leren in slaap vallen/laten huilen

Als ik het goed begin is je kleintje pas  5 WEKEN!!!!
Dit is wel heel erg klein om te laten huilen vind ik.
Een baby kun je tot het een half jaar oud is niet verwennen door het altijd op te pakken als het huilt. Daarna krijgt het enigszins een idee van oorzaak-gevolg en kun je wat voorzichtiger worden. Ook blijkt uit onderzoek dat kindjes die tot 6 maanden altijd zijn getroost, daarna minder huilen dan kinderen die niet altijd zijn getroost.

Wij hebben onze dochter (nu 11 maanden) -die ook zo'n slechte slaapster was- tot ze 4 maanden was altijd opgepakt. Toen zijn we langzaam begonnnen met haar te leren zelf in slaap te vallen. Maar volgens mij is dat nog veel te vroeg voor een kleintje van 5 weken. En zoals ik in een eerdere reactie ook al heb gelezen: natuurlijk vallen ze op een gegeven moment van uitputting wel in slaap als je ze maar lang genoeg laat huilen. Maar dat wil je toch niet?

Kun je geen andere methoden verzinnen: Overdags en  's avonds in draagdoek nemen en lekker in slaap 'lopen'.''s Nachts lekker bij je in bed of bij jullie in de kamer laten slapen. Aan de borst in slaap laten vallen etc.

En als je het ECHT niet meer trekt: misschien mag hij een nachtje bij opa en oma slapen (die hopsen vast met liefde de hele nacht met hem door het huis). Dan kolf je gewoon wat melk af voor de voedingen. Of je stelt 'ploegendienst' in met je man, zodat je toch allebei een aantal uren achter elkaar kunt slapen.

Ik zou zo'n kleintje ABSOLUUT niet laten huilen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Je moet je voostellen: hij heeft 9 maanden lang heerlijk veilig en warm in je buik gezeten en nu is hij PAS 5 weekjes in de grote boze buitenwereld. Ik zou er alles aan doen om zijn ongemak wat te verzachten hoor.

Heel veel sterkte!
 
Even een reactie op jou Jann. Wij hebben onze dochter laten huilen tot eenhalfuur.Dat was echt wel het maximum. Maar we hebben haar nooit laten huilen als ze over de toeren was!!! Ik had in de buurt een slecht voorbeeld. Een vrouw die haar kleine ook oppakte als ze ookmaar 1 kikje gaf!   (doet ze nu nog de kleine is inmiddels 2)   Op een gegeven moment was het zo erg dat ze 's nachts met de auto in toeren ging om de kleine maat in slaap te krijgen! Ook niet normaal toch? Dat meisje heeft ca een week in het ziekenhuis gelegen om in het goede ritme te komen!!Ik ben blij dat we onze dochter niet "verwend"hebben. ( de ene zegt dat je ze wel kan verwennen en een ander niet: wie heeft gelijk? DOEN  waar je je zelf goed bij voelt toch?) En dan ook nog: als onze dochter al huilt wat ze dus bijna nooit doet is er ook echt wat aan de hand!!En ik ben ook niet echt het type wat haar kindje de hele dag bij me moet hebben.Ik vind het ook wel lekker als ze tssen de middag slaapt. Maar ikgeniet er echt van als ze wakker is en als we lekker naar buiten kunnen, zomaar een stukje lopen of boodschappen doen. Dit wasmijn verhaaal en ik hoop niet dat ik overgekomen ben als een slechte moeder. Groetjes
 
Hoi,
Wij zijn ook gaan inbakeren en dat werkte wel. We zijn ook met hem blijven lopen tot hij sliep. Kilometers en kilometers heb ik gelopen. Tot we het op een gegeven moment zat waren. We hebben hem toen een keer meteen in bed gelegd en  weer een speen gegeven (deden we eerst ook niet meer, omdat dat alleen tot meer huilen leidde). We hadden ons voorbereid op een paar dagen huilen, maar het kwam niet! Hij ging gewoon slapen! Al die tijd voor niets gelopen! Hoewel, eerder kon hij het echt niet, maar er zit blijkbaar een omslagpunt in.
Bij het cb zeiden ze altijd laten huilen, maar ik kon het ook niet.
Succes!
 
Terug
Bovenaan