Leuke manieren om ouders te vertellen!

Wij hebben onze ouders beide een fotolijstje gegeven, ingepakt wel, met een leuk gedichtje:
Je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien. Maar als ik straks geboren ben, mag ik dan in dit lijstje misschien?
Beide even nadenken, maar toch een hele verraste blik en daarna tranen van blijdschap :) 

Wat gaaf die marktplaats actie!

Leuke dingen komen er al voorbij en bedankt voor het hart onder de riem kindersurprise! 

Ik hoop dat er nog meer goede ideeen komen!

Ja wij wachten ook op de termijn echo en dat duurt nog even. Ik zit ook al te fantaseren over hoe ik het moet vertellen. Want ze verwachten het bij ons totaal niet. Wij hebben onze kinderwens nooit zo naar iedereen uitgesproken. 
Ik zat zelf te denken om een fragmentje tussen een gemaakt vakantie filmpje te monteren. Dat we bij mijn ouders thuis komen en dan zeggen: willen jullie onze vakantie even op beeld zien?  Het kan dan via Chromecast. Dan ben ik benieuwd of ze er met interesse naar kijken. 
Voor mijn schoonvader (schoonmoeder heb ik nooit gekend was in 2003 al overleden), moet het iets simpels zijn. Cadeautje met een tekst van je wordt opa of iets.
En voor mijn zus wil ik iets speciaals omdat die al jaren hoopt op een neefje of nichtje. Op haar reactie verheug ik me het meest ? dus ik zoek ook nog ideeën ? 

Wat ik wel ontzettend moeilijk vind is dat ik een vriendin heb met kinderwens en ze is al wat jaren bezig en het lijkt erop dat het er voor haar niet in zit. Heb haar verteld dat we bezig waren voor een kindje en ik kon al aan haar merken dat ze dat pijnlijk vond. Als iemand nog tips weet hoe je haar zoiets het beste kunt vertellen graag! 

Wij hadden dit min of meer met beste vrienden van mijn viend. Zij hebben een sterke kinderwens en zijn al bijna 2 jaar bezig. mijn vriend had verteld dat wij ook gingen ‘proberen’, maand later was het al raak. Ik zag er best tegenop het te delen, we hebben een rustig moment gekozen, aan het ‘einde’ van een bezoekje, zodat zij erna niet nog leuk hoefden te doen als ze eigenlijk gewoon even hard wilden balen. Uiteindelijk viel het heel erg mee, ze zijn super blij voor ons, los van hun eigen verdriet.

Mijn ouders nemen ons elk jaar mee op wintersport, we zijn allemaal echte ski-gekken. Op de rommelmarkt had ik ooit een paar kinderski’s gekocht. Toen wij in november naar mijn ouders gingen, heb ik mijn vader gevraagd om de ski’s alvast te waxen. Hij had het even niet door, mama stond meteen te huilen van blijdschap. Was leuk om de verwarring te zien! Schoonouders zijn wat minder maf, die hebben we Opa en oma Pluis (Nijntje in t Haags) gegeven, met de tekst dat ze alvast konden gaan oefenen met voorlezen. 

[quote quote=10181492]Wij hadden dit min of meer met beste vrienden van mijn viend. Zij hebben een sterke kinderwens en zijn al bijna 2 jaar bezig. mijn vriend had verteld dat wij ook gingen ‘proberen’, maand later was het al raak. Ik zag er best tegenop het te delen, we hebben een rustig moment gekozen, aan het ‘einde’ van een bezoekje, zodat zij erna niet nog leuk hoefden te doen als ze eigenlijk gewoon even hard wilden balen. Uiteindelijk viel het heel erg mee, ze zijn super blij voor ons, los van hun eigen verdriet. [/quote] 
Bedankt dat je hier even op reageert!
Ja, uiteindelijk denk ik ook wel dat se blij voor mij zal zijn. Maar ik zie er ontzettend tegen op. Ze zijn bezig met hun allerlaatste poging en het kan zo zijn dat ze definitief het antw krijgt dat ze voorgoed ongewenst kinderloos zal zijn. Niemand weet het nog in onze omgeving.. maar ik wil het haar zo snel mogelijk vertellen, voordat ze die klap krijgt als ze definitief antwoord heeft.
Ik zit er erg mee. Misschien moet ik het maar eerst opschrijven. 

En dat is zeker een leuke manier om het aan je ouders te vertellen. Haha, vooral de reactie dat ze het dan niet direct door hebben :)

Wij zijn nu 6+5 weken zwanger.. 
Met een week of 8 willen we het onze ouders vertellen. Met 10 weken broers/zus en vriendinnen..
Voor mijn ouders hebben we bedacht; dat we voor hun trouwdag een cadeautje hebben, doos ingepakt met allemaal baby spullentjes erin..
Voor mijn schoonouders kopen we een fles wijn, maken we zelf een etiket met daarop; alleen de beste ouders worden opa en oma...
En voor broers/zus weten we het nog niet..
Mijn ene opa en oma krijgen een fotolijstje met; je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik in november wordt geboren mag ik dan in dit lijstje misschien?
Andere opa en oma weet ik nog niet, hun hebben al zoiets een x gehad namelijk.. van dat lijstje
Overige familie vertellen we het in de meivakantie; gaan we met elkaar weg. Op de eerste avond nemen wij gewoon iets lekkers mee en zeggen we erbij; Ik wil niet alleen dik worden.. 

Ik kan niet wachten om het te vertellen!! ?

Wij hebben kaartjes gekocht met op de voorkant: we willen jullie iets vertellen
En aan de binnen kant: jullie worden opa en oma /oom en tante / tante. 
Ik heb toen hartjes confetti gekocht en deze er nog ingedaan zodat ze dat eerst opzij moesten schuiven voor ze het zagen. 
Ze hebben het allemaal heel goed ontvangen. Het was vrij simpel maar het gaat even om dat ene momentje. ?

Terug
Bovenaan