leven onder het minimum?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Hoewel ik het een beetje lastig vind, wil ik toch graag het volgende vragen. Ik bedoel het helemaal niet neerbuigend ofzo, en hoop niet dat het zo overkomt!

Ik ben 36 weken zwanger van mijn   tweede kindje. Ik heb een goed inkomen, net als mijn man. Wij komen om in de spullen. Sommige dingen omdat mijn familie veel geeft, soms omdat ik gezoon koopzieke buien heb gehad tijdens mijn zwangerschap. Zo heb ik bijvoorbeeld drie(!) buikdragers en veel te veel kleertjes en zwangerschapskleding.

Toen ik een paar jaar geleden dacht nooit meer een 2e kindje te krijgen heb ik alle spullen van de eerste op "www.gratisaftehalen.nl" (of zoiets) gezet. Ik wilde graag dat de (vaak nog heel mooie)   spullen terecht zouden komen bij mensen met een heel klein budget. Mijn verbazing was dan ook groot toen er voornamelijk mensen met dikke auto's de spullen kwamen afhalen (zegt niet altijd wat maar toch)

Nu ik bijna uit mijn zwangerschapskleding barst, en de bevalling steeds dichterbij komt wil ik graag weer wat spullen weggeven, maar nu aan iemand die zelf echt weinig budget heeft! (waarvan ik overigens geen bewijs hoef te zien hoor :)

Ik heb dus vooral veel zwangerschapskleding en hoop iemand daar een plezier mee te doen die aan het begin van haar zwangerschap staat. Zelf ben ik 1m65 lang en weeg normaal zo'n 52 kilo. De kleding is vnl maat S en M en echt nog mooi.

Ook een buikdrager mag weg, en wel wat babykleertjes (voor een jongen!). Veel babytijdschriften (Ouders van Nu en Kinderen). Als je een half jaartje "achter" mij loopt kan ik t.z.t. misschien ook het wiegje aan je doorspelen en de rest van kleertjes die mooi gebleven zijn.

Wie kan ik hier mee helpen, woont in de omgeving Hilversum en kan komen kijken/passen? (ik kan je eventueel van het station halen hoor!)

Let me know!
Groetjes
Inge
36 weken

Hoi Inge,

Ik vind het super initatief.

Zelf wil ik nooit ergens veel werk van hebben. Daarom geef ik altijd mijn overige kleding aan het Leger des Heils. Dit keer ga ik het ook met mijn zwangerschapskleding doen. Je hebt er geen werk van en je weet zeker dat het bij een goed doel terecht komt.

Groetjes Evy

Wat geweldig van je, om dat zo te willen doen.
Helaas leven wij van een kleiner budget, en moeten erg opletten op onze uitgaves.
helaas woon ik te ver bij je uit de buurt,(en  zijn mijn kleding maten wat groter. hahahhahah)  maar ik weet zeker dat je iemand hier een heel erg groot plezier mee doet.

dat wilde ik graag even kwijt:p

gr lau (december forum)

hoi Inge, van zulke berichten wordt ik blij!! hoop dat alles een goed plekje krijgt. succes met je laatste loodjes, groetje Lia

Hoi Inger,

Wat een onwijs goed initiatief! Wij hebben het zwaar momenteel, helemaal nu de tweede (niet gepland maar wel heeel erg welkom) op komst is.
Omdat ik nog studeer en mijn vriend door mijn studie niet kan studeren om op die manier voor meer inkomen te zorgen, moeten wij goed kijken waar we ons geld aan uitgeven.
Ik werk naast mijn studie nog 25 uur per week in de zorg, maar het is niet genoeg. Vandaar dat ik het nu met mijn oude zwangerschapskleding moet doen (die me nu al vreselijk de keel uit hangt, maar goed)
Ik zou graag van je aanbod gebruik maken, maar alleen als er niemand is, bijvoorbeeld een alleenstaande mama die het beter kan gebruiken dan ik. Want we redden ons dan misschien net, ik ken mensen die het echt wel zwaarder hebben dan wij. Dus dan loop ik liever nog een tijdje in mijn zwangerschapskleding van vorig jaar.

Wel wil ik je even complimenteren met je initiatief. Echt super!!

Liefs wanda

Kijk, dat is nou eens ontzettend lief!!!!!! Super hoor..
Gr. Anne-Marie

dit is absoluut het tegen overgestelde van neerbuigend doen.
top van je.
dit is het leukste bericht dat ik tot nu toe hier gelezen heb.

Hoi Inger,

Van dit soort berichtjes word je blij!

Ik vind het echt super lief van je dat je zo voor iemand iets wil betekenen.

Ik hoop dat je een geschikte mama blij kunt maken, misschien de jongedame van een paar berichtjes voor mij?

Groetjes,

Vanessa

Terug
Bovenaan