Leuk geheimpje......

Ik begin nu steeds meer te beseffen dat ik zwanger ben, morgen zou ik ongeveer 7 weken moeten zijn.
Mijn vriend begint er nu ook steeds meer aan te wennen. Ik heb gisteren roze en blauwe baby sokjes gekocht om het in te pakken en het zo aan onze ouders te vertellen, maar voorlopig nog niet!
Ik vind het erg leuk om zo`n leuk geheimpje te hebben, Alleen mn vriend en ik weten van de komst van ons nieuwe kindje. Ik vind het erg leuk en spannend om het nog geheim te houden. Zo kunnen we er allebij ook nog goed aan wennen.
Mijn schoonzus is zwanger en daar praten we dan veel met hun en mijn ouders over, ik moet dan stiekum in mezelf lachen, ze moesten eens weten. Zij heeft het heel vroeg verteld, wij willen dat niet doen. Ik wil eerst mn echo hebben gehad met 10 weken als dan alles goed is gaan we het onze ouders vertellen, de rest hoeft nog niks te weten.

Vinden jullie het ook zo leuk om een geheimpje te hebben, ik merk namelijk dat er veel mensen zijn die het al snel vertellen.

Liefs, Ris

Wij hebben het mijn ouders en zusje al na een paar dagen verteld. Heel erg snel dus. Maar ze weten ook dat we er mee bezig waren en ik zeg sowieso alles tegen ze, dus waarom dit dan niet. We hebben dus maar een paar daagjes echt met z'n tweetjes een geheimpje gehad. En (maar daar moet ik natuurlijk niet aan denken) als het mis zou gaan wil ik ook dat ze me daar in kunnen steunen. Ik heb ze wel gezegd dat ze verder hun mond moeten houden, de rest van de wereld mag het pas over een paar weken weten.

Trouwens, ik werk als vrijwilligster in een dierenasiel en ik ga toch echt morgen proberen onopvallend mijn handschoenen aan te doen bij het schoonmaken van de kattenbakken. Hoop dat niemand het ziet anders moet ik een smoes verzinnen waar ze waarschijnlijk niet in zullen trappen....

Ik ben echt heel slecht in geheimpjes bewaren. Onze vaders, moeders en zussen weten het dus al vanaf dat we het zelf weten.
Maar verder nog niemand. maar wat kost het me moeite om mijn mond te houden tegen mijn naaste collega! Ik hoop dat het nog even gaat lukken.
Nu heb ik wel geluk dat er een stagaire bij is en dat het daardoor voor mij iets makkelijker is niets te zeggen, omdat ik het alleen tegen haar zou willen vertellen.
Maar eerst maar even een echo afwachten. Dan mag de rest van de wereld het weten!
Mijn man is een stuk beter met geheimpjes. Die had het helemaal nog wel even voor zich willen houden. Maar ik was zo ontzettend happy, dat we na 1,5 jaar proberen toch nog zwanger mochten raken (ook al is het dan nr 3) dat ik het niet meer voor me kon houden.
Vind het wel fijn dat ik het er met mijn moeder en zussen gewoon over kan hebben.
Juist ook als het eventueel nog mis zou gaan (daar ga ik natuurlijk niet vanuit, maar het kan natuurlijk).

Hi,

Wij gaan het vanavond aan de ouders van mijn vriend vertellen. We weten het nu zelf al bijna een week, terwijl ik nu pas 4wkn en 3 dagen ben. Was dus snel zichtbaar op de test!
Ik zou het ook nog wel even voor me willen houden, maar mijn vriend is daar erg slecht in. Hij heeft het meteen de 1ste dag al aan een vriend verteld! Maar verder laten we het denk ik even bij de directe familie.

Met 7,5week ga ik met de school waar ik voor werk op wintersport. Ik weet nog niet hoe ik me dan voel. Misschien kom ik er niet onderuit het dan te vertellen, hoewel ik dat eigenlijk nog wel wat vroeg zou vinden..

xx Floppie

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik gewacht tot de 12 weken echo, en dat hoop ik nu ook weer vol te kunnen houden, ik bedoel meer dat ik hoop dat ik het kan blijven verbergen.... Ik had bij de eerste zwangerschap nml al met 11 weken problemen met mijn eigen kleding, en in mijn tweede zwangerschap (die helaas op een miskraam is uitgelopen met 7/8 weken) begon dit al met 6 weken.

Ik vind het heerlijk om samen met mijn vriend er een tijdje helemaal samen van te kunnen genieten. Echt iets van ons tweeen samen.

Een aantal vrienden weten van onze miskraam, en weten ook dat we weer bezig waren, dus zij sullen wellicht wel eens wat gaan vermoeden als er geen wijntje gedronken wordt, of als ik mijn lievelingseten niet meer bestel... Maar dan zien we wel weer.

Wat kunnen veel mensen slecht geheimpjes bewaren zeg, hahahaha.
Wij hebben ook aan niemand verteld dat wij bezig waren voor een derde kindje ( hebben we bij de eerste 2 ook niet gedaan) Ik wilde niet dat iemand dat wist, dan krijg je steeds van die vragen of je ongi bent en vermoedens enzo. Dat ken ik van vrienden van ons. Zij vond dat helemaal niet leuk, maar ja, vertel dan ook niks lijkt mij. Ik zou dat namelijk ook niet leuk vinden.
Dus helemaal niemand heeft enig vermoeden dat ik zwanger ben. En ik vind dit heel leuk om geheim te houden, alleen voor mn vriend en ik. Straks kan ik het nog heel lang delen met iedereen.
En ook als het mis gaat wil ik niet dat mensen dat weten. Ik hou niet zo van al die aandacht, dus hou ik het liever voor mn zelf. Misschien dat ik het mn moeder zou vertellen maar verder niemand.
Ik begin er nu steeds meer van te genieten........

Bij de eerste zwangerschap hebben we het gelijk verteld. Ik was toen ruim 5 weken zwanger. We hebben het toen alleen aan (schoon)ouders broers en schoonzussen verteld, wel met de mededeling dat ze het nog niet verder moesten vertellen. Mijn schoonmoeder vond dit allemaal maar raar, maar goed ze heeft haar mond gehouden. En toen ze het mocht vertellen was het zeker niet leuk meer want toen had ze het er niet meer over.
Nu houden we bewust onze mond. Het is nog even een geheimpje van ons drietjes. Als ik onze dochter van twee vraag wat zit er in mama's buik zegt ze heel lief een beebje. Na de echo gaan we het vertellen.
Ik heb ook zoiets van mij hoeft niet iedereen het te weten als het niet goed gaat. Dan krijg je denk ik ook sneller weer vragen en ben je alweer zwanger?  Ik weet van mezelf dat ik daar niet op zit te wachten. Net zo min als mensen vinden dat als je oudste anderhalf is het wel weer tijd wordt voor een tweede en dat ook elke keer even moeten zeggen.

Ha Ris!
Heb je het inmiddels al aan mensen verteld? Hoe lang gaan jullie het nog volhouden er niet over te praten? Ik vind het zo moeilijk..
Kwam er zojuist ook achter dat mijn vriend het blijde nieuws al met meer mensen gedeeld heeft dan hij tegen mij had gezegd haha. Hij kon het niet meer voor zich houden. Aaah, schattig!!

Terug
Bovenaan