en klaar pap van alle merken. die kan je koud en warm drinken.

en het is idd nu tijd om goed door te zetten.
mara wou vanmorgen ook niet slapen, net als gisteren in bedje gelegd, maar met het verschil dat ik haar nu om tien minuten neerleg met de speen en vertel wat de bedoeling is, en toen sliep ze. gisteren snapte ze het maar niet.

vannacht kwam ze wel voor haar 2e flesje, man wat was ze boos dat ze eerst water kreeg. nu had ze maar 140ml op dus snap ik eht wel. maar ze kan ook gewoon direct meer drinken.
200ml drinken heeft ze nog geen 10x gedaan in haar leventje. vanaf het begin geef ik al bij cb aan dat ze niet goed drinkt, zij zien geen probleem nee was ook de kinderarts in het ziekenhuis die aangaf dat ze verborgen reflux had. het is dus al een lange zoekweg. toen ze 100ml flesjes moest krijgen dronk ze maar 60ml max enzovoorts

en ze lag nog in de safe t sleep omdat ze heel onrustig en beweeglijk is, door het vastliggen werd ze gedwongen om rustig te worden en nu moet ze dus de overstap maken naar zelf rustig worden.
en ze is er eentje die om de haverklap vastzat met voetje en handjes pfff maar nu gaat het ineens goed, ze is er nu dus ook echt aan toe. en ochtends zelf gaan spelen ipv op mama te moeten wachten vind ze heerlijk

Ik zie je berichtje nu pas. Ik weet niet precies hoe je dingen kan veranderen, maar ik denk dat er ook een stukje gewenning aan zit dat ze 's nachts drinken krijgt. Je bent dit nu aan het afbouwen, dat is toch prima? Het lijkt me dat de hoeveelheden overdag omhoog zullen gaan en 's nachts naar beneden.

Het schema hier is als volgt (misschien heb je er wat aan):
6.30 wakker worden en aankleden
7.00 bordje pap (Bambix met opvolgmelk 2, volgens pak gemaakt)
9.00 tussendoortje (meestal fruit, tegenwoordig waar mogelijk in stukjes dus banaan, peer, nectarine, druif, kiwi etc.)
10.00-11.00 naar bed en slapen
12.00 boterham (of 2) en flesje melk 150 cc (nu nog opvolgmelk 2, straks halfvolle melk)
13.30 naar bed tot ongeveer 15.00 of 15.30
Rond 16.00 drinken en tussendoortje (iets van een biscuitje, soepstengel of wat fruit en qua drinken water, diksap, appelsap of zoiets)
17.00/17.30 avondeten, meestal mee-eten en toetje toe
19.00 (of half uurtje eerder afhankelijk hoe moe) naar bed (of eerst bad en dan bed).

Thomas krijgt al een hele tijd geen avondfles meer. In het begin dacht ik dat hij het echt wel nodig had, maar het bleek dat hij dit echt niet nodig had en gewoon zo sliep.

Ik wil ook overdag nog wel 's een tuitfles met water vullen en op zijn speelkleed leggen. Als hij er dan zin in heeft vind hij het wel.

Hier is nooit ingebakerd gelegen, maar Thomas zeilt hier ook het hele bedje door. Ik vind 'm in alle mogelijke houdingen terug. Ik heb niet de indruk dat hij er zelf last van heeft en dus laten we hem maar. Wel natuurlijk met en goede slaapzak die goed past.

Trouwens, als je ze overdag in bed legt en ze slapen niet, dan rusten ze toch (denk ik dan altijd maar). Ik laat Thomas regelmatig nog een half uurtje of zo langer liggen ook al hoor ik dat hij al wakker is. Zo lang hij niet huilt blijft hij in bed als het nog een beetje vroeg is (waarmee ik bedoel kort geslapen).

succes, hoop dat je kleintje snel hele nachten maakt!

hallo esk

mara krijgt dus bijna zelfde als thomas, alleen de fles om 12 uur middags heeft zij dus bij naar bed gaan.
ik probeer nu wel naar 1,5 a 2 boterham te gaan middags, afhankelijk van met of zonder korstjes eten.
en blijkbaar kan ze uit een rietjesbeker drinken dus krijgt ze melk en water en diksap bij het eten of tussendoor.

ze krijgt nachts niets meer, vannacht echt van half3 tot half 4 huilen maar daarna geslapen.
maar die van half 8 en elf uur heet ze nog wel nodig, of gewent. Eerst de nacht goed krijgen en dan die van elf uur vervroegen tot weghalen

ochtends speelt ze nog een half uur in haar bedje voor ze eruit gaat en middags laat ik haar wel zitten als ze speelt, alleen als ze hard huilt ga ik er heen en leg ik haar neer, zodat ze leert wat de bedoeling is

ach ja even volhouden en dan hopen dat het werkt
merk wel dat ik moe ben van de vele onderbrekingen nachts
groetjes sabine

zo blijf hier ff mijn verhaal neerzetten hoor, moet het ff kwijt

mara heeft ochtends niet veel honger, pas na 10-en dus avonds 8 uur laatste fles tot 8 uur ochtends moet makkelijk kunnen, tis alleen haar laten wennen aan de nieuwe tijden.

vannacht was weer wat beter, half 2 beetje water gehad en verder niets, ook niet geweest. Ik sliep al en papa snapt nog niet dat ook het flesje water zo lang mogelijk uigesteld moet wordne hahaha maar in ieder geval zijn we al van die vaste tijden van half 3 en half 5 af.
mama is nu weer wat uitgeruster en ik vervroeg de laatse fles al, papa had dat weer niet meegekregen dus half 12 heeft ze gisteren nog gehad. ach ja moet kunnen. Mama is vanavond weer aan zet en ik ga weer wat verder pushen. 22 uur laatste fles en nachts geen water meer, eens zien of ze dan beter ontbijt.
Ze vraagt de fles zelf ook vroeger, alleen is ze nog gewend om rond 23 uur wat te krijgen dus we gaan de goede kant op.

straks lekker zwemmen met het hele gezinnetje

Terug
Bovenaan