Leuk weer hoor zo een schoonmoeder.

Kom ook weer eens klagen hoor,mn schoonouders hebben vandaag op de kids gepast en ik heb ze gehaald na mn werk begin ze weer te klagen hoor

haar lieve zoontje zou het weer erg zwaar hebben
hij doet volgens haar enorm veel en dat is gewoon zoooo zwaar voor dr lieve zoontje,hij is er overspannen van.......nou als er 1 niet overspannen word is het mn man wel,die maakt zich niet druk en is relax.maar nee volgens zn moeder overspannen
en oververmoeid!!!ik zei daarop dat ik zelf ook nog heel veel doet en op moment 4 dagen per week werk en dat ik ook niet weet hoe het anders moet.....
maar nee haar zoon doe toch het meeste volgens haar.en ik vatte dat volgens haar natuurlijk weer helemaal verkeerd op,maar hoe moet ik het dan opvatten????ze geef me zo een gevoel of ik mn man overal voor inzet vanaf de bank bv,maar zo gaat helemaal niet,we doen eigenlijk alles samen,meeste huishouden ik omdat ik meer thuis ben,koken zelf de kids altijd samen....voel me er verdrietig onder.....ze geef me gevoel of ik hem afbeult....mn man is totaal geen mietje en doet echt geen dingen die ie niet wil doen maar help me gewoon mee net als anders...dat is toch niet meer dan normaal als je samen werkt en kids hebt,tuurlijk is het druk maar ook voor mij!maar nee volgens schoonmoeder heeft haar zoon het veel drukker,hij ziet er erg slecht uit vond ze.hij is ook pas ziek geweest en dat geloofde ze niet echt,nee ik heb hem zeker gedwongen thuis te houden???om te poetsen?zo kwam het over.....ze geloofde pas toen ik zei dat hij moest spugen en echt niet zomaar thuis blijft....
misschien denken jullie wel waar maakt ze zich druk om maar een beetje begrip voor mij zal ook wel op zn plaats zijn vind ik,zal het er met mn man nog wel over hebben,die zal wel zeggen maak je niet druk we doen het op onze eigen manier maar komt gewoon zo rot over op me,word misschien ook wel versterkt door mn hormonen hoor....maar hoe zouden jullie dit bovenstaande opvatten als je het zou horen van je schoonmoeder???of blaas ik de boel echt te veel op??hoor graag jullie mening
en sorry voor het lange verhaal,hoop dat beetje te begrijpen valt....
liefs jootje

Ik zou haar lekker laten praten, als zij het idee heeft dat jou man als jou slaafje in jullie huis rond loopt dan heeft zij bij zijn opvoeding ook een steekje laten vallen of niet. Jou man is gewoon hartstikke goed en helpt mee, en als hij daar moe van wordt, dat kan, jij bent ook moe, het is een drukke tijd. Als jullie het samen maar eens zijn! Ik zou blij zijn met een man die samen met jou voor jullie gezin zorgt!

kan je man er niet iets van zeggen? lijkt me echt niet fijn van die bemoeizuchtige schoonmoeders...gelukkig heb ik daar geen last van.. gewoon aan jezelf en je gezinnetje denken dat is het belangrijkste!

ik heb t zelfde gehad toen ik van nathalia zwanger was. dit werd een flinke ruzie tussen mn schoonmoeder en ons (mn man nam het voor mij op) en puntje bij paaltje is het contact zelfs anderhalf jaar verbroken geweest.
redenen: we waren gestoord dat we aan een kind begonnen
haar zoon zou al het geld binnen brengen en ik zou niet meer werken, wat zij zielig vond voor mn man.
alsof ik niks doe, ook al zit ik thuis???
erwin helpt mij ook in het weekend mee met het huishouden. niet veel maar de dagelijkse dingen en de boodschappen moeten toch gedaan worden!
vond ze zielig voor haar zoontje! want in het weekend moet hij uitrusten!!!???!!!

nou ja ik zeg t... bij ons liep het uit op een flinke ruzie en mn man stond aan mijn zijde.
staat jouw man ook aan jouw zijde of bemoeit hij zich er niet mee? (hij staat immers tussen zn vrouw en moeder)
als hij aan jouw kant staat, zorg dat dat hij er een keer wat van zegt!
misschien houd t dan een keertje op!

liefs, do

Ach meis ik herken het helaas. Ik kan ook totaal niks goeddoen bij mijn schoonmoeder. Denk maar zo meis het is je eigen moeder niet. Ik ben al 13 jaar samen met mijn man en zijn na 6 jaar eindelijk zwanger. Ik klaag nooit tegen haar ondanks dat het me echt niet makkelijk vergaat. Mijn man laat me bijna niks meer doen op advies van de gynaecoloog en nog krijg ik te horen dat ik een zeur ben. Probeer het naast je neer te leggen meis ik weet het is makkelijk gezegd worstel hier zelf ook mee. Maar zolang je man niet klaagt zou ik me er niks van proberen aan te trekken. Ik vermijd mijn schoonmoeder op het moment en heb geluk dat mijn man er alle begrip voor heeft.
Veel sterkte meis en laat haar niet tussen jullie komen.

ach laat dat mens toch
het zijn allemaal dingen die tussen jouw man en jou gaan, daar heeft zij niks over te zeggen dus hoef ji jook niet te reageren

houd er rekening mee dat je genoeg hormonen hebt en het daardoor wat moeilijker naast je neer kan leggen.

als ze weer begint gewoon afkappen met: ja je hebt helemaal gelijk, hij is daarom ook zo blij dat jullie oppassen. Weet je wat hij nog fijner vindt nu hij zo oververmoeid is? als jullie eens ons hele huis een sopje kwamen geven. Dat vidn ik zo lief van jullie, alvast bedankt he (en dan weglopen hihi)

ik heb geen schoonouders maar een lastige moeder, ik ga overdreven met haar meepraten,wordt ze vanzelf stil. want vaak gaat het haar om de klagen, zolang als ze klaagt over anderen is haar leven nl beter. en als dat niet werkt geef ik duidelijk aan dat het haar niks aan gaat, is tussen mij en mijn man. Ze probeert nl op die manieren controle te krijgen over ons, helaas ma wij zijn het nest uit, let go!

pfff kan me voorstellen dat je er niet gelukkig vna word die van mij is gelukkig erg rustig en meegaand maar dat is ze ook niet altijd. zou lekker denken krijg de schijt...

Probeer het naast je neer te leggen. Is niet makkelijk, helemaal nu niet met al die hormonen, maar je druk maken helpt niet! Heb je alleen jezelf en je kleintje mee. Probeer haar te vermijden als dat kan. Betrek je man hier ook bij want het is zijn moeder.

Mijn schoonmoeder is ook niet altijd even makkelijk. Volgens haar doe je zwanger zijn er ''even tussendoor'' en kun je alles nog gewoon blijven doen. Deed ze zelf vroeger ook zegt ze dan. Prima dat jij dat vroeger deed zeg ik dan, maar ik doe wat ik goed vind voelen en wat de vk zegt. En is ze het daar niet mee eens dan is dat erg jammer voor haar.

Succes ermee meid! Schoonmoeders heb je helaas niet voor het kiezen.
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan