leuke dagtripjes/ aktiviteiten voor een peuter van 2 jaar

Hoi,

Dit jaar zijn we niet van plan om op vakantie te gaan maar willen we wat leuke dingen gaan ondernemen met onze dochter van 2 jaar.Ze heeft op dit moment nog wel een middagslaapje maar...op het KDV als ze de hele dag geprikkeld word, slaapt ze soms ook nauwelijks. We hebben in juli vakantie.

Heeft iemand ideetjes? Ik wil er ook niet al te ver voor rijden. We wonen in de omgeving van Den Bosch.

Ik zit zelf te denken aan een dierentuin/ parkje, ergens naartoe met de trein (al is het maar om ergens een broodje te gaan eten), zwembad. Ik wil ook niet teveel uitgeven, ook om het feit dat een kind van 2 jaar nog met winig tevreden is.

 
Hoi
Lekker naar het zwembad, kinderboerderij. Heb je niet iets met kabouters in je omgeving? Vinden ze vaak ook leuk.
Lekker in het bos wandelen. Met een bootje varen, vinden ze vaak ook geweldig.

Veel plezier
Martine
 
Hoi,

onze Floortje is nu bijna 2, enige tijd geleden (3 mnd ofzo) zijn we naar plopsa indoor (kabouter plop bumba, ze treden daar ook op!!)  in Hasselt (belgie) En ze vond het geweldig! als je het via google in geeft krijg je de site.
Het was ook helemaal niet duur zowel toegang als een broodje!
Wij wonen in kaatsheuvel en vanuit hier ongeveer een uurtje rijden dus valt wel mee.
Natuurlijk de efteling dat is voor jong en oud.
lekker naar de speeltuin met een picknick mand.
Blijdorp schijnen ze ook super te vinden alleen al omdat je daar in die water tunnel kunt lopen.
Beekse Bergen speelland is ook super, de safari is ook leuk.
Fijne vakantie alvast!!

Groetjes Louise mama v floortje.....bijna 2 jr
 
Hej louiseenfloortje; wij komen ook uit kaatsheuvel hihi

En inderdaad; de efteling is supergeweldig voor onze 2 jarige! Je betaald alleen 26,- (online) voor jezelf; T/m 3 jaar zijn ze gratis.
Verder heb je tig overdekte speelparadijsen; onwijs leuk!!
Kinderboerderijen, zwembad, natuur water; maas bijv. Huur een klein bootje.
Stap in de trein naar utrecht, is vanuit den bosch geloof ik nog geen tientje, en eet idd een broodje en weer terug naar huis. Zomers zijn er veel braderieen; ook leuk! Ffies google'en dus. Kernwasser wunderland is ook leuk; 16,- entree; eten en drinken op dat park zijn gratis en onbeperkt! Is dus ook erg leuk!
Julianatoren is leuk voor de kleintjes en duinrell ook!
Kortom; echt genoeg te doen!!
Beeksebergen zijn ook leuk! Dierenpark europa, joh; noem maar op!

Veel plezier deze zomer
 
Hoi ikke mama,

Wat grappig hier ook iemand op het forum uit kaatsheuvel.
Waar wonen jullie in kaatsheuvel en hoe oud is je kindje(s)?
Wij wonen in de draaiboom en floortje is net 2 jaar geworden.
Moet zeggen dat wij altijd genoeg te doen hebben op vrije dagen het varieert van een dagje naar een pretpark/dierentuin tot naar de bossen/speeltuin of gewoon het badje in de tuin als het warm weer is.
Ik lees wel weer van je

groetjes Louise
 
een picknick in de achtertuin...of in het park.
het strand of een strandje van een grote plas in de buurt, om lekker met zand en water te spelen..
het is nog zo simpel, ze vinden het ook leuk om gewoon thuis te zijn.
gewoon even niks en wat hangen in en om het huis, mag namelijk ook!
veel plezier...
 
Hoe doen jullie dat dan met slaapjes van de kinderen? Ik vind bijv. de efteling wel hardstikke leuk om met haar naartoe te gaan maar niet als we na een ochtend alweer naar huis moeten omdat madammeke niet kan slapen in een buggy.(heeft ze namelijk  nog nooit gedaan, ook  zelden in de auto) en vind het voor een ochtend een beetje te duur.  Slaapt nu na de lunch nog anderhalf a 2 uur. Of, hoef ik me daar op zo'n dag niet druk om te maken en kan ze wel een dagje zonder middagslaapje? Op het KDV komt het ook weleens voor dat ze niet slaapt omdat er teveel prikkels zijn.
 
Terug
Bovenaan