Leuk bericht... not!

Vandaag voor controle bij verloskundige geweest. Heb gevraagd of ze wat kon zeggen over de kans dat een tweede (derde, vierde etc) eerder komt dan een eerste. Zoonlief was nl 2 weken later dan de uitgerekende datum. Ben nu 38,4 weken en begin t goed zat te worden. Stiekem hoopte ik erop dat deze misschien wel eerder zou komen.

Die hoop werd echt heel duidelijk weggevaagd. Volgens de vk komt het eigenlijk nooit voor dat als een 1ste zo laat is, dat dan de 2e bijv. een week eerder komt (tenzij er echt wat bijzonders aan de hand is met hoge bloeddruk ofzo).

Zit je dan, met pijn in zo'n beetje alles wat een naam heeft en een jongetje van 1,5 jaar die toch ook een beetje leuk de dag door moet komen (ik bedoel, een wandelingetje naar de supermarkt zit er echt niet meer in, kan amper lang genoeg staan om t eten op tafel te krijgen).

De gedachte nog 3 weken zo verder te gaan: je zou er op t nippertje nog even depressief van worden zeg.. Nou ja, we moeten t ermee doen. Over 2 weken weer naar de gynaecoloog, hopelijk kan ik hem er dan van overtuigen dat ze me gaan inleiden..

Verder was alles trouwens prima, hartje weer gehoord en dat is altijd een heel fijn moment :)

Ja toch weet je het nooit hoor!verloskundigen hebben het niet altijd goed.ze waren bij mn schoonzusje de 1ste 2 kids te vroeg ze kwam de 3de bijna een week later.is iets ander voorbeeld maar toch...hoop dat je kindje snel komt,begin nu zelf ook wel te verlangen naar mn kindje ik ben een dinsdag uitgerekend en moet er ook niet aan denken om overtijd te lopen..heb soms al wel krampjes vooral s nachts.dus hoop dat het door gaat zetten.had eigenlijk mn zinnen op het weekend gezet..nu de baby nog haha
succes en niet opgeven hoor!straks kun je lekker genieten van je mooie kindjes
liefs jootje

Allereerst hartstikke mooi dat alle controle's prima waren en dat de baby het nog steeds goed doet :D Dat is toch wel een heel belangrijk punt!!

Wat ontzettend vervelend dat je er zo doorheen zit.. en dan is het helemaal niet leuk als de vk je ook niet enig spoortje van hoop kan geven... maar snap dat zij ook niet helderziend is en haar uiterste best doet (daar ga ik vanuit..) om jou te helpen. Misschien kun je indd de gyn overtuigen van inleiden, als je uitlegd hoe de situatie in elkaar zit en dat je het echt niet meer ziet zitten..

Misschien kun je wat hulp vragen voor deze laatste weekjes.. in huis, maar ook voor je zoontje.. Iemand die even wil oppassen, zodat jij even tijd voor jezelf hebt en even kan slapen ofzo..

Heel veel sterkte& het komt goed!!!! Deze hele zware laatste loodjes zijn ook voor het goede doel;) Ook al heb je er nu weinig aan om dat te horen.
Ik hoop voor je dat de kleine zich snel aandient!!

liefs rosan

Hoi hoi

Wat je verloskundige zegt dat had ze tegen mij ook gezegd maar bij mij werd het tegendeel bewezen. Mijn eerste was een week later en mijn tweede is geboren na een zwangerschap van 38w 2dagen

misschien dat het je een klein beetje oppept. Kop op en ik hoop dat je snel je kleine wonder in je armen mag houden.

Hoi,

Kop op meid! Misschien dient deze zich sneller aan dan de eerste! Ik herken heel erg je 'honger' naar dat een VK of gyneacoloog zegt: nou mevrouwtje, dat duurt geen week meer hoor! Maar dat doen ze dus mooi niet... Het enige dat je hoort is: het kan alle kanten op en je zult moeten afwachten. En gezien het feit dat we allemaal al een tijdje thuis zitten inmiddels, duurt wachten zooooo lang....... en hebben we vooral veel tijd om erover na te denken;-)

Ik sta ermee op en ga ermee naar bed: zou het vannacht... hoe lang zou het nog.... wat als ik 40 weken ben en het er nog niet is... Ik bedoel, ik ga er niet eens vanuit dat ik overtijd ga lopen... hahaha... wellicht overschat ik de boel, maar ja, dat zie ik dan wel weer!

Ik ben zelf de laatste dagen erg moe, ik werd vanmorgen om een uur of 10 wakker, heb wat gegeten, gelezen en op internet gekeken en toen ging ik douchen en aankleden. Toen was ik weer zoooo moe, ben direct weer in bed gaan liggen zonder te eten. Werd rond 15.00 uur wakker en voel me sindsdien pas weer een beetje mens. Ik heb de luxe van het (nog) alleen thuis zijn, dus ik kan eraan toegeven wanneer ik wil. Maar als je nog een kleine druktemaker rond hebt lopen, kan ik me voorstellen dat het zwaar is. Ik sluit me aan bij de tips van Rosan: kijk of je ondersteuning/oppas kunt krijgen zodat je wat meer tijd voor jezelf hebt.

Sterkte he, volhouden!

x

Oh cromo, ik word spontaan gelukkig van je bericht!!! Ik had nl nog nooit van iemand gehoord waarbij dat tegendeel toch bewezen was.. Gelukkig, het kan toch.

Ik weet ook wel dat zo'n verloskundige geen alwetende is, maar zij kan vanuit de praktijk toch wel een soort van inschatting maken hoe groot de kans is.

Ach en het is ook nog wel te doen hoor.. Wouter gaat 2 dagen pw naar het kinderdagverblijf, dus ik heb al wel vrije tijd en dagen dat ik t rustig aan kan doen (en dan toch zo klagen he, haha). Maar ik voel me nu ook wat schuldig naar m'n zoon toe, normaal ben ik nooit een hele dag alleen maar thuis, ga altijd wel hier of daar heen, of we wandelen naar het dorp ofzo, of naar de speeltuin of koffie drinken bij andere kindjes.. Lichamelijk lukt me dat nu even niet en dat vind ik wel zwaar frustrerend.

ten eerste!
fijn dat de controles goed waren, is toch wel het belangrijkste!

ik zit een beetje in een zelfde pakket!
al heb ik dr al 3 lopen.
1 van net 5 1 van net 3 en 1 van bijna 2!
ook ruim 38 weken zwanger en ook mijn kids zijn alle 3 "te laat"geboren.
ik ga er dus maar gewoon vanuit dat deze uk dat net zo gaat doen.
ik heb wel het geluk van mijn moeder die veeel voor mij doet! dat helpt mij enorm..

ik hoop voor je dat deze uk toch eerder gaat komen, en zomaar inleiden doen ze volgens mij niet!

succes

liefs

Ik begrijp je compleet. Het is hier precies dezelfde. Mijn dochter, nu bijna 5, 2 weken later, met hulp (3 keer strippen) geboren. Ben nu 38.5. Vk wel niks weten van mijn geklaag. Ben het nu aardig zat, kan helemaal niks meer. En hulp heb ik niet, jah na 17 mijn man thuis. Als baby er is dan is hij thuis. Afgelopen di heb ik aan ctg gelegen maar dat was geen aanleiding tot wat dan ook.
PFFFF helaas zit het in de familie, alle kindjes zijn niet op tijd en niet uit zichzelf geboren :( Mijn lichaam vind het blijkbaar leuk om zwanger te zijn.

Terug
Bovenaan