leren draaien.

mijn dochter is nu 4,5 maar het lukt haar niet om te draaien

pff... zoveel moeite doet ze ervoor. zoveel huilbuien omdat het niet lukt. ze komt tot haar zij. heeft nog een klein tikje nodig en rolt dan om.
zowel van buik naar rug als van rug naar buik.
haar dat tikje geven helpt niet. want ze leert het niet.

hoe hebben jullie je kleintjes geholpen? want vind het zo zielig!!
 
Hoi,

Het heeft tijd nodig. Mijn dochtertje van 10 maanden draaid ook niet op haar buik zonder hulp. Ze heeft ook net nog een tikje nodig om door te draaien op haar buik. Ze gaat van zitten op haar buik. Het zal vanzelf wel komen denk ik hoor. Door haar zoveel mogelijk te helpen gaat het haar uiteindelijk wel lukken.

Succes!

Patroosje
 
Ik heb een zoontje van 11,5 week, hij kan draaien van buik naar rug (maar dit lukt niet altijd), en van rug naar buik komt hij inderdaad ook tot zijn zij. Dan kan hij ook erg boos worden. Ik maak me er nog niet druk om omdat hij zo jong is.
(opzich kan 4,5 maand ook nog goed, dus zou me er ook niet zo druk om maken).
Zielig is het inderdaad wel. Wat ik altijd doe is als hij zo boos wordt inderdaad hem helpen met draaien en zo hoop ik dat hij het op een gegeven moment zelf door heeft. (laat hem altijd wel even proberen, hij mag van mij niet te snel opgeven)

Kinderen leren zulke dingen vanzelf, soms duurt het wat langer.
 
Met 4,5 maand hoeven ze dat volgens mij nog niet perse te kunnen. Misschien kun je haar soms wat te spelen aanbieden boven haar hoofd (babygym) zodat ze niet steeds bezig is met het draaien. Als soort van pauze, zodat ze later weer verder kan oefenen. Dan heeft ze even rust/wat leuks en kan ze daarna met nieuwe moed en minder frustratie opnieuw proberen.
Ons zoontje rolde pas goed met 6 maanden (toen rolde hij ook gelijk waarheen hij wilde). Hij kon zelf gaan zitten met 7,5 maand en een week later kon hij kruipen (nog voor 8 maand). Met 8,5 maand kon hij staan/schuifelen langs meubels. Daarna duurde het even tot hij met 13 maanden zelfstandig kon lopen.
Dus over de rest van de ontwikkeling zegt het niets.
 
Timo is bijna 6 maanden en rolt nog niet. Doet wel zijn best, maar komt net niet over het zwaartepunt heen. Wij stimuleren hem, door speeltjes net iets verder weg te leggen en hij vindt dat altijd wel een leuk spelletje. Het is wel zielig dat ze er zo gefrustreerd door is, maar ik zou gewoon lekker dat zetje geven. Sommige kids doen er gewoon wat langer over.
(ik was zelf bijna 2 toen ik pas ging lopen en daar heb ik nu echt geen problemen mee, haha)
 
Viviënne is nu 7 maanden en draaide bij 5 maanden op haar buik en sinds 6,5 maand kon ze ook weer terug. Nu rolt ze de hele kamer om ergens te komen.
Je kan speelgoed iets verder neerleggen zodat ze ergens naar toe kan rollen. En gewoon dat ene zetje blijven geven. Uiteindelijk lukt het, maar het vraagt wat oefening.
 
Hier ook nog geen draaiacties naar de buik (bijna 7 mnd) wij stimuleren hem door zijn beentjes over te kruisen en een hand op zijn rug of schouder te leggen zo weet hij waar hij op moet concentreren. (tip van de fysio) je hoeft je geen zorgen te maken idgv komt vanzelf maar volgens mij is haar frustratie meer je punt dat je der graag wil helpen.
Gewoon veel oefenen.succes
 
Terug
Bovenaan