leven is zo duur

Hoi moeders,

Hebben jullie niet dat je af en toe zo moe wordt van dat alles zo duur is?
Het hele leven, je vaste lasten, hypotheek enz enz.
We hebben een lekker huisje, doen totaal niet gek hoor, werken hard. Hebben niet zon hoog inkomen, maar doen ons best.
Maar het is soms best moelijk het hoofd normaal boven water te houden.
Ik zou dat wel eens van andere moeders willen horen of die dat ook hebben.

Hoi,

Ja hoor jullie zijn echt niet de enige.
Wat je zegt hard werken veel vaste lasten en regelmatig op de kleintjes moeten letten.
Ik herken het helemaal. Wij hebben ook een gewoon inkomen lekker huisje enz maar die vaste lasten...............
Soms zit ik er wel van in een dip maarja het is nu eenmaal zo.
Maar ik weet precies wat je bedoelt.

Groetjes Louise

Hoi hoi
herkenbaar hoor. Vooral als er dan ook nog eens heel veel verjaardagen in een maand zitten en je kind net uit zijn schoenen is gegroeid.
Net als jullie is het hier ook hard werken en we doen verder echt geen gekke dingen.
Maar gelukkig kunnen we nog steeds sparen en zolang dat nog goed gaat klaag ik niet.
Groetjes Jeanette

Ja hoor, heeeeel herkenbaar! Ik heb momenteel geen baan maar dat is echt wel noodzakelijk anders kunnen wij het niet betalen allemaal. Normaal gesproken hebben wij een behoorlijk inkomen maar dat gaat echt wel voor 90% op aan lasten en ook wij doen niet gek met ons geld en kunnen gelukkig ook nog sparen. Schoenen voor je kind hakken er behoorlijk in en ik moet om de 2 a 3 maanden schoenen kopen die gemiddeld € 75,= per paar kosten omdat onze oudste niet alle schoenen past dus goedkoper zit er voor hem niet in. We hebben nu sinds 8 weken een kleintje erbij en ik maak me regelmatig zorgen om onze financiële positie, o.a.  berichten van kinderopvang dat duurder gaat worden in 2009, wat gaat er weer gebeuren met de energieprijzen, zorgkosten etc. maken mij echt niet blij. Ik vind het wel eens jammer dat er relatief weinig gebabbeld wordt over het hebben van een gezin en het inkomen, ik heb af en toe het idee dat ik op één of andere manier iets niet goed doe terwijl ik echt wel heel goed met geld om kan gaan dus ik ben wel heel benieuwd hoe andere ouders het allemaal doen.

Groetjes,

Puk  

Idd Puk, dat idee hebben wij soms ook. Ik wil echt niet zeggen wat wij het slecht hebben hoor, helemaal niet. Maar sinds we zijn verhuisd naar een duurder huis moeten we wel wennen aan het nieuwe uitgavepatroon.
Kocht ik eerst regelmatig nieuwe kleding, nu moet ik er over nadenken. Gingen we eerst "gewoon" eens uit eten, nu  als het uitkomt.  
Met boodschappen doen let ik ook veel meer op. Brood en vleeswaren hlen we bij de HEMA. Goedkoper en wat ons betreft ook lekker dan uit de supermarkt.  Groente uit het seizoen en bij de boer gehaald. Scheelt ook enorm veel met de supermarkt.  
Ons zoontje wordt aankomende zaterdag 4.  Ik koop 1 taart en de rest bak ik nu zelf. Allemaal van die kleine dingen maar wel nodig. Bovendien merk ik dat ik het ook weer leuk vind. Je besteed naar rato en  wordt daardoor ook gemakzuchtiger denk ik.

Succes en ik ben ook benieuwd waar jij en anderen de besparingen  uithalen.
Groetjes Jeanette  

hallo...

ik herken dat ook wel hoor!!
maar het is allemaal heel erg duur geworden helaas.
ik ben vandaag uitgerekend!! en ik maak me ook wel zorgen hoe het straks allemaal gaat verlopen.
we hebben alles wel in huis gelukkig en mijn vriend werkt ook hard. maar soms denk je wel eens waar gaat alles toch naar toe.
en het ziet er idd nog niet echt beter uit voor de toekomst.
ik denk dat er heel veel mensen het hoofd net boven water kunne houden, denken jullie ook niet!!

gr annelies

Goh, fijn om ook eens over dit onderwerp te kletsen.
En wat herkenbaar allemaal. Ik wordt er soms ook echt niet goed van. Constant op dat geld letten. Terwijl wij niet eens van die gekke dingen doen. Kleding kopen is voor mij tegenwoordig pure luxe! Ik zou heel graag een tweede kindje willen, maar hoe moet het dan allemaal? Dat vraag ik me weleens af.

Gr. Mir

Hoi,

Fijn dat er gereageert wordt, inderdaad je hoort en leest er niet veel over hoe het in het echte leven er aan toe gaat. Ik denk, weet bijna wel zeker dat er zoveel andere gezinnen zijn die het soms niet trekken. En van het nieuws op tv en radio wordt je op dit moment  ook niet vrolijk, niet naar luisteren denk ik maar, ik snap er toch weinig van haha. Weet alleen dat niemand er beter van wordt.
ik wordt idd ook creatief qua boodschappen doen hoor, je leert er wel van, dus dat is een voordeel. Maar voor mij is kleding ook een luxe geworden. Dat soort dingen doen we alleen als het echt kan. Ik wordt wel vaak pissig als ik de prijzen zie van kleding en idd schoenen,het  is toch niet gewoon. Maarja vandaag de dag moet je het er mee doen. En schijnt te lukken voor een hoop want iedereen blijft kopen kopen.  Ik vraag me soms ook af wat wij nou fout doen.  Nou ja meiden Gedeelde smart is halve smart, Fijn dat ik niet de enige ben.

Terug
Bovenaan