Leuke versjes en liedjes

Bij   ons is "Dikkertje Dap" een groot succes. Als ik niet alle stukjes zing, dan heeft mijn mannetje dat al door.
Ook zingen we vaak "cowboy Billie-Boem", een soort hop-paardje-hop.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie,
dat is cowboy Billie-Boem, door de boeven zeer gevreesd.
Er is nooit in het wilde westen een cowboy geweest,
die zo dapper is als cowboy Billie-Boem.

Van je hotsie knotsie knetter
Van je jippie jippie jé

Maar het paard was zeer vermoeid en het kon niet langer mee
Toch moest hij de boeven vangen, dus nam hij een ander beest
En nu mag.....(naam kind) gaan verzinnen wat voor een beest dat is geweest.

Ik verzin nu natuurlijk nog de dieren. Mijn zoontje zit bij mij op schoot en ik hobbel zoals bij het nieuwe dier past ( je zingt dan dus niet meer paard, maar bijv. koe/poes/aap/schildpad)Ben benieuwd naar nog meer versje. Vind de gezicht versje erg schattig.

Cowboy Billie Boem zing ik ook! (vind ik zelf erg leuk haha) Je moet inderdaad zelf nog dingen verzinnen en de bewegingen maken. Hier nog een paar voorbeelden van wat ik zing (ik noem even alleen de liedjes en versjes waar bewegingen bij zijn, anders wordt het zo'n lange lijst )

- Zo gaat de molen
- Hoofd, schouders, knie en teen
- Schuitje varen, theetje drinken
- Berend botje ging uit varen
- Hop hop hop hop paardje
- Herenpaard/damespaard/boerenpaard.. gat in de weg!

Ik ken er nog wel meer, maar meestal zijn de bewegingen of het 'spelletje' voor oudere kids. Zo lang Senne het niet kan, doet mama het wel voor. Lachen dat ze dan doet! (Ik kan overigens echt niet zingen.. , maar dat maakt voor kinderen gelukkig niet uit)

Groetjes,
Dionne

Heb sinds vandaag de cd Liedjes met een hoepeltje erom in huis. Alle bekende kinderliedjes gezongen door een kinderkoor. Als je ze eenmaal weer hoort, schieten de teksten je vanzelf weer te binnen. CD aanzetten en meezingen, succes verzekerd.

Wij poetsen tandjes op de wijs van "vader Jacob":

Tanden poetsen, tanden poetsen,
alles schoon, alles schoon,
alle tandjes poetsen, alle tandjes poetsen,
heel gewoon, heel gewoon.

Dit is bij ons thuis al helemaal een 'hit' geworden, haha!
Soms vergeet ik te zingen, dan begint Tijmen met tandenborstel, pasta en al te zingen, een lekkere sputterbende!

Verder zingen we alle kleuterhits, en natuurlijk Bob de Bouwer, NOU EN OF!!!!!

groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan