Leuke anekdotes

Hoi allemaal,

Om de goeie moed erin te houden lijkt het me leuk om onze leuke zwangerschapsverhalen met elkaar te delen. Gewoon voord de afleiding en ook om met een glimlach terug te kijken op de afgelopen (soms zware) maanden.

Nou ik zal het spits afbijten...

In juni zijn wij met mijn familie een weekendje weggegaan voor mijn ouders 35-jarig huwelijk. Erg gezellig en we hadden in 1 huisje een canvasdoek neergezet die we met elkaar zouden beschilderen voor mijn ouders. Daar was ik dus mee bezig en een van mijn neefjes van net 3 jaar zat tegenover mij aan de tafel (ik stond). Ineens kijkt hij mij verontwaardigd aan, wijst naar mijn buik en zegt: jij hebt een bal daar!

Hij dacht dus dat ik zijn bal onder mijn jurkje verstopt had. Pas later viel het kwartje en herinnerde hij zich dat er een baby in mijn buik zat..... hihihi... was zoo schattig!

Nou, who's next?

hmm ff graven..

ik heb 3 dochters en de 4e is er bijna... (wist ik maar wanneer hihi)
nou zat ik laatst op de bank met onze middelste meid van net 3 jaar.
ze had dr handjes op mijn buik en voelde aan dr zusje..
ineens begint die kleine als een idioot te bewegen waardoor mijn dochter haar mond open valt en roept.. MAMA ZE WIL ER NU UIT!!!! haha dat koppie... geweldig!!! echt een smelt moment...

Wat een leuk onderwerp!

Ik was een paar weken geleden bij een goede vriendin thuis die haar neefje van 5 jaar bij haar te spelen had. Hij is nogal gek van baby's en zat steeds naar mijn dikke buik te kijken.. Dus mijn vriendin vroeg: wat zit er in die buik, want dat is wel een hele dikke buik he?! Hij is wat verlegen dus hij zei niks maar zat steeds maar naar die buik te kijken. Dus ik zei: er zit een hondje in.. En hij keek met een ruk op naar mijn vriendin en zei: nee hoor, er zit een baby in!! Echt op zo'n toon van: die weet er ook niks van!

Kwam ik een paar dagen later zijn oma tegen (dus moeder van vriendin) en ze vertelde dat hij helemaal verontwaardigd had zitten vertellen dat ik zei dat er een hondje in de buik zat, maar dat dat helemaal niet kon. Echt te grappig, hij was er helemaal vol van!

hahaha, wat een grappige verhalen!

De klap was groot voor mijn 3 nichtjes (6, 5 en 3 jaar) toen bleek dat er een jongetje in mijn buik zat ipv een meisje. Er heeft menig traantje gevloeid, maar inmiddels hebben deze plaatsgemaakt voor 'acceptatie'. Wat een drama queens... Anyway. Inmiddels moet onze kleine man al volledig meedraaien in het dagelijks leven en mijn nave fungeert dan ook als 'spreekbuis'. Regelmatig krijg ik een microfoon tegen mijn navel gedrukt, omdat ze K3 nadoen en hij ook moet zingen. Ook worden hem via de navel vaak dingen toegeroepen als 'we gaan verstoppertje doen, doe je mee', 'arm kind, heb je honger? Hier is een snoepje voor je'.

Maar de meest geweldige opmerking was 'pas op hoor, jouw mama gaat nu drinken en dan wordt je hoofdje nat!'.
Heerlijk, die kinderwijsheid!

Ik heb er 2 :).....

Mijn nichtje van 2 1/2 wees elke keer naar mijn borsten en riep dan uit: "Twee babies!!!" Na een paar keer uitleggen dat de baby in mijn buik zat, en die 2 bulten het drinken voor de baby was, kwam er daarna uit: "Inke baby?!"

Het zoontje van mijn vriendin wist het al.... Als de baby een jochie zou zijn, moest hij schildpad heten en als het een meisje werd, moest het konijn als naam krijgen.... Hoe hij erbij kwam? Hij wou graag een schildpad als huisdier, en zijn zusje een konijn.....
Hij heeft het tot de bevalling vol gehouden, maar Julia was ook goed, want zo heet zijn nieuwste knuffelbeest ook (die hadden ze 2 dagen voor de geboorte zo genoemd, omdat Fabian dat zo'n mooie naam vond!!!! Ze wisten nog niet dat de baby zo zou gaan heten :)!!)

Liefs Marit

Woooow, echt te gekke verhalen.

Bij mij geen leuke anekdotes (kom er niet zo gauw op in ieder geval).

Wel heel bijzonder is dat we op een half jaar tijd zometeen 4 babies erbij hebben in de familie.

Ik als eerste (18e uitgerekend)
Dan mijn nichtje rond 20 november
Dan de vriendin van mijn stiefneefje half december
En rond half januari mijn zus

En we hebben GEEN grote familie. Dit zijn allemaal de kleinkinderen van 1 oma.

liefs

Haha,leuk onderwerp ja,mijn 3 jarige dochter heeft ook heel lang gedacht dat de baby in mn borsten zat.
nu is ze helemaal overtuigd dat ze een zusje krijgt,als je het over broertje hebt,zegt ze nee:de baby is een meisje haha.krijgt het niet uit dr hoofd.

bij de verloskundige ligt ze altijd als eerste op dat bed.dan moeten ze ook naar haar baby luisteren want ze heeft ook een baby in dr buik zegt ze.ze doen dan bij haar ook even met de doptone luisteren.even later thuis word ik door mn meisje nog eens onderzocht.ze gaat dan helemaal aan mn buik voelen en zeggen dat de baby nog even moet groeien.zo lief!
en o ja:ze denkt dat de baby door mn navel naar buiten komt haha
liefs jootje

Terug
Bovenaan