leuke dagtripjes/ aktiviteiten voor een peuter van 2 jaar

Mijn zoontje van 1,5 slaapt s'middags ook nog 1,5-2 uur, maar toen we een dagje naar de Efteling gingen had hij helemaal geen tijd om te slapen.
Hij vond alles zo mooi en is toen gewoon in de auto naar huis in slaap gevallen.
Ik vind dat hij over het algemeen wel zijn rust en regelmaat moet hebben, maar een dagje zonder middagslaapje is geen probleem, dan bijvoorbeeld s'avonds wat eerder naar bed.
Dippie Doo in Best is ook erg leuk en in Eindhoven zit een hele grote speeltuin voor jonge en oudere kinderen met zand en water: de Splinter.
Veel plezier deze zomer.
 
Mijn dochter is net twee en vertikt het ook om in de buggy of de auto te slapen. Altijd gedaan ook, het heeft me altijd tegengehouden om echt een hele dag iets te ondernemen. Ik ging wel maar een succes werd het eigenlijk niet echt.

Tot een maand of wat geleden en we met opa en oma naar de Efteling gingen. Na een paar uur dolle pret was ze doodmoe. Maar natuurlijk weigeren te slapen. Dreinen, zeuren, huilen, je kent dat wel. Ik al helemaal zenuwachtig (want je wilt het gezellig houden voor iedereen...)

Dus wat deed oma, die kantelde de buggy naar achteren zodat dochterlief een liggende houding aannam. Oma vroeg (ok, vertelde) ons ook niet in het beeld van onze dochter te gaan lopen maar "alsjeblieft even in die enge achtbaan te gaan of zo"....wandelde wat rond in het zonnetje zonder te praten en 10 minuten later sliep ons wakkere meiske als een roosje. Ik wist niet wat ik zag!

Heb het daarna nog geprobeerd in Plopsaland (ohhh ga er echt heen als je nog niet bent geweest. Helemaal geweldig!!!) en ja hoor, het werkte weer. Had ik dit maar eerder geweten haha. Misschien een idee voor andere wakkere kindjes?
 
We zijn uiteindelijk toch nog een weekje naar een huisje van landal geweest en daar naar de dierentuin geweest en naar koninging julianatoren en vooral van het laatste heeft ze supergenoten! En...zonder slaapje ging het prima voor een dagje. Alleen moet je dan de dagen er omheen wel rustig houden.
Verder veel in de speeltuin vertoeft en in de achtertuin en gewoon bij vrienden op de koffie die ook kinderen hebben. Is ook altijd leuk!
Vorige week zijn we een dagje naar de efteling geweest en ze vond het hardstikke leuk en wij ook maar als ik heel eerlijk ben, maak ik haar op dit moment nog het meest blij met een draaimolen en een speeltuin. (ze vond de caroussel ook het allerleukst!) maar ja..je wilt zelf natuurlijk ook wat.
Als ze een jaartje ouder is, is de efteling nog stukken leuker voor haar! Maar ...wel leuk gehad dus...

Bedankt voor de tips en ik ga dippie doe en de splinter zeker ook eens uitproberen!
 
Terug
Bovenaan