Leuk weggevertje voor verjaardag?

WHAT???? 10 paar schoenen???? ADDICT!!!! WHAHAHAHAHA! Maarree even tellen hoor...ikke 7 paar. Maaaaaaaar daar gaan er wel 3 van terug!

Oooh dus jij bent goed met taarten????? Dan kun je me vast wel even helpen!! Ik wil graag ubercoole muffins maken voor Mette's verjaardag. Ik heb het al eens gedaan maar nog nooit met die namaakslagroom erop die je zo mooi erop draait met een spuitzak. Snap je me nog? Icing het het geloof ik. Hoe werkt dat spul? Moet je dat aanmaken en hoe wordt het hard enz.... TELL ME!!

gr.Ing

Owh als ik dit lees, dan moet ik ook dringend gaan verzinnen wat ik in zo'n tasje moet gaan stoppen als de kindjes weer naar huis gaan! Daarnaast moet ik ook nog iets verzinnen voor op de creche! Want daar moet meneertje natuurlijk ook uitdelen!

Iemand nog meer ideeen, zag wel ergens van die weggeefboekjes van Dikkie Dik, waar kan je die krijgen? Ik laat trouwens mini-kleur-boekjes van Bumba maken....die krijgen ze allemaal, zowel thuis als op de creche, maar wat nog meer, rozijnen zijn zo afgezaagd!! Ben benieuwd naar meer ideeen!

Groetjes
Angel

Hoi Angel,

Leuk idee al mini-kleurboekjes!!! Als je dan toch al in de Bumba sfeer zit, kun je ook Bumba zelf maken. Linda had toen een idee met een wc-rol...
Je kan ook kijken bij www.party-kids.nl daar heb je ook ideeen om te maken. Ik ben zelf ook nog niet uit wat voor snoepgoed/gezonde snacks ik erbij doe. Maar weet je.. rozijnen vinden alle kinderen wel lekker... of yoghurt-rozijnen... Als ze ouder zijn dan heb je wat meer variatie.

Bij Jennifer haar eerste verjaardag liep ik vaak ff de Zeeman in om te kijken voor leuke kado's voor in de zakjes. Omdat er kinderen kwamen in verschillende leeftijden was ik daar wel ff mee bezig. Maar je had toen ook waterpistolen (3 voor een euro) en badspeeltjes en stickers ed... En dan valt het wel mee..
Jennifer is in Juli pas jarig, maar ik ga nu al af en toe ff kijken....

Succes en als je wat leuks hebt bedacht laat je het dan ff weten...

groetjes Ilone

Hoi Ing,

die namaak slagroom is geen icing maar botercreme (vinden de meeste kindjes ook errug lekker).icing is echt glazuur en wordt heel hard. Als je dat op de cakejes wilt hebben zou ik lekker bij de AH prinsessenglazuur van Dr. oetker halen. Dat zakje zet je dan in het warme water en kan je dan zo op je cakejes smeren.

Voor botercreme gebruik ik altijd een botercrememix en daar kan je dan zelf smaakjes en kleurtjes aan toe voegen. Het is ook leuk om Mette zelf wat cakjes te laten versieren (bv wat hagelslag op het glazuur), vinden ze echt geweldig.

Op mijn site (www.bijentaart.nl , geen reclame hoor, want heb het druk genoeg, alleen een site met foto's) staan een paar cakejes maar die in ijsjes vorm heb ik de kinderen zelf laten versieren als tractatie op school.

groetjes chimene

Hooi!

Die weggeefboekjes van Dikkie Dik hebben we hier alleen wilde Mette ze zelf houden... Ze zijn inderdaad erg leuk! Ik heb ze gekocht bij Bol.com. 16 boekjes voor 14.95.

Ik heb via een site voor 2,50 doorzichtige weggeefzakjes besteld. Ik heb nog roze geruit lint van de markt liggen waarmee ik ze dicht ga knopen. Voor de vulling ga in inderdaad even naar de Action of Zeeman. Bij de Action hebben ze erg leuke dingetjes voor weinig en eigenlijk vind ik het gewoon leuk om voor zo weinig mogelijk geld een zo leuk mogelijk zakje te maken. Tis zeg maar de sport... Ze hebben daar bv leuke gummetjes, potloden, stickervelletjes enz enz. Ik doe er iets van Smarties bij denk ik en spekjes. (bij de Action zag ik van die kokertjes met Smarties en bij de Hema hebben ze van die mega zakken met spekken.) Alles leuk in een mandje klaarzetten en het ziet er feestelijk uit.
Wat ik leuk vind voor het kdv is een badspeeltje of een spuitbeestje. Op Hema.nl hebben ze veel traktaties staan.

Chimene,

Bedankt voor je tip! Ik heb gemaild met die taartensite en zij raden de kant en klare icing aan en geven daarbij aan dat ik het aan de lucht moet laten drogen zodat het bovenste laagje van de toef op het cakeje een klein beetje krokant wordt. Ze zeiden niks over een keiharde toef omdat het eigenlijk glazuur is.. Hoe moet ik dat zien dan? Wordt het helemaal keihard? Tja das niks he met kids. Maarre die botercreme vind ik dan weer een heel gedoe geloof ik. Mss toch prinsessenglazuur kopen. Ik zag het gisteren bij de AH staan idd. Al moet ik zeggen dat ik die mooie grote toef op het cakeje ook wel erg lekker vind staan hahaha.

gr.Ing

Hoi Ing,

ze hebben inderdaad ook kant en klare icing in tubes en potten zitten,maar hoeveel cakejes wil je gaan maken? dat gaat nl. erg snel als je er een toef op wilt hebben.
Je zou het anders gewoon een keer moeten proberen want ik vind bv. de vanille smaak ook niet zo lekker maar dat is natuurlijkpersoonlijk.

groetjes chimene

Hai,

Die dame die me mailde adviseerde inderdaad een pot. Decoratie Icing heet die. ZIt 450 gram in en volgens haar gaat er 20 gram op een cakeje. Ik wil 30/40 cakejes bakken. Maargoed die icing is geen aanrader voor kids en word hard begrijp ik?

gr.Ing

Terug
Bovenaan