Leuke boekjes.

Ik probeer Merel elke dag even voor te lezen.
Jip en Janneke of Nijntje
verder een heel leuk boekje Over een kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept heeft.

Merel vind het voorlezen niet zo heel interesant. Liever gaat ze dan kruipen of wat anders doen. kan haar echt niet op schoot houden.

Verder "leest"ze wel graag dus als de foldertjes binnenkomen en wij hebben ze doorgebladerd krijg zij ze.
Binnen 10 min ligt dan de hele huiskamer vol met handige handzame stukjes papier.
en de tv gids moet   je ook goed in de gaten houden met madam in de buurt.
Anders mis je de halve dag.

Hier een groot fan van alle boekjes van "Bobbi" echt super. Een beer die van alles meemaakt maar ook realistisch
-op het potje - met sinterklaas - uit logeren - wordt grote broer - de dierentuin etc.
Erg leuk. Gaat op rijm, niet zo lang....

Net effe stoerder dan Nijntje...

Een aanrader dus!

X anouk

wij lezen hier best veel voor. Ik heb dat eigenlijk vanaf het begin af aan gedaan en nu vraagt Sarah er ook zelf om.
Ik lees altijd voor voor het slapen gaan, dan doe ik haar al wel in haar slaapzak maar neem haar lekker knus op schoot. Dat is echt ons momentje.
Maar overdag komt ze vaak zelf ook met een boekje aanlopen en zegt dan lezen en op, dan wil ze op schoot voorgelezen worden.
We hebben beneden op de dressoir kast een hele rij boeken voor haar staan waar ze zelf uit kan kiezen.

Zelf kijkt ze vaak in de kleine kartonnen boekjes en ook de boekjes met flapjes zijn gewild. Maar als er echt gelezen moet worden pakt ze meestal Nijntje. We hebben er ondertussen best wat en ze kiest ook echt uit de plaatjes op de achterkant welke ze wil en zegt dan ook waar het over gaat zelf als ze aan komt lopen...heel schattig.
Ik heb deze week een boekje van Kikker besteld omdat ze dat op TV nu ook leuk vind. En we hebben een groot boek Dag dieren op de boerderij met voelstukken erin dat ze ook zelf pakt, maar Nijntje is haar favoriet.

groetjes en veel leesplezier,
Tamar & Sarah

Tara is ook dol op boeken.
Op haar eerste verjaardag kreeg ze een heel boekenpakket van mijn broertje en zijn vriendin, daar zaten veel puzzelboeken in en Tara heeft in bijna alle puzzels al haar tanden een keer gezet, haha.
Momenteel is ze gek op de kleine boekjes van Mik en Mak, het boek Welterusten Dribbel, Nijntje gaat naar het museum en een uitklapboek van Bumba (waar heeft iedereen zich verstopt of zoiets).
Voor haar tweede verjaardag hebben mijn broertje en zijn vriendin al laten weten dat ze weer een boekenpakket zal krijgen, haha.

Ik lees Marissa voor sinds ze een maand of 3 is. Lekker in haar slaapzak op schoot in ons bed. Haar lievelingsboekjes zijn alles van Gonnie en Gijsje, de Ark van Noach en God maakte alles. Die twee laatste zijn foam boekjes waar ze stukjes uit de pagina kan halen, onder het stukje is dan ook weer een tekening. Maar ook Dikkie Dik vind ze erg leuk. Ze blijft normaal altijd lekker zitten tot het verhaal af is, maar soms wil ze na twee pagina's niet meer omdat ze dan te moe is. Dan leg ik het boekje weg en leg haar lekker op bed. Al haar boekjes staan op haar kamer, voor het slapen mag ze zelf een boekje uitzoeken die we dan lezen

Terug
Bovenaan