leren lopen stimuleren?

Kan je leren lopen stimuleren?
Justin is nu 9 maanden. Hij ging voor het eerst staan toen hij bijna 8 maanden was. Met 8 maanden en 1 week liep hij langs de tafel en dat doet hij nog steeds. Soms lukt het om een paar stapjes aan je handen te doen als je achter hem staat. Dit oefenen we regelmatig. Kan ik nog meer doen om hem te stimuleren of komt het vanzelf en hoelang duurde het bij jullie voor je kindje (een beetje) los liep? Volgens mij lukt het nog niet helemaal met het evenwicht vinden.

Groetjes,

Patricia
mv Justin
 
het kan wel, maar is helemaal niet goed! en geloof me je leven is veeeeel makkelijker al sie nog niet kan lopen!!! tom loopt nu echt zelf, hij ging het gewoon vanzelf doen, idd anderhalve maand rond de tafel en toen zijn we tegenover elkaar gaan zitten en hij liep van de een naar de ander, maar aan de hand vindt ie nog steeds veel gezelliger, als je het toch perse wilt, af eb toe een half uurtje in een loopstoel, maar nogmaals kinderen doen dingen als ze er lichamelijk en geestelijk zelf ana toe zijn 15 maanden is vlot genoeg om te lopen en pushen is helemaal niet goed
brenda
 
Volgens mij doen jullie dit hartstikke goed. Hou in je achterhoofd dat de meeste kinderen tussen de 12 en 18 maanden pas echt los gaan lopen. Tijd zat dus!

gr Miriam
mv Lizzy (16 weken)
 
Oefenen kan altijd maar laat hem lekker zijn eigen ding doen.

Ouders willen vaak veel meer dan kinderen zelf willen of kunnen. Dat is niet lullig bedoeld maar je hoort vaak dat ze al zo veel willen.

Ik krijg ook commentaar op mijn dochter die staat nog niet ze is bijna een jaar. Nou en ze kan het wel als ik haar help maar alleen nog niet. Straks kan ze nog lang genoeg lopen.

Groetjes en geniet nog ff van je rust ;-)
 
Mijn neefje liep al met 10 maanden, hij vond het gewoon heerlijk als je zijn handjes vasthield en dat hij dan kon lopen.. liever gezegd hij rende altijd. En omdat ik wel altijd deed wat hij wilde, kwam hij meestal naar mij, wat ik natuurlijk heerlijk vond..
 
Hoi

mijn dochter is 10 maanden en kan nog niet loslopen. Ze vindt lopen wel helemaal geweldig. En staat dus veel aan de tafel en aan de bank. Af en toe komt ze naar een van ons gekropen en dan moeten we met haar gaan lopen aan de hand. Daar geniet ze enorm van.
We stimuleren het niet echt, maar spelenderwijs leert ze zo wel goed lopen.
Als je kind aangeeft dat hij of zij het leuk vindt en er klaar voor is, dan is het toch goed.
Tuurlijk moeten we niet overhaasten, want het kind moet er echt klaar voor zijn, ook lichamelijk.

Groetjes Ria
 
Bij ons duurde het ook ontzettend lang voordat ze echt loslaten. Die drempel is erg hoog. Je hoeft niks te stimuleren want ze doen het toch pas op het moment dat ze er zelf aan toe zijn en ga je het forceren dan heb je kans dat ze meer angst krijgen en dan duurt het nog langer. Gewoon lekker langs de tafel laten lopen. Komt vanzelf.
 
Terug
Bovenaan