leven is zo duur

hallo allemaal,

Wat herkenbaar allemaal. iK ben als laatste aan de beurt als het gaat om nieuwe kleding. Eerst de kinderen en als er nog iets over is dan kan ik een keer, maar meestal gebeurt dat dus niet.
Ik vind het af en toe erg frustrerend dat je altijd maar zo op moet letten met je geld. We werken er allebei keihard voor. Maar het blijft moeilijk. Aan de andere hebben we een mooi huis, gezonde kinderen dus proberen we het financieel maar het beste van te maken.
gr. antoinette

Ik wordt er ook vaak verdrietig van. Wij zijn 2 verdieners van fulltime banen werken dan ook nog zaterdags. Mensen  vragen aan ons of we slapend rijk worden, maar niets is minder waar.
Wij hebben veel financiele tegenslagen gehad door die eikels van de belastingdienst. Dubbele kosten vanwege de ex-relatie van mijn vriend en alles word duurder. En net als je geen geld meer overhebt omdat je de rekingen betaald hebt gaat alles kapot en alle jarige nodigen je uit voor een verjaardagsfeest.  Nu gaat ook het gas duurder worden. Nee het is niet de schuld van de euro. Maar voor de euro hadden wij nergens last van. Maar goed ondanks alles willen wij graag een kindje. Je hoeft gelukkig niet rijk te zijn om mama en papa te mogen wezen. Toch???
Denkt iemand dat het beter wordt in Nederland. Dat de verzekeringen goedkoper worden en de benzine lager wordt??
Nederland is een land met veel voorzieningen maar het gaat ten koste van je positief geloof....

Hoi,

idd heel herkenbaar, wij hebben het jaren moeilijk gehad door de ziekte van mijn man-de wao-belastingdienst en niet vergeten de ex van mijn man ja..
Gelukkig gaat het nu steeds beter, mijn man heeft een zaak die goed loopt en daardoor kan ik bij de kinderen blijven, we hebben niet gewacht met kinderen, sommige vonden dat niet slim, maar ik heb altijd gelooft dat alles goed kwam, en wat als je alles op rolletjes hebt lopen en je komt dan in zo'n ruw vaarwater terecht?? Nu bouwen we alles met de kinderen op!
Ik heb er gelukkig wel veel van geleerd, een rekening betaald zich niet als je er wakker van ligt en ook niet als je bij de pakken neer zit..
Ook nu het beter gaat let ik erg op wat ik uitgeef, zo probeer ik kleren in de opruiming te kopen,, c&a en de hema hebben vaak hele hoge kortingen, en dan kun je voor het zelfde geld het dubbele kopen, ik koop soms kleren op voorraad een maat groter voor de volgende zomer/winter..
Ook kado's voor bijv sinterklaas begin ik al op tijd aan te schaffen in de aanbieding, scheelt echt zoveel en geen kopzorgen tegen de tijd dat het zover is!
Maar ik mag dan ook niet meer klagen, ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!

Gr MJ

Hier een reactie van een trotse vader!

Ik kan niet zeggen dat  met de geboorte van onze zoon (november 2007), wij er financieel veel op achteruit gegaan zijn. Wij houden zelfs meer geld over dan voor de komst van onze zoon. Voor zijn geboorte gingen we veel vaker luxe dingen ondernemen (sauna, uit eten, film, 2 vliegvakanties per jaar). Dit doen we nu in mindere mate, wij vinden het nu leuker om met ons 3'en op stap te gaan. En indien we eens een keer met ons 2'en op stap willen gaan dan regelen we oppas bij opa en oma. Kleren voor onze zoon  halen we bij de Hema en C&A. Het heeft toch geen zin om dure dingen te kopen, aangezien hij groeit als kool. En mijn motto in deze is het hoeft maar lekker te zitten.

Mijn partner werkt 28 uur per week, ik zelf werk 40 uur per week. Ons voordeel is dat mijn partner wisseldiensten werkt. Met een uur of 16 opvang ik de week, redden wij het gemakkelijk. Wij maken gebruik van een gastouder.

Het geld dat we overhouden, zetten we op een spaarrekening. En indien het geld van je betaalrekening af is, dan kan je het ook niet gemakkelijk uitgeven.

Is het niet zo, dat veel op de "oude" manier willen blijven leven? Als wij dat zouden doen, dan zouden wij ook aan het einde van de maand niks overhouden.

Een en ander is wel duurder geworden, maar de overheid komt je ook tegemoet natuurlijk (kinderopvang toeslag, huur/zorg toeslag/ voorlopige teruggave).

Groetjes van een trotse vader.

Hallo... idd het leven word heel duur ook wij ondervinden dat gewoon
nu hebben we geluk dat mijn man de laatste tijd veel reis uren maakt en daardoor veel meer verdiend als zo gauw een 400 tot 450 in de week dus dat is dan wel prettig dan zijn standaard 300E Dus nu kunnen we wel iets meer doen, maar soms is er geen grap aan ook om te gaan winkelen bijv de winkels zijn zo duur geworden voor dat geld waar je eerder een kar vol voor had bij een aldi of lidl dat ben je nu na een halve kar al kwijt.
dan heb je ook nog al die rotafrekeningen weer in deze tijd en dan komen de feestdagen al weer voor de deur pfff soms denk ik wel eens hoe gaan we het allemaal doen we komen er altijd wel zo niet maar soms zakt de moed je ff in de schoenen.
Maar gelukkig krijg ik nog een aardig bedrag voor het eind van het jaar van de belasting weer bijna 10.000 euro dus we hebben een heerlijk vooruitzicht in het verschiet kan er nu al van genieten heb het nog niet eens.
groetjes lolifantje

Terug
Bovenaan