Leuke manieren om ouders te vertellen!

<p>Vandaag ben ik een week overtijd en dus 5 weken zwanger. Ik heb eerder een miskraam gehad, dus de dagen kruipen voorbij en ik ben erg angstig. Om mezelf hier niet op te focussen probeer ik alvast voorzichtig aan de leuke dingen te denken. Zoals hoe wij het aan onze ouders gaan vertellen als alles straks goed blijkt te zijn. Wij wachten tot de termijnecho. </p><p>Hoe hebben jullie dit gedaan of hoe gaan jullie dit doen? Ik ben op zoek naar leuke originele ideeën! </p><p>Plan voor nu is voor mijn schoonmoeder een mok met een tekst. Voor mijn ouders een kaart met save the date (wij gaan ook trouwen) maar dan aan de binnenkant nov 2019 en een foto van de echo. <br /><br />Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!</p>

Bij ons viel het rond vaderdag en mijn moeder zag ik toen weer voor het eerst nadat ze was wezen reizen. Dus voor mijn vader een cadeautje voor 'vaderdag' met een boekje van nijntje bij opa en oma. Het duurde even voor het kwartje viel maar de reactie was heel leuk.
Mijn moeder (ouders zijn gescheiden) heb ik toen ook wat gegeven onder het mom verlate moederdag. Echt halverwege het bezoek dus ze verwachtte niets. Daarin een rompertje met liefste oma.

Verder snap ik goed dat het heel spannend is na een miskraam! Dat je niet kunt wachten tot de echo die bevestigd dat het goed zit. Maar besef je goed dat het meestal wel goed gaat en probeer dat ook in je hoofd te houden. Fijne zwangerschap!

Wij hebben op mijn verjaardag filtjes neergelegd met hints erop haha!
En tijdens de verhuizing hebben we een wiegje neergezet in de 'kinderkamer to be" met een pakje erin en de echo 
Mijn moeder was aan het brullen haha!

Wij hadden ook de boekjes van nijntje bij opa en oma aan onze vaders gegeven op vaderdag. Deze bestaan ook in verschillende dialecten. Dus wij hadden er een gekozen in het Brabants.  

Mijn ouders gaven we een logeerkoffertje met babyspulletjes en mijn schoonmoeder een knuffel met kaart met tekst er in: wil jij op mij passen tot ik er ben? Oktober 2017.
schoonmoeders dacht dat we op vakantie gingen... hahaha!

Je zou tekst aan de binnenkant van de mok kunnen laten drukken (Ik word oma..) en die dus vullen met koffie, als ze bij jou oo visite is bv. Dan duurt het ff voordat zij de tekst ziet en is het shockeffect leuker. Toen ik zwanger was van de eerste viel dat samen rond de trouwerij van mijn vader en zijn nieuwe vrouw. Ik heb hem toen gevraagd of wij met zijn drieën mochten komen. De reactie was helaas minder leuk, maar daar gaat het niet om want ik denk dat jullie ouders wel blij zullen zijn :)

Wij hadden op marktplaats een hele gave babykamer gezien voor een leuk prijsje. We hadden groot vervoer nodig om alles op te halen en mijn schoonouders hebben een camper. We vroegen mijn ouders en mijn schoonouders om mee te gaan om te helpen sjouwen. Onder het mom dat het om nieuwe meubels ging voor onze woonkamer. Echt joh.. hilarisch! Ze stonden ineens midden in een kamer met een commode, ledikantje etc. die verkast moesten worden naar de camper. Die gezichten. ??? Goud waard. De mensen van marktplaats hadden we ook ingelicht en zij hebben het stiekem gefilmd. Wat hebben we een lol gehad. 

Terug
Bovenaan