leuke dingen doen met peuter als je ook een babytje hebt

hoi!
Ik heb een peuterdochtertje van bijna 3 en een babytje Yenthe van 3 maanden. Yenthe slaapt vaak 's ochtends na haar flesje tot half 11-11 uur. Voor die tijd wil ik dan wat leuks doen met mijn oudste, maar da tis best moeilijk. Ik heb geverfd, gekleid, boekjes gelezen, met speelgoed meegespeeld enz. Maar hebben jullie nog meer creatieve ideeën? Want ik ben namelijk niet creatief dus alle ideeën zijn welkom! Ik weet soms echt niet meer wat ik met haar moet doen. Ik probeer haar ook alleen te laten spelen, maar daar heeft ze niet altijd zin in.
Bedankt alvast!
Groetjes
petra

Koek/cake/muffins bakken (niet iedere dag natuurlijk, dan ben je tonnetjerond na twee weken), speurtocht in huis, uitgebreid bakje koffie drinken en gezellig kwebbelen (zoals grote mensen doen). Ik weet het verder ook niet, heb geen peuter en Laura bakt nog niet gezellig mee als ik een cake wil bakken.

Succes met verzinnen, Ilona

Ilse wil mij altijd graag helpen met klusjes...gaat bijvoorbeeld alvast stofzuigen terwijl ik de vloer leegruim en helpt met de vaatwasser, plantjes watergeven altijd een hit...hele gewone dingen dus....vandaag hebben wij ons trouwens prima vermaakt met....nageltjes lakken, wat een dametje dan!!!

Maar mama zet ook wel eens heel lui de tv/video/dvd aan... en ilse kan gelukkig ook heel goed alleen spelen

Groetjes Yvonne

Samen heel veel liedjes zingen, samen in de tuin kliederen, misschien kun je het badderritueel naar de ochtend verplaatsen dan kun je samen in bad, samen een hut bouwen van oude lakens, verstoppertje spelen, nageltjes lakken bij elkaar, eehhh....als ik nog meer bedenk laat ik het weten!

wat mijn moeder vroger met mijn oudere zus deed (toen ik dus baby was);

opmaken, verkleden, kinderliedjes draaien (dan ging mijn zus zelf dansen en zingen), ze liet mij zus 'helpen' met huishoudelijke klusjes (speelgoed schoffeltje, speelgoed strijkplank, roeren in pannetjes, samen appelmoes maken, pannekoeken bakken ga zo maar door) babypop in bad aankleden en in bad doen en er mee wandelen  verzorgen, etc, mijn zus vond het geweldig)

maar ze liet haar ook vaak alleen spelen met haar speelgoed en kleurpotloden en daar werd ze dan ook steeds beter in.

Achm heel creatief ben ik ook niet hoor! Ik vond dat je al erg gezellig bezig bent! Hier komt het er vaak op neer dat Daan meehelpt met wat ik doe. Dus was opvouwen (moet je dan zelf wel nog een keertje vouwen, hihi), plantjes water geven (met nepwater uit de nepkraan uit het speelkeukentje) , teletubbies kijken met wat te drinken en een koekje (en dan lekker koffie voor jezelf!). Het is al snel goed hoor!

groetjes,
Sabine

Hoi

Wat ik nu vaker doe ik van strijkkralen eenarmbandje maken. En wat al eerder vermeld staat het huishouden samen doen. Zij maakt haar speelgoed schoon ik het huis. Ze vind dat fantastisch. Ze gaat nu ook vaker buitenspelen met de buurmeisjes van 8 en 6 jaar. Of ze speelt bij hun thuis.
Verder de gewone dingen. Spelen met van allles en nog wat!

Groetjes annegien

hoi

ik lees even mee ik heb hetzelfde. Gelukkig is het nu mooi weer, dus lekker in de tuin is al snel goed met die peuters, dus lekker een tent maken in de tuin, ik weet niet of je een zandbak hebt, maar dat is ook altijd leuk , zandkastelen maken, fietsen of steppen  

gr KIm

Terug
Bovenaan