Leuke boekjes.

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben verslaafd aan kinderboeken. We hebben er ontzettend veel en we zijn ook nog lid van de bibliotheek. Boeken genoeg dus hier in huis. Eva is dol op lezen (ben net begonnen om haar Pluk van de Petteflat voor te lezen) en ook Bas begint het geduld te hebben voor een kort boekje. Ik ben benieuwd naar de lievelingsboekjes van jullie kindjes.

Die van Bas zijn:
- Gonnie en Gijsje
- Toffe Teddy in de tuin
- Gonnie en haar vriendjes
- Dribbel (alle varianten, maar vooral de karton boekjes)
Die laatste twee zijn flapjes boeken. Dat vindt hij helemaal het einde. Met die priegelvingertjes die flapjes open maken.
Verder kijkt hij graag naar foto boekjes van diertjes. Het zijn wel altijd nog de karton varianten, want hij sloopt de boekjes nog al eens.

Groetjes, Karin

Birgit vind boekje ook erg leuk. Wel heeft ze niet altijd geduld, en gaat ze het liefst door naar de laatste pagina.

haar favourieten:

Bumba en bumbalu aan zee
mijn grote bedtijd boek
een telboekje 1 t/m 5 met dieren van de hema
een dieren boekje van muis (klein dingetje)
een boek met een paard, kuiken, schaap en varken met geluid en plekjes waar je de vacht kan voelen.
kiekeboe boekje met flapjes (wat er nog van over is)

Deze zijn allemaal van karton, eigenlijk vind ze alle boeken, gidsen folder interessant...

Jesse vindt Dikkie Dik het allerleukst!!!!!!!!!

Ik kan dat boek wel 10 x achterelkaar voor lezen.

Groetjes Linda

Ilona is een echte boekenwurm. ik heb hier laatst een splitsing gemaakt van de boekjes. Er zijn boekjes om mee te spelen en boekjes die netjes moeten blijven (voorleesboeken).
Haar favoriete speelboekjes zijn;
- verstoppen in de zee; een flapboekje
- Kitty de koe

Voorleesboeken die favoriet zijn;
- kikker
- rupsje nooit genoeg
- sprookjesboek
Gelukkig vind patrick dezelfde voorleesboeken ook leuk! Hoort hier echt bij het bedritueel hoor! zonder verhaaltje gaat patrick echt niet slapen!

Rik is gek op dribbel met de traktor en zijn dierenplaatjesboek en zijn boek met zijn eerste woordjes en plaatjes!

X Saskia

Wat grappig om te lezen dat jullie kids helemaal gek zijn van het voorlezen.

Zelf ben ik deze week er pas mee begonnen omdat madam opeens niet meer naar bed wilde toen ze haar pyama aan had.
Ben maar een boekje gaan pakken (ze heeft er genoeg) en ben gaan voorlezen, dan wilde ze 2 tellen op schoot zitten en ging ze weer door de kamer rennen...

Hoe lang lezen jullie ongeveer voor???? En leggen jullie de kids eerst in bed of gewoon gezelli op schoot??? Ben wel benieuwd, want vind het toch wel een gezellig moment zo voor het slapen gaan!

Gr. Ilone en Jennifer

Hahaa, ik heb geen idee hoe jullie dat doen met dat voorlezen, want Eline houd niet het hele boekje vol om te blijven zitten. Maar toch heeft ze wel favoriete boekjes.

Al die flapjesboeken van muis, vind ze helemaal geweldig. Ik ook trouwens.

Voor onze zoon lezen we wel heel veel voor. Maar ja, hij is 7. Hij is zelf ook gek op lezen, dus hij leest liever nog een half uur, dan dat hij nog een half uur beneden tv meekijkt.

Ook hier een boekliefhebber. Het is nu iets afgezwakt, maar het was heel erg. Heb een mand met boekjes staan maar eigenlijk   worden steeds dezelfde eruit gehaald.

Toffe Teddy op de boerderij
Jezus verteld (9 gelijkenissen) heeft heel veel flapjes
Boerderij (karton zonder tekst)
Dieren (karton zonder tekst)

IN het begin was Lindy helemaal weg van Toffe Teddy. Dus ik op zoek naar de andere delen. Maar helaas niet te verkrijgen hier in Alphen.  Maar ze heeft nog genoeg andere hoor   :)

Sannemams

Terug
Bovenaan