Leren doorslapen

<p>Hallo moeders,</p><p>Ik heb een hele lieve zoontje die zondag 7 weken wordt. </p><p>Hij slaapt al door vanaf ong. 7uur tot 12 of soms tot 1 uur. Daarna komt hij om de 3uur en letterlijk om half 5 is hij alleen maar aan het huilen (hij heeft dan net zijn fles anderhalf uur of soms wel een uur gehad) ik neem hem dan mee in bed en kan soms nog een uurtje met hem doorslapen daarna is hij klaar wakker en ik dan ook. </p><p>Ik heb al geprobeerd om hem 23uur een fles te geven (ik geef hem 120cc, het is ook echt een stevig mannetje) maar daarna komt hij gewoon weer om de 3uur en dan weer het zelfde zoals hier boven geschreven.</p><p>Is hij er nog niet aan toe ? Of moet ik het gewoon doorzetten ? Of is dit een fase ?</p><p>Groetjes,</p>

7 weken is wel vroeg om door te slapen, blijkbaar is jouw zoontje er nog niet aan toe... als het goed is komt hij op een gegeven moment in een ritme en slaapt hij door. Maar forceren heeft geen zin helaas

Ik heb gemerkt dat voedingen verplaatsen hier weinig zin had, Femke kwam daarna toch weer haar tijd vragen. Wij zijn dan ook meegegaan in ‘haar schema’, en na zo’n 8 weken sliep ze meestal al door van 21.00-5/6 uur. Vanaf 10 weken slaapt ze meest door van 21.00 uur tot 7/9 uur ? nu zal iedere baby anders zijn, misschien werkt het bij jullie wel om door te zetten, dat is een kwestie van proberen! 

Je moet denk ik je verwachtigingen een beetje bijstellen. Hij is nog zo jong dat hij ieder ritme wat je opbouwt heel snel vergroeit. Doorslapen zit er gewoon nu niet in. Mijn dochter sliep van 3 maanden tot een halfjaar door. Daarna niet meer. Echt ‘leren’ doorslapen kan pas echt na een jaar. Zet m op!

Is wel heel jong hoor om door te slapen..ik denk dat je er weinig invloed op hebt. En het verandert ook steeds weer heb ik het idee. Het wordt vanzelf vast beter

Helaas gewoon aan toegeven. Je kunt ze niet sturen.
Mijn zoon van 9 weken slaapt van 9 tot 3, en dan tot half 7.. Om 12u wakker maken voor BV heeft echt geen zin, dan komt ie alsnog om 3uur, en drinkt ie gewoon slecht..
Het verbeterd vanzelf hoe graag we het ook willen..

Terug
Bovenaan