leuke baby kamer!!

hoi, wij hebben als thema nijntje, dwz de muren zijn vanillekleur en we hebben licht laminaat en we zijn bezig met de rest: gordijnen en een wandlampje en mobile en poster van nijntje, over t algemeen pastelkleurig, de meubels, (commode en wieg) zijn van donkerbruin hout. wij hebben eerst gekeken wat we hadden, dus in ons geval de wieg van mij thuis en de muur en vloer waren al zo en de rest erop afgestemd, we willen met assecoires kleur aanbrengen 9bijpassend bij de gordijnen) zoals mandjes en een stoel en lijstjes etc. wij hebben ervoor gekozen om de ondergrond zo neutraal te laten, omdat we het anders te druk vonden worden in een kleine ruimte. succes
 
Hai,

Wij hebben de babykamer verdeeld in een onderkant en bovenkant. Onderkant donker geel; bovenkant lichtgeel. De 'band' ging ook over de deuren heen, wat een leuk effect gaf. 't Maakte de kamer, in onze optiek, minder 'groots' voor onze kleine meid.

Succes!
 
Wij hebben een strandkamertje, te koop bij Duimeland.Het is van white-wash hout. De klerenkast is een soort strandhuisje. De muren zijn wit, ik heb rondom een sjabloon-rand gemaakt van schelpen een roer een zee-egel enz.
Heel neutraal, en het heeft een rustige uitstraling, wat volgens mij ook heel belangrijk is voor de baby. Van heel veel kleur worden ze vaak onrustig, zeggen ze ???!!.Verder hebben we met zandtinten de accesoires gedaan.
 
Kijk eens (met je man) in "het baby- en kinderkamerboek" van kinderen. Hier staan heel veel ideeen in, kan je wat inspiratie opdoen. Zelf hebben wij ongeveer alles zelf gedaan, een wieg ontworpen en gemaakt, kamer geschilderd, oude commode opgeknapt etc. Resultaat is een erg stoere en unieke kamer waar mijn dochter zich volkomen thuis in voelt. Ik had al de kamers gezien in de winkels en kreeg buikpijn van de konijntjes, beertjes etc. De baby voelde aan als een stoere dondersteen en dat is precies wat ze is geworden. Dus doe wat inspiratie op en ga af op je gevoel.
Succes
 
Het 'boomblad' van Ikea kun je aan de muur vastmaken. Ja maakt een klein deel met schroeven aan de wand vast en het blad zelf bevestig je dan met klittenband daar weer aan (alles wat je nodig hebt, zit erbij geleverd hoor).

Wij hebben het ook als een soort hemeltje boven het bedje hangen. Het hangt bij ons al een tijdje maar ik moet zeggen dat het 1 x losgeraakt is (bij het klittenband). Goed opletten dus en regelmatig het klittenband aandrukken voor de zekerheid. Anders schrikt je kindje zich straks een ongeluk als het dat blad bovenop zich krijgt!
 
wij hebben mintgroene behang met de deur en de ramen zalm kleurig de meubels zijn wit met mintgroen en als thema hebben we mickey mouse and gang
(wel moeilijk te vinden hoor spullen van mickey mouse is tegenwoordig allemaal winnie de pooh groetjes
jacqie
 
lieve mensen bedankt voor jullie vele reacties enne ik heb al een idee opgedaan ik ben van plan samen met mn man finding nemo als item te gebruiken en geloof t of niet mijn man kwam nog zelf met t idee ook hij kan het wel hahaha nou ik heb een paar kleur ideeen op gedaan en jullie ook heel veel succes verder bedankt en trouwens zowel voor een meisje als voor een jongen vindt ik ook dit heel gaaf en moet kunnen toch??
 
Terug
Bovenaan