Leuke manieren om het je ouders te vertellen?

Phoe ben echt een emotioneel poppetje nu ik zwanger ben! Zit ik weer te snotteren, heel erg bedankt voor deze reacties

Ik kom uit een gezin met 3 kids waarvan ik de jongste ben. Ik was toendertijd "de schande van de familie". Ik heb het er na een lange tijd wel 's met ze over gehad dat ik het fijn vond dat ze nu allemaal zo blij met m'n dochter zijn maar dat ik 't soms nog wel eens moeilijk vindt hoe ze me toen behandeld hebben. En daarvoor hebben ze hun excuses aangeboden.Heel fijn, maar daarmee is het litteken nog niet weg natuurlijk.

Zodra ik 't verteld heb zal ik wel weer even een berichtje plaatsen over hun reactie! Nogmaals heel erg bedankt voor jullie berichtjes dit stel ik echt heel erg op prijs.
 
De prenatal heeft/had t-shirts met grote zus erop.
In de tv-serie van de Pfaff's had een van de kleinzonen als aankondiging een t-shirt aan met daarop: Straks ben ik niet meer in mijn (en dan een plaatje van een eendje) is even een doordenker, maar vond ik erg leuk.
Wij hebben na de 12 weken echo het laten vertellen door onze dochters (nou ja, door de oudste dochter van 5 jaar dan) en die was heel trots dat zij het mocht vertellen
 
ik heb t mijn ouders op mijn verjaardag verteld. kwam zo uit dat we t toen net zelf wisten. toen ze vroegen wat ik gekregen had zei ik "een baby" en liet de test zien. vond ik zelf erg grappig. als ze t niet hadden gevraagt had ik wat anders moeten verzinnen.
 
wees gewoon eerlijke n open in je gesprek en bergijp wel dat je er tegen opziet maar je zit nu in een stabiele fase en dus heel anders dan de eerstekeer. wellicht wekt het bij iedereen wat oud pijn naar boven maar isook goed om te genezen en wellicht geneest jouw litteken ook als alles nu gaat zoals het "moet"zijn.
gefeliciteerd
 
Als je heftige emoties blijft ervaren, kan je er ook voor kiezen om een paar sesies EMDR te doen. Werkt erg goed kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Google het maar eens.
 
Terug
Bovenaan