Leuke of vreemde eigenaardigheden/ "tics"

Hebben jullie kinderen al grappige eigenaardigheden? Iets wat hun altijd irriteert of wat gedaan moet worden?

Myrthe kan echt niet tegen deuren die openstaan. Als ze dat ziet rent ze erop af om het dicht te doen.
Vanmiddag wilde ze de prullenbakkast dicht doen en zag ze daarna de vaatwasser openstaan. Dus die ging ook gelijk dicht. Als je niet uitkijkt dan zitten je vingers ertussen, want het boeit haar niet dat je dan nog wat uit het kastje haalt haha.

Herkenbaar? Of andere eigenaardigheden?

Liefs

Hoi Hoi,

Heel herkenbaar Nynke doet ook alle deuren dicht.
En inderdaad opletten met de vaatwasser want straks zitten dr vingertjes ertussen.
Verder ging ik laatst dr kamertje veranderen ze heeft knuffels in een mand dus ik had er een paar op de kast gezet en dat zag ze en dat moest meteen weer terug op de plek waar het stond...
Ook andere spulletjes die ik verplaatst had moesten weer op de plek waar ze stonden... zo erg want ze is nog zo klein hahaha!!

Liefs Stefanie

Hihi, zou het dan bij de leeftijd horen? Hier ook een klein eigenwijs meisje dat áltijd alle deuren dicht 'moet' doen (lees: smijten!).

nathalia haar tic is:

elke avond moet knuffie (haar slaapknuffel) mee eten met ons. ze zet hem dan in de poppen kinderstoel en hij krijgt zn eigen bordje, vorkje en lepeltje en dan zegt ze: zo, eetsmakelijk knuffie!
whahaha. en dat echt elke avond he!

liefs, do

Silke wil haar dekbed helemaal strak ingestopt hebben, heel vreemd want na 5 minuten heeft ze hem al uit bed gegooid....
Ook mogen we absoluut niet meezingen met kinderliedjes in de auto, dan wordt ze heel boos!!

Groetjes,

Hoi!

Ook hier een meisje wat strak ingestopt wil, en als ze na 5 minuten zich weer heeft losgeworsteld ze heel hard door de babyfoon gilt: MAMA! Instoppen!!!
Ook wil ze wanneer ze haar jas aanmoet, moet de rits vast en wanneer ie los is moet ze hem uit!

Wanneer Stefan 's middags thuis komt neemt hij altijd een stukje kaas bij zijn drinken.
Madammeke heeft het al helemaal door en roept dus 's middags als hij belt om te vertellen dat hij eraan komt: "papa stukkie kaas, belle stukkie kaas en mama stukkie kaas?"
Lekkere wijsneus dus en hij krijgt geen knuffel of kus als hij binnenkomt, nee: madam rent naar de keuken en roept onder koelkast: KAAS!!!
Kan ook niet anders met een alkmaarse kaaskop he?

Liefs Monica

Whaha als ik al Zifjon zijn tics ga opschrijven dan is het forum overbelast. Maar ja wat wil je met een Auti kindje :) ok ff zelf spot. Zifjon heeft inderdaad ook de tic dat alles dicht moet, en voor het slapen gaan moeten we standaard hem in bed gooien en een enorme kietelbeurt geven. Dan bulderd hij van het schaterlachen en kan hij heerlijk ontspannen gaan slapen. Ook wij mogen niet meezingen met liedjes en kan hij zich schamen als wij hem zien meezingen met de cd zo grappig :)

liefs van Mariska

Terug
Bovenaan