Leven voelen baby

<p>Hoi!</p><p>Ik ben 19wk zwanger en voel de baby nog helemaal niet :(… De placenta ligt niet aan de voorkant.</p><p>Vanaf wanneer voelde jullie je eerste kindje?</p><p>X </p>

Ik ben 18 weken zwanger en voelde deze week ons kindje als ik in bed lig en bewust 2 handen op mn buik leg en rust neem. Voel hele kleine zachte beweging af en toe. Zo bijzonder zo mooi. Zwanger van ons 1e wondertje. Neem je rust en ontspanning misschien ook in bed je kindje voel;)

Ik dacht heel lang mijn kindje nog niet te voelen, maar achteraf bleek dat ik het gewoon niet kon plaatsen! Het besef kwam kort na de 20-wekenecho met 19,5 week, de echoscopiste sprak toen haar verbazing uit dat ik nog niets voelde. Kort daarna viel het kwartje.

Het eerste gevoel is ook zo lastig te voelen. Ik kon het vanaf 17 weken voelen. Maar heb me tot 21 weken afgevraagd of het wel de baby was. Ik moest echt half mediterend met mijn voelsprieten naar binnen gaan zitten, en dan kon ik heel soms heeeeeel zachte tikjes op dezelfde plek voelen. Maar het had net zo goed mn darmen kunnen zijn, of en zacht trekkend spiertje of een bloedvat ofzo. Ik voelde het dan en dacht, ooh zou het?? En dan voelde ik het 3 dagen weer niet. Pas boven de 21 weken werden het duidelijke schopjes die ik elke dag regelmatig voelde. 

Is het je eerste zwangerschap? Maak je geen zorgen. De een kan het met 18 weken voelen de ander met 24 weken. Belangrijke regel hierin is dat je hem voor de 28 weken iedere dag voelt.

Terug
Bovenaan