Leuke lieve babykamer

HOIHOI!

Ik ben bijna 6 mnd zwanger en wil eind december eens flink de babykamer onder handen nemen! Ik heb er zin in! Ik weet niet wat het wordt, dus geen roze   maar verder alles goed. Wie heeft leuke ideeen? Een leuk thema voor een lieve kamer?? Wat is leuk om met stoffen te doen? En ik denk zelf eraan om een versje te sjabloneren op de muur? Wie kan me aan leuke ideeen helpen?

wij hebben bij onze eerste 2 muren turkwaas geverfd en 2 muren behangen met wit behang met een griebelig lime groen streepje met weer turkwaze "bloemen/vlinders/dingen" (eifinger oid). Het is niet helemaal duidelijk wat het moet voorstellen. Maar vriendelijk staat het wel. Op de vloer ligt laminaat (erg praktisch: aanrader!) en het ledikantje en de commode zijn wit. Het beddegoed heeft weer dezelfde heldere kleuren, al zit daar ook fuchsia rose bij, omdat het ook een meisje kon zijn. Aan de turkwaze muur hebben we brede witte lijstjes met kaarten met felle kleurtjes erin.

Dat werd een jochie, en dat jochie moet nu doorschuiven naar een andere kamer. de babykamer laten we zoals die is. In de nieuwe kamer verven we weer 2 muren, maar nu lime groen. de andere 2 behangen we met een ander eifinger behang: met allemaal gekleurde strepen die in elkaar overlopen van kleur. Hing ook op de jongegezinnen-beurs. Met wederom witte meubeltjes met gekleurd beddegoed.

Wat me ook leuk leek is brede gekleurde banen overdwars, maar dat is in een klein kamertje niet zo praktisch; dat komt niet zo mooi uit.

Als je een oud huis hebt met veel licht vind ik het ook heel mooi om alles in wit, gebroken wit en lichtbruin te doen met verder natuurlijke materialen als hout en riet.

Verder heb ik ooit op internet een fotogalerij gezien met foto's van babykamertjes, maar ik kon hem nu niet meer terugvinden. anders had ik de link er even bij gedaan.

veel plezier met bedenken.

greet

Hallo

Wij krijgen waarschijnlijk een jongen, maar we houden niet zo van de traditionele blauw-of-roze kamer. We hebben grenen meubels met green-wash (whitewash maar dan groen) de kamer is 3 jaar geleden gebroken wit geverfd en dat zit er nog goed op, we verven 1 of 2 muren paars, misschien met leuk accent (gliiters? sterrenhemel?). Op de vloer ligt nog gele vloerbedekking, maar we zijn van plan om in de nabije toekomst nog een keer laminaat te gaan leggen. Voorlopig is het dus gebroken wit met geel, groen en paars.
Het zijn nog plannen, want we moeten nog beginnen met verven, maar het lijkt me wel leuk. Alleen nog de accenten bedenken, zoals gordijnen en lijstjes aan de muur.Ik denk dat het iets met sprookjes gaat worden, want de meubels hebben een beetje een efteling-uitstraling, vinden wij.

Veel plezier met bedenken!

Groeten,
Rosanne, 30 + 1

Hoi,
Voor ons zoontje, nu anderhalf jaar oud, hebben we een witte lambrisering tot 1.10 meter en daarboven de muren lila gesausd. Iedereen dcht dat we een meisje zouden krijgen, omdat lila veel op roze lijkt, maar het is nu echt eenjongenskamertje. Verder hebben we hele stoere gordijntjes gekocht, met felle kleuren, oranje, geel. groen en blauw, met daarop elandjes. Mijn tante die de gordijntjes zou maken vond dat we dan wel de muren moesten schilderen, maar toen ze het kwam hangen was ze ook erg tevreden. We hadden wat meer gordijnstof gekocht, waardoor er ook een dekbedovertrekje van gemaakt kon worden. En voor de verwarming hebben we een ombouw gemaakt, met daaruit een walvis gezaagd. De walvis die er uit kwam hebben we gebruikt als geboortebord voorhet raam. Die kamer is/was totaal geinspireerd op onze vakanties in Noorwegen en ik ben er erg blij mee.
Ik ben nu zwanger van de tweede (nog wel, duurt geen 2 weken meer!!). We wilden Max op zijn kamertje laten, dat is immers voor hem gemaakt. Op de nieuwe babykamer hebben we ook de lambrisering. Daarboven hebben we knaloranje behand met een band van groen blauw, roze en geel. verder hebben we de lampen in een thema gekocht, 2 rupsen als staande lamp en 2 bloemen met vlinders als hangende lamp. Die komen bij de kwantum vandaan, daar hebben ze sowieso leuke lampen voor baby/kinderkamers. Vanwege het drukke behang hebben we gekozen voor een wit gordijntje.
Verder hebben we precies dezelfde babykamer gekocht als voor Max. Dat doet lekker rustig aan. Al met al zijn we nu weer heel tevreden en mag ons kindje komen!
Succes, het is leuk om te doen!
Patricia 40+1

Bij de oudste (nu twee) hadden we laminaat op de vloer, witte muren en een warm oranje muur. De meubels (oude, door ons zelf opgeknapt) waren wit, maar niet spierwit, met oranje accenten (binnenkant klapcommode, binnenkant kastdeuren, binnenkant laden). Er staat ook een knalrode kast op zijn kamer. De dekentjes en lakens waren rood en wit, aankleedkussen rood en oranje hoes, oranje bloempotten, rode en oranje hoeslakens. Toen het een jongetje bleek te zijn, is er nog hemelsblauw en grasgroen bij ingekomen. Vrolijk, fris en voor beide sexen goed te doen en eventueel aan te passen.
Voor beeb nummer twee (we weten overigens dit keer wel wat het wordt..) gaan we voor rood-wit (delfts)-blauw. Geweldig behang van Eiffeinger (serie Flo), een print van een sterk vergrote geborduurde bloem in blauw wit. Komt op een halve wand. Heb een rood wiegje gescoord op marktplaats en de rode kast mag beeb overnemen van grote broer. Gordijnen e.d. moet ik nog uitzoeken. Sowieso moet alles nog geverfd en behangen, maar ach, hebben ook pas net de sleutel van het nieuwe huis. Wel leuk, door de blauwe stoere bloemenprint krijg ik verschillende reacties "een bloem, dus een meisje" "stoer en blauw-wit, dus een jongen" Wij houden het nog even in het midden....

groetjes vis78 (30,1wkn)

Hoi,
Wij weten dat we een meisje krijgen en dat maakt het een wel stuk makkelijker op hoor. Wij hebben 1 muur met een roze boerenbontruitje behangen (had dat echt in mijn hoofd en dat moest er echt komen) de andere 2 muren hebben wit behang met een klein bloemetje gekregen, de gordijnen zijn ook van een bbruitje maar dan in het lichtblauw. Verder ligt er laminaat op de grond en de meubeltjes zijn white wash. Het geheel doet heel lief en een beetje landelijk aan. Ben zeer tevreden! Je kan het een beetje vergelijke met de stijl van Room Seven (als je dit kent natuurlijk). Bij mij was het erg makkelijk want ik had echt een idee in mijn hoofd en zo is het ook precies geworden!

Groetjes Mickey (36,1 wk)

wij hebben voor onze dochter witte meubels. De muren en het houtwerk zijn creme geverfd, en 1 muur is lichtgroen, van de java serie van couleurs locale. Verder zijn alle accenten in dezelfde kleur groen, of lime, zodat we wel lekker wat kleur in de kamer hebben.
Op de vloer ook laminaat, kleur teak, omdat het anders te wit werd. Erg praktisch inderdaad, zeker als je zoals wij je kindje in bad doet in de slaapkamer.

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan