leren doorslapen en los slapen enzovoorts

tja en dat is een baby, dan kun je plannen wat je wilt maar daar doen ze lekker niks mee

tandjes!!! alweer grrr

dus verhoging, slecht slapen, snotteren, huilerig en dus nog kortere nachten enzovoorts
maar tussendoor als ze lacht is ze de mooiste en liefste meiske ooit :)

groetjes sabine

Hoi Sabine,

Als ik het allemaal zo lees, denk ik dat je al hartstikke goed bezig bent!
En het ene kindje is het andere kindje niet natuurlijk...
Doordat je vaak van mensen om je heen hoort hoe het bij hen gaat of ging krijg je soms het gevoel dat zij het allemaal wel beter weten en begin je te twijfelen aan jezelf. Is er iets aan de hand, doe ik het niet goed, komen er tandjes, komt er een nieuwe fase aan enz. enz.
Vaak zijn deze punten die er inderdaad voor kunnen zorgen dat je kindje slechter slaapt of eet of juist extra jengelig is, maar dat wil niet zeggen dat wanneer je je schema helemaal overhoop zou gooien dat het er dan beter op wordt.
Dus gewoon doen zoals jij denkt dat het goed is en niet te druk maken!!!

Iris heeft ruim 10 maanden lang niet doorgeslapen, 's nachts vroeg ze steeds om haar speentje en soms belandde ze dan ook wel tussen ons in wat het vervolgens alleen voor ons maar erger maakte omdat ze dat moment als spelen zag en helemaal niet meer wilde slapen. Nu laten we haar 's nachts na het speentje dat we geven gewoon even huilen (soms zijn we dan wel meer dan een uur verder) maar het lijkt wel te helpen.
Overdag is het trouwens een heel beweeglijk meisje, ze kan niet stil zitten en is druk en erg vrolijk (soms ook wel jengelig, maar dan is ze moe of krijgt even niet haar zin). Het is gewoon een lieve stuiterbal!

Veel succes!

Groetjes Syreetha

helaas werd ik ziek en papa nam het over. die is dus niet consequent waardoor we vanaf 22 uur weer met een krijsend kind zaten. hij maakt mij dan weer wakker want hij weet het niet. ik toch ook niet? lag ik dinsdag met koortsaanval op de bank te slapen en mara in kinderwagen ernaast. gisteren was ik iets beter te pas en even het gesprek aangegaan met papa

papa heeft moeite met dat machtelose gevoel, ik kan daar wat beter mee overweg ivm mijn werk maar ook ik heb geen handboek voor deze jongedame en toch laat ik hem rusten als hij dat nodig heeft. En op aangedrongen om consequent te zijn en door te pakken.

Vervolgens duidelijk gemaakt dat Mara een woedeaanval heeft en als doel om naar beneden te mogen bij ons. ze heeft geen honger, is niet verdrietig en heeft geen moeite met inslapen anders sliep ze om half 8 niet zo snel, ze is niet ziek dus alles afgevinkt.

Trouwens blijft ze beneden ook huilen want ze wil niet alleen in de kinderwagne maar papa moet erbij en mama ook. papa ging dan nl weer achter zijn pc zitten en tja dat werkt niet zo
Ik weer uit bed, kon toch niet slapen met dat gestoor.
Papa aan het werk gelaten, mara laten huilen en in slaap laten vallen. Om de kwartier even langs en neerleggen, het is tijd om te slapen, weltrusten.
Helaas doet hij dat heel boos, als hij dat maar afleert anders krijgt hij nog zijn handen vol met Mara later. ach ja hij kan altijd nog een anger-management -cursus volgen

maar na een uurtje woedeaanval viel ze in slaap en sliep door tot 8 uur vanmorgen!
geen nachtflesjes, helaas ook geen ontbijt of lunch of avondflesje gehad dus mama maakt zich wel wat zorgen. Verder is ze alleen verkouden en heel goed te pas.

Blij dat papa zich nu bij mij aansluit en ik ga vanavond lekker werken want daar kan ik zeker slapen, papa moet zichzelf redden benieuwd of hem dat lukt. (ziekmelden was een optie maar daar krijg ik meer rust)

mara is ook echt een lieve stuiterbal, zo beweeglijk en druk en vooral haar zin doordrukken. tusendoor lieve knuffels en even op schoot komen zitten, echt leuk

groetjes sabine

het gaat goehoed

mara slaapt beter door, geen nachtflesjes meer ook geen water, en ze slaapt beter door. afgelopen nacht sliep ik op werk en papa heeft haar geen avondfles gedaan en alleen om half 1 even huilen maar niet eten en doorslapen tot half 8 ochtends.

ook geen avondfles! die bouwt ze zelf af
vandaag maar 40ml gehad

ook overdag gaat het beter, haar dutjes weer gewoon normaal in bedje

ik moet ook beter gaan opletten dat ik niet altijd tijdens dutjestijd boodschappen doe en zo, en moe of niet maar wel naar bed, gewoon wat beter de structuur erin houden
papa heeft geleerd om door te zetten en mara heeft leren doorslapen, nou is dat geen vruchtbaar weekje? nu nog zorgen dat het zo blijft hahaha

groetjes sabine

Mara slaapt nog steeds netjes door, 23 uur flesje is weg en 20 uur flesje is maar 50ml!

mama is nu veeeeel vrolijker na een jaar + zwangerschap met gebroken nachten

groetjes sabine

eten blijft lastig maar ja ze groeit goed

Terug
Bovenaan