Hallo!
Senne is dol op liedjes zingen, versjes opzeggen (vooral met bewegingen erbij!) en het maken van geluidjes (dierengeluidjes enz..). Ze zal er nog weinig van begrijpen, maar ze lacht van oor tot oor en brabbelt lekker mee. Zelf ken ik heel veel versjes en liedjes, onder andere door mijn werk en door mijn eigen ouders die altijd met me hebben gezongen, maar ik vind het altijd leuk om nieuwe te leren. Versjes waar echt bewegingen bij horen, ken ik niet zo heel veel.
Wij doen bijvoorbeeld 'In de maneschijn', 'Klap eens in de handjes' (voor iedereen wel bekend denk ik) en een gedichtje over het gezicht:
Het ene wangetje (wrijf over de wang)
en het andere wangetje (andere kant)
En wat zit daar tussenin?? (Zachtjes het puntje van de neus aantikken)
Neusje wipje (Glij met je vinger van voorhoofd naar het puntje van de neus)
Klein rood lipje (over bovenlipje)
Nog een lipje (onderlipje)
En een kielekielekin! (kietelen onder/op kin)
Bij ons een groot succes..
Rosanne schreef laatst ook een leuk versje met bewegingen. Zijn er nog meer voorbeelden die jullie kleintjes geweldig vinden?
Groetjes,
Dionne
Senne is dol op liedjes zingen, versjes opzeggen (vooral met bewegingen erbij!) en het maken van geluidjes (dierengeluidjes enz..). Ze zal er nog weinig van begrijpen, maar ze lacht van oor tot oor en brabbelt lekker mee. Zelf ken ik heel veel versjes en liedjes, onder andere door mijn werk en door mijn eigen ouders die altijd met me hebben gezongen, maar ik vind het altijd leuk om nieuwe te leren. Versjes waar echt bewegingen bij horen, ken ik niet zo heel veel.
Wij doen bijvoorbeeld 'In de maneschijn', 'Klap eens in de handjes' (voor iedereen wel bekend denk ik) en een gedichtje over het gezicht:
Het ene wangetje (wrijf over de wang)
en het andere wangetje (andere kant)
En wat zit daar tussenin?? (Zachtjes het puntje van de neus aantikken)
Neusje wipje (Glij met je vinger van voorhoofd naar het puntje van de neus)
Klein rood lipje (over bovenlipje)
Nog een lipje (onderlipje)
En een kielekielekin! (kietelen onder/op kin)
Bij ons een groot succes..
Rosanne schreef laatst ook een leuk versje met bewegingen. Zijn er nog meer voorbeelden die jullie kleintjes geweldig vinden?
Groetjes,
Dionne